Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem

Event marketing, czyli sposób na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem

Event dawno już przestał być jedynie wydarzeniem służącym rozrywce zaproszonych na niego gości. Coraz częściej używa się go jako niezwykle skutecznego narzędzia marketingowego przydatnego w budowaniu pozytywnych relacji z klientem. A relacje te znacząco zwiększają sprzedaż poprzez wywoływanie w odbiorcy emocji oraz stworzenie pozytywnych skojarzeń z brandem.

Czym jest event marketing?

Event marketing to nowoczesne narzędzie, które służy do budowania relacji z klientami poprzez nawiązywanie z nimi bliższych kontaktów. Znacząco wzmacnia pozycję brandu na rynku dzięki wywoływaniu pozytywnych emocji i budowaniu więzi między marką a jej odbiorcami. Marketing wydarzeń pozwala skutecznie podtrzymać dobre relacje z klientem i zatrzymać go przy marce. To zadanie o wiele trudniejsze niż pozyskanie nowego klienta, ponieważ nie chodzi już jedynie o zainteresowanie odbiorcy produktem, ale stworzenie długofalowej pozytywnej relacji firma-klient.

Po co markom eventy?

Reklama czy spot w telewizji pozwalają pokazać produkt, ale są zbyt krótkie na zaprezentowanie w nich filozofii firmy czy jej punktu widzenia i wartości, jakimi się kieruje. Event pozwala na interakcję między marką a klientem. A to właśnie jest niezbędne, by przywiązać klienta do danego brandu. Konsument kupi produkt, bo będzie odpowiadać na jego aktualną potrzebę, aby jednak został stałym klientem, musi utożsamiać się z tym, co marka ma do powiedzenia. A event jest idealną okazją, by mu to przekazać.

Jak działa event marketing?

Doprze przygotowany i dopasowany do grupy docelowej firmy event daje wiele możliwości, począwszy od korzyści wizerunkowych, po dotarcie do nowych klientów. Event marketing jest bardziej skuteczny niż tradycyjna reklama – konsumenci stają się na nią uodpornieni, a impreza ma szansę wywrzeć na odbiorcy pozytywne wrażenie.

Event pomaga również zwiększyć sprzedaż i ogólną rozpoznawalność marki. Jak to działa? Dla przykładu: w miejscu, w którym codziennie przebywa wiele osób, trwa event. Z pewnością część obecnych w tym momencie osób firmę zna, ale są wśród nich również ci, dla których jest ona nowa. Przypadkiem przychodząc na wydarzenie, poznają oni markę, zapamiętują ją, biorą darmowe próbki, a potem, będąc na zakupach, rozpoznają ją i kupują jej produkty. A jeśli to, co reprezentuje sobą firma i w co się angażuje, przypadnie nowemu klientowi do gustu, zapewne już przy niej zostanie.

Organizacja eventu

Choć event marketing staje się coraz bardziej popularny, wiele firm ma obawy organizować tego typu wydarzenia. Powodów jest kilka – brak czasu, umiejętności czy niewiara w skuteczność takiej formy promocji. Nie warto jednak się tego obawiać. Profesjonalną organizację eventów warto zlecić agencji – zajmuje się tym agencja marketingowa 4MAT, która fachowo podchodzi do tematu i opracowuje plan działania zgodny z potrzebami klienta.

Previous Firmy szukają sposobów na zmniejszenie zużycia i kosztów energii
Next Dyrektorzy finansowi wyznaczają kierunki cyfrowych zmian w firmach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Kredyty gotówkowe tanie jak nigdy

Niskie stopy procentowe automatycznie obniżają ratę kredytów ze zmiennym oprocentowaniem, głównie hipotecznych. Kredyty konsumpcyjne zaciągane na kilka lat z reguły maja jednak stałą stopę oprocentowania. Dla obecnie branych pożyczek jest ona

Wiadomości 0 Comments

Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5

Lokalny biznes to często spełnione marzenie właścicieli – powstały z pasji, przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyróżniający się niezwykłymi produktami lub jakością usług. Jednak każdy biznes, aby sprawnie funkcjonować, potrzebuje

Wiadomości 0 Comments

Rekordowe wyniki polskiego eksportu

W 2017 roku polskie firmy sprzedały za granicę towary za ponad 203 mld euro, w tym roku wyniki mogą być równie dobre. Poprawia się koniunktura u naszych głównych odbiorców w krajach UE,

Wiadomości 0 Comments

Kredyt gotówkowy – co może Ci zaoferować?

Potrzebujesz gotówki, a Twoją pierwszą myślą jest kredyt gotówkowy? Dodatkowe pieniądze mogą okazać się niezbędne, jednak przed podpisaniem umowy, koniecznie poznaj warunki, jakie związane są z zadłużeniem tego typu. Im

Wiadomości 0 Comments

Stać Cię na więcej, czyli jak otworzyć nowy rozdział w swojej karierze

Decyzja o całkowitej bądź częściowej zmianie ścieżki kariery dotyczy praktycznie każdego pracownika. Bardzo często motywacją do niej jest mało satysfakcjonująca praca, niewłaściwy szef, czy też chęć sprostania nowym wyzwaniom. Nie

Wiadomości 0 Comments

Polisa na życie szyta na miarę – od czego uzależnić jej wybór?

Dobra polisa na życie to solidne zabezpieczenie finansowe dla rodziny. Ponieważ podpisanie umowy to zobowiązanie na wiele lat, konieczne jest dokładne przeanalizowanie warunków oferowanych przez co najmniej kilka towarzystw ubezpieczeniowych.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź