Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez nas codziennych spraw? Jak zmieniliśmy się pod wpływem komórkowego trendu?

Badania przeprowadzone przez Pew Research i Informate Measures w 2011, a później 2015 roku pokazały, że coraz rzadziej rozmawiamy przez telefon. Zmiana naszych przyzwyczajeń jest ogromna! W 2011 roku było to 12 rozmów dziennie, a kilka lat później, w 2015 roku ta liczba spadła już do 6.

Nie znaczy to, że nie korzystamy z telefonów komórkowych w ogóle – wręcz przeciwnie. Coraz więcej piszemy i używamy aplikacji mobilnych. Grupą, która wymienia między sobą najwięcej wiadomości tekstowych są osoby młode – między 18, a 24 rokiem życia. Zaraz po niej są osoby w wieku 25 – 44.

W tym miejscu warto wspomnieć, że w ogromnym tempie rośnie także rynek aplikacji mobilnych. Korzysta z nich już ponad 20 milionów użytkowników z całej Polski! Na co dzień korzystamy z aplikacji z ogłoszeniami takich jak np. Olx, popularnych społecznościówek pomagających na kontakty ze znajomymi czy rodziną, zamawiamy także jedzenie (m.in przez Pyszne czy Skubacz), taksówkę czy też wakacje (każdy z nas zna przecież Booking).

Tempo naszego życia jest ogromne, stąd też cały czas poszukujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam nadążyć nad otaczającą rzeczywistością.

O tym, jak przeciętny użytkownik korzysta z urządzeń mobilnych i jak załatwia wiele codziennych spraw powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Dlaczego?

Jeszcze parę lat temu prowadząc firmę mogliśmy polegać tylko na papierowym terminarzu i pracowniku, który sprzedawał towar oddzwaniając książkę telefoniczną, czy odbierał telefony z rezerwacjami wizyt lub spotkań. Patrząc na statystyki dostarczone przez Pew Research i Informate Measures możemy stwierdzić, że w dzisiejszych czasach taki model prowadzenia firmy nie znajdzie już zastosowania. Możemy śmiało stwierdzić, że przeciętny badany nie lubi wręcz rozmawiać przez telefon. Jak więc do niego dotrzeć i zapewnić sobie jego wizytę na przykład w naszym salonie fryzjerskim czy kosmetycznym?

Z pomocą przychodzą nam firmy produkujące nowoczesne oprogramowanie, na przykład takie jak Versum, które pozwala nie tylko na proste zarządzanie terminarzem, pracownikami czy stanami magazynowymi. Z Versum wywodzi się także innowacyjny portal skierowany do klienta docelowego – Moment.pl, dzięki któremu w prosty sposób wyszukamy fryzjera, kosmetyczkę czy SPA i w kilka chwil zapiszemy się na wizytę.

Posiadanie firmy wymusza na nas wyszukiwanie nowych rozwiązań i śledzenie trendów, ponieważ bez tego możemy zgubić się wśród konkurencji. Warto także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy odpłacą nam się lojalnością i polecaniem naszej firmy kolejnym osobom.

Poleganie na stałej bazie wiernych klientów, którzy zamawiają nasze usługi czy towary w tradycyjny sposób nie jest dobrym rozwiązaniem i nie wróży naszej firmie dużo dobrego. Konkurencja nie śpi i w każdej chwili może przejąć tych, którzy jeszcze kilka dni temu wydawali się być naszymi wiernymi, zaufanymi klientami. Należy także pamiętać, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek.

Chcąc się rozwijać i zwiększać swoje przychody musimy obserwować rynek, trendy, zachowania ludzkie i być zawsze o kilka kroków przed konkurencją. To zapewni nam nie tylko mocną pozycję na rynku, ale i stały wzrost nowych klientów, którzy także mogą stać się lojalnymi i powracającymi.

Previous Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe?
Next Jak wyjść z pętli długów? Pięć prostych porad, dzięki którym odzyskasz i utrzymasz płynność finansową

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?

Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki? Sięgnij po tanią i wygodną w obsłudze pożyczkę gotówkową. W artykule wyjaśnimy, czym jest pożyczka gotówkowa i dlaczego warto po nią sięgnąć. Podpowiemy także, na co

Wiadomości 0 Comments

Obowiązkowe i nielubianie ubezpieczenie OC samochodu

Każdy posiadacz samochodu poszukuje różnych sposobów, aby obniżyć koszty utrzymania własnego samochodu. Łatwo jest ograniczyć koszty eksploatacji, bowiem w dużych miastach coraz częściej bardziej efektywne jest korzystanie z komunikacji miejskiej.

Wiadomości 1Comments

Co motywuje pracowników?

Motywacja to niezwykle istotny aspekt zarządzania personelem. Służy on jednak nie tylko do zwiększania efektywności zatrudnionych, co z kolei przekłada się na lepsze zaspokajanie potrzeb klientów, wyższą jakość usług i

Wiadomości 0 Comments

Business Continuity: Minimalizacja ryzyka niedostępności i zapewnienie ciągłości operacyjnej

W dzisiejszych dynamicznych czasach, kiedy zagrożenia dla ciągłości działania firm są bardziej realne niż kiedykolwiek, zaplanowanie procesu business continuity staje się kluczowym elementem strategii każdej organizacji. Zarówno małe, jak i

Wiadomości 1Comments

Wynajem biura – bez pośrednika, przez agenta czy może z doradcą do spraw nieruchomości?

Co rynek nieruchomości biurowych oferuje najemcom i jakie wsparcie pozwoli w pełni wykorzystać jego możliwości? Szukając biura dla firmy należy świadomie dokonywać wyboru nie tylko lokalu, ale przede wszystkim specjalistycznego

Wiadomości 0 Comments

Zarządzanie wynajmem – jak zacząć wynajem krótkoterminowy? 5 najważniejszych kwestii przed uruchomieniem STR

Coraz więcej osób nabywa nieruchomości, traktując je jako inwestycję długoterminową lub źródło szybkiego zarobku. W tym drugim wypadku jedną z form działalności jest wynajem krótkoterminowy mieszkań. Jak przygotować się do

1 Comment

  1. MiMi
    21 stycznia, 16:04 Reply
    Tak, zmieniły się czasy i dobrze. Oszczędność czasu jest teraz najważniejsza

Zostaw odpowiedź