Jak zachowywać się podczas bankietu?
Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszą się bankiety biznesowe. Organizowane są głównie przez duże korporacje i większe przedsiębiorstwa, aby uczcić zawarcie kontraktu lub poznać lepiej współpracowników. Mają charakter zawodowy, jednak można pozwolić sobie na nieznaczne rozluźnienie atmosfery. Jak zachować się podczas bankietu, aby wypaść profesjonalnie?
Zazwyczaj bankiet rozpoczyna się obiadem lub przemówieniem jeszcze przed posiłkiem. Zwykle dotyczyć ma tematyki spotkania i określać plan spotkania. Jeśli współpracownicy lub partnerzy biznesowi chcą lepiej się poznać lub uzgodnić niektóre kwestie organizator może pokusić się o wprowadzenie alkoholu.
Niewskazane jest spożywanie dużej ilości napojów alkoholowych, ponieważ wygląda to dość kiepsko i wskazuje na brak profesjonalizmu. Przy stole warto zachować zasady savoir-vivre, panować nad emocjami (unikać głośnych rozmów, śmiechów), nie pozwalać sobie na prywatne rozmowy daleko odbiegające od tematu bankietu. W przypadku mężczyzn wskazane jest przepuszczanie kobiet w drzwiach czy odsuwanie krzeseł.
Zwykle na bankiety zaprasza się wiele osób, nie jest możliwe powitanie każdego, ale warto zamienić chociaż kilka słów z ważniejszymi postaciami w firmie (prezes, kierownik, manager).
Aby zostać dobrze przyjętym na spotkaniu warto pamiętać o stroju biznesowym (garnitur w przypadku mężczyzn i garsonka w przypadku kobiet) oraz otwierać się na nowe znajomości, podtrzymywać konwersację i mieć pozytywne nastawienie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
1 Comment
Pawian
28 czerwca, 22:41