Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na to zdecydować?

Przede wszystkim należy powiedzieć, że amortyzacja jednorazowa dokonywana jest od sumy początkowej środków trwałych (brane są pod uwagę pojazdy osobowe, które wprowadzono do firmy w konkretnym roku podatkowym).

Dodatkowo odpisy nie mogą być wykonywane w nieskończoność. Górna granica to 100 tys. euro (wcześniej o połowę mniej). Odpisy powinny być dokonywane najwcześniej w miesiącu wprowadzenia środków trwałych do przedsiębiorstwa.

Od samego przedsiębiorcy zależy, jaki miesiąc uzna za najlepszy na wykonanie amortyzacji. Sam może podjąć decyzję, jednak musi pamiętać, żeby rok zgadzał się z ogólnie przyjętym ustaleniami.

Amortyzacją jednorazową zainteresowane są przede wszystkim mniejsze firmy, które odpisów dokonują sporadycznie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Karta podatkowa także dla gospodarstw rolnych?
Next Zbycie praw autorskich a podatek

Może to Ci się spodoba

Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu

Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej

Koszty 0 Comments

Włączenie mieszkania do majątku firmy – korzyści i ryzyko

Wizja zwiększenia kosztów firmy o amortyzację mieszkania i wydatki na media jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność prowadzą we własnych czterech ścianach. Ale czy wszystko złoto, co się

Koszty 0 Comments

Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca powinien notować i księgować koszty uzyskania przychodu. Jest to ustawowa czynność każdego właściciela firmy i powinna być przestrzegana. Należy jednak wcześniej wyjaśnić: czym w

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

Koszty 0 Comments

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź