Jak uleczyć kryzys?
Kryzys może zdarzyć się nawet najlepszym i największym. Także tym brandom, którzy budowanie własnego wizerunku opierają na profesjonalnie przygotowanym strategiom ze stojącymi za tym znaczącymi nakładami finansowymi. Jak przejść przez kryzys? Jaką strategię obrać, by wyjść z niego z ,,twarzą”?
Ostatnie tygodnie przyniosły kilka spektakularnych kryzysów w przekazach marketingowych dużych firm i projektów. Szeroko i dogłębnie analizowane w sieci – na formach i blogach, a przede wszystkim w mediach społecznościowych, były rozgrywane przez najbardziej zainteresowanych w rozmaity sposób. Jedni – otwarcie przepraszali i starali się zadośćuczynić niefortunne, lub wręcz naganne przekazy. Inni z przymrużeniem oka starali się załatwić sprawę ze zwadą i swoistym humorem. Jeszcze inni z uporem bronili swojego stanowiska (formy i treści przekazu) angażując się z internetowe spory i wykładając swoje racje.
Choć reakcje firm i ich przedstawicieli na kryzys były różne, nie można jednoznacznie stwierdzić, które z nich były poprawne, a które nie. To oceni czas. Nie jest także możliwe opracowanie jednego słusznego scenariusza, który odpowie na każdą sytuację kryzysową – to jak tego typu problem należy zarządzić – zależne jest od wielu czynników.
Warto jednak zdać sobie sprawę, że do sytuacji kryzysowych należy się wcześniej przygotować, tak by przejść przez nie z możliwie najmniejszym uszczerbkiem. Jak? Przede wszystkim zdecydować się na pomoc specjalistów, którzy potrafią krok po kroku przeprowadzić przedsiębiorstwo przez trudny czas i przygotować strategię działań w odniesieniu do indywidualnych cech i tożsamości danej marki.
– Prawdopodobnie większość specjalistów zajmujących się PR’em stwierdzi, że pierwszą zasadą uniknięcie kryzysu jest przeciwdziałanie mu. Kolejną jest dobre przygotowanie na wypadek jego wystąpienia! Służą temu. m.in. działania takie jak przygotowanie kryzysowego manuala. Oczywiście taki dokument nie obejmie swoim zakresem każdego możliwego scenariusza ale stanie się swoistą mapą – planem awaryjnym z opracowanymi konkretnymi rozwiązaniami na podstawowe zagrożenia. Scenariusz taki można porównać do dobrze znanego nam wszystkim schematu postępowania w sytuacji niebezpiecznej w samolocie – najpierw zakłada się maskę tlenową, następnie wykonuje się kolejne czynności. Kiedy w naszej firmie kryzys wystąpi, to konieczne jest bardzo świadome przystąpienie do pilnego zarządzenia danym problemem i doprowadzenie do jak najlepszych rozwiązań. Nierzadko z takiej sytuacji brand może wyjść nawet z korzyścią dla siebie – w zależności oczywiście od skali i rodzaju problemu. Uniwersalną zasadą dotyczącą sytuacji kryzysowych jest na pewno to, że nie warto tu polegać na własnej intuicji, czy opierać się na emocjach. Stres to jeden z najgorszych doradcó – mówi Aleksandra Nieściuszko Bujnicka z 2B Up Consulting. Co należy zrobić? Przede wszystkim oszacować, czy to już kryzys – czy jeszcze sytuacja trudna. Należy jak najszybciej ustalić strategię działania z uwzględnieniem wytycznych opracowanych w ramach planu antykryzysowego (jeśli go posiadamy) , skład sztabu kryzysowego i wyznaczyć rzecznika. Kolejne etapy działań zależne już będą od konkretnej sytuacji. Bardzo ważna jest sprawna, uczciwa komunikacja – nie chodzi o szukanie winnego, czy wyciszanie sprawy ale o jej rozwiązanie. Najważniejsza jest choćby próba naprawienia błędu. Jak pokazują badania rynku – aż 95% konsumentów czuje się bardziej urażona ukrywaniem faktów, niż samym kryzysem. – dodaje Aleksandra Nieściuszko Bujnicka.
Może to Ci się spodoba
Transakcje na kryptowalutach przestaną być anonimowe. Giełdy będą musiały udostępniać dane klientów
Nowe zalecenia Financial Action Task Force obligują giełdy kryptowalut do ujawniania danych swoich klientów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ani w jakim kształcie nowe regulacje zostaną wdrożone przez 37 państw należących do organizacji.
Sklepy internetowe pod lupą fiskusa. Urzędy skarbowe znajdują wiele nieprawidłowości
Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka
Rusza druga edycja prestiżowego Konkursu!
Włóż energię w swoją przyszłość! Zostań Finalistą ogólnopolskiego konkursu i wygraj ciekawe nagrody! Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Poznań ma zaszczyt zaprezentować II Ogólnopolski Konkurs Prawa Energetycznego „Prawo z energią”!
10 powodów dla których warto używać managera haseł
Dlaczego powinniśmy używać managera haseł? Dlatego, że w obecnym świecie mamy dziesiątki, jeśli nie setki kont potworzonych w różnych serwisach. Posiadanie jednego hasła do nich wszystkich jest zwyczajnie nierozważne. Po
Na Boże Narodzenie wydamy średnio 720 zł
Na zorganizowanie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia przeznaczymy średnio 720 zł – wynika z Barometru Providenta. Co czwarta osoba zamknie się w kwocie 400 zł, ale co dziewiąty wyda ponad 1 tys. zł.
Nawet 11 mld zł mogą odzyskać Polacy pracujący w 6 krajach UE z nadpłaconego podatku
Polacy pracujący za granicą mają coraz większą świadomość, że mogą odzyskać nadpłacone przez ich pracodawców podatki. Mimo to do odzyskania pozostaje niebagatelna kwota 11 mld zł – wyliczyła Grupa Euro-Tax.pl dla 6
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post