Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?
Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności.
Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:
– określić wartość całej nieruchomości,
– oznaczyć rodzaj i wysokość amortyzacji,
– określić terminy odprowadzeń z tytułu użytkowania.
W poniższym tekście skupimy się na zagadnieniu podania wartości domu. Istnieje kilka wariantów przeprowadzania takiej wyceny.
Pierwszą i zarazem najprostszą metodą jest dokonanie iloczynu metrów kwadratowych domu przez kwotę 988 złoty. Jest to dość zakłamany wynik, ponieważ kwota powierzchni pomieszczeń gospodarczych się zmienia w każdym okresie.
Wartością domu jest także cena nabycia. Przy tym założeniu należy uwzględnić dodatkowo istniejące koszty notarialne z tytułu prawa oraz inne koszty powstałe w trakcie eksploatacji, czyli: remonty, modernizacje, zmianę wystroju.
Jeszcze jednym znanym sposobem określenia ceny nieruchomości jest zidentyfikowanie jej w kosztach powstania. Ten sposób jest najczęściej wykorzystywany podczas budowy domu, gdzie kosztami są materiały budowlane, najęcie fachowców i inne tego rodzaju.
Potwierdzenie realnej wartości nieruchomości dla celów firmowych jest dość ważne, ponieważ na podstawie owej wyceny określamy wartość sumy do amortyzacji.
Ewelina Uroda
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację
Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia
Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?
Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w
Jak obliczyć listę płac?
Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie
Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?
Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych
Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?
Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub
Zakup licencji kosztem podatkowym
Każde przedsiębiorstwo, oprócz podwładnych, potrzebuje sprzętów i urządzeń, do sprawniejszego wykonywania obowiązków. Aby usprawnić funkcjonowanie dostępnych technologii warto zakupić dodatkowe programy, które pozwolą na wprowadzenie nowych opcji, poprawią jakość i
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post