Polski rynek turystyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie

W ciągu kilku lat na polskim rynku turystycznym może się pojawić kilka milionów nowych potencjalnych klientów. Zdecydowana większość turystów wybiera biura podróży, jednak 600–700 tys. osób wyjazd organizuje samodzielnie. Jest to coraz łatwiejsze. W internecie można już spersonalizować wycieczki i zarezerwować wszystkie składowe podróży w jednym miejscu, a przy tym znacznie zaoszczędzić. Na wyjeździe tygodniowym dla 4-osobowej rodziny na Wyspy Kanaryjskie różnica w cenie może wynieść nawet 3,5 tys. zł na niekorzyść tradycyjnego biura – przekonuje Michał Głowa z Click&Go Poland.

 75 proc. turystów wyjeżdża z biurem podróży, przy czym najszybciej rośnie kanał internetowy i kanały własne touroperatorów. Natomiast tzw. kanał agencyjny, czyli pośrednicy, traci udziały w rynku, i to mimo że sumarycznie ich sprzedaż trzyma się na podobnym poziomie bądź minimalnie rośnie względem lat poprzednich. Ale obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost rynku, aż 35-proc. – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Głowa, country manager w Click&Go Poland.

CBOS podaje, że 43 proc. Polaków chce w tym roku poświęcić więcej czasu na podróżowanie. Choć zdecydowana większość wybiera gotowe wycieczki touroperatorów, na znaczeniu zyskuje kanał internetowy. Coraz częściej, nawet jeśli kupujemy wyjazd z biura podróży, korzystamy z internetowego systemu rezerwacyjnego niż z pomocy pracownika biura podróży. Szacunki Click&Go wskazują zaś, że 600–700 tys. osób wyjazd organizuje samodzielnie: wykupuje w sieci loty i pobyt w hotelu.

 Rezerwują te usługi na różnych portalach samodzielnie bądź wykorzystując takie platformy jak nasza, która pozwala te wszystkie usługi zagregować w jednym miejscu, zaoszczędzić dużo czasu i kosztów – wskazuje Michał Głowa.

Irlandzkie biuro podróży Click&Go, które od początku 2019 roku działa także w Polsce, pozwala dopasować wycieczki do własnych potrzeb. Wszystko odbywa się przez internet, a platforma opiera się na botach, które samodzielnie zbierają dane do przygotowania oferty, a wszystko to w czasie rzeczywistym i dynamicznym pakietowaniu.

 Klient chce sobie złożyć wakacje, próbuje zarezerwować wszystkie usługi oddzielnie. Ma przelot, zakwaterowanie, ubezpieczenie i transfer. Jeśli do tego chciałby wykupić ubezpieczenie od rezygnacji, to do każdej z tych usług teoretycznie musiałby kupować jedną usługę, czyli ośmiokrotnie wprowadzić dane osobowe i potwierdzać płatność. U nas to wszystko robi w jednym miejscu – wymienia przedstawiciel Click&Go Poland.

Dzięki platformie klient zyskuje możliwość dowolnego doboru oferty, inaczej niż w tradycyjnym biurze podróży, gdzie wycieczki nie można dowolnie modyfikować, np. przesuwając termin i godzinę wylotu czy dowolnie wydłużając wyjazd. Wszystko na jednej platformie, a przy tym znacznie taniej niż w tradycyjnym biurze podróży.

 Na wyjeździe tygodniowym dla rodziny 4-osobowej różnica np. na Wyspach Kanaryjskich potrafi wynieść nawet 3,5 tys. zł względem tradycyjnego biura podróży. Dodatkowo klient oszczędza czas, bo rezerwuje wszystko w jednym miejscu, płaci online i dostaje wszystkie dokumenty mailowo, nie musi nic podpisywać, nie musi wychodzić do biura podróży – wskazuje Michał Głowa. – Można się pokusić o stwierdzenie, że to już traveltech.

W 2019 roku Click&Go chce pozyskać ok. 5 tys. klientów. Ich liczba ma dynamicznie rosnąć, zwłaszcza że od 2020 roku platforma ma też oferować rejsy statkami wycieczkowymi i umożliwić podróżowanie niemal we wszystkich kierunkach.

Previous Rośnie liczba odmów na pobyt stały dla cudzoziemców w Polsce
Next Diamenty wciąż są pożądanym przez kobiety prezentem. Ich dostępność w ostatnich latach mocno spada

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jak gadżety reklamowe pomagają wyróżnić się na rynku?

Wśród przedsiębiorców działających na rynku produkcyjnym jak i usługowym już od wielu lat istnieje przekonanie, że najlepszym sposobem na pozyskanie klientów i rozwijanie dotychczasowych kontaktów jest stała współpraca na wysokim

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego warto inwestować w gadżety dla firm?

Logowane akcesoria ozdobione w elegancki sposób nazwą Twojej firmy to taktowny i dobrze odbierany upominek, który jest chętnie stosowany w marketingu przez przedsiębiorstwa na całym świecie. Wpływa korzystnie zarówno na

Wiadomości 0 Comments

Zielone Tarasy – kameralne osiedle w Słupsku

Kto chce mieszkać w zielonej i spokojnej okolicy, a jednocześnie trzymać rękę na pulsie miasta dzięki dobrej komunikacji, powinien zainteresować się ofertą mieszkań na osiedlu Zielone Tarasy w Słupsku. Zielone

Wiadomości 1Comments

Polak pracuje trzy lata krócej niż przeciętny Europejczyk

Ile lat pracujemy w ciągu całego swojego życia? Według danych Eurostatu, wskaźnik oczekiwanej długości trwania aktywności zawodowej wynosi w Polsce 32,2 lat. Oznacza to, że pracujemy mniej o prawie trzy

Wiadomości 0 Comments

Co zrobić kiedy bank nie chce wymienić zniszczonych lub starych pieniędzy?

Zasadniczo podarte banknoty oraz zniszczone i mocno zabrudzone monety można wymienić w kasie dowolnego banku działającego na terenie kraju. Dotyczy to pieniędzy wyemitowanych przez Narodowy Bank Polski. Czasem jednak zdarza

Wiadomości 0 Comments

Ostatni dzwonek na zapoznanie się z RODO, czyli co zmienia się 25 maja 2018 roku?

25 maja 2018 roku wchodzi w życie unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie RODO. To prawdziwa rewolucja dotycząca danych osobowych. Do nowych przepisów muszą dostosować się absolutnie wszystkie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź