Slim VAT 3 – na co muszą przygotować się podatnicy?
Od 1 stycznia 2023 roku wejdzie w życie pakiet zmian upraszczających rozliczanie podatników VAT. Projekt „Slim VAT 3” został przygotowany przez Ministerstwo Finansów i całość dotyczy siedmiu obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw zajmujących się handlem towarów i usług. Pakiet zakłada między innymi poprawę płynności finansowej firm, szerszy zakres zwolnień z VAT oraz łatwiejsze fakturowanie. Sprawdź, z czym jeszcze wiąże się Slim VAT 3 i jak przygotować się do nadchodzących zmian?
Jakie zmiany zakłada pakiet Slim VAT 3?
Każde zmiany sposobu rozliczania podatków, nawet te, których celem jest uproszczenie obowiązujących zasad, wywołują spore zamieszanie wśród przedsiębiorców. Właściciele firm często nie mają czasu, by zaznajomić się z zawiłym, wielostronicowym pismem, czego efektem są późniejsze nieporozumienia z Urzędem Skarbowym. Właśnie dlatego warto współpracować z biurem księgowym Anavo (https://anavo-ksiegowosc.pl/), którego pracownicy na bieżąco zaznajamiają się ze zmianami w prawie podatkowych i regularnie biorą udział w szkoleniach branżowych, po ty, by zawsze być gotowym do pomocy przedsiębiorcom z nawet najbardziej zawiłymi zagadnieniami. Wytłumaczą również, z czym wiążą się zmiany związane z pakietem Slim VAT 3.
Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt zakłada podwyższenie progu sprzedaży dla małych podatników do 2 milionów euro. Oznacza to, że większa część firm będzie mogła skorzystać z tego rozwiązania. Uproszenie dotyczy jednak przedsiębiorstw rozliczających się metodą kasową lub kwartalnie. Ustawa Slim VAT 3 porusza również kwestie wystawiania faktur w obcych walutach. Przy korektach in minus przyjmuje się kurs waluty zastosowany w pierwotnej fakturze. Z kolei przy in plus stosowany będzie średni kurs NBP podawany w ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień zwiększenia podstawy opodatkowania. W projekcie uwzględniono także łatwiejsze wystawianie faktur korygujących WNT w przypadku obniżenia ceny lub opustu. Nie będzie także wymogu posiadania tego dokumentu przy odliczeniu VAT. Pakiet wprowadza również stawkę VAT 0% dla WDT.
Uproszczenia dla podatników
Przedsiębiorcy rozliczający się podatkiem VAT od 1 stycznia 2023 roku będą mogli zrezygnować z rocznej korekty odliczenia, jeśli równica nie przekroczy 2 punktów procentowych. Dotychczas wymagane było wyliczenie odliczenia na podstawie proporcji wstępnej i porównanie jej z proporcją ostateczną. Zwiększony zostanie również limit podatku naliczonego niepodlegającego odliczeniu. Dotychczas było to jedynie 500 złotych. Po wejściu w życie ustawy próg ma zostać podniesiony do 10000 zł. Slim VAT 3 zakłada również zniesienie obowiązku wystawiania faktury zaliczkowej i za dostawę, jeśli całość lub cześć kwoty podatnik otrzyma w tym samym okresie co obowiązek podatkowy, a także drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych. Ewidencje będzie można prowadzić on-line przy zastosowaniu wymienianych kas. Rachunek VAT zostanie również rozszerzony o kolejne opłaty i podatki.
Ze wszystkimi nowymi zasadami bez problemu poradzą sobie specjaliści w Anavo (https://anavo-ksiegowosc.pl/biuro-ksiegowe-otwock.html). Biuro rachunkowe posiada długoletnie doświadczenie w kwestii ewidencji na potrzeby VAT, dzięki czemu zapewniają kompleksowe usługi dla przedsiębiorców. Współpraca z profesjonalistami zapewni Ci rzetelne rozliczenie wszelkich faktur oraz pełne wsparcie w razie kontroli z Urzędu Skarbowego. Już dziś skontaktuj się z Anavo i powierz finansowe sprawy swojego przedsiębiorstwa rzetelnym specjalistom!
Może to Ci się spodoba
Zerowy deficyt oznacza, że nie zwiększamy długu publicznego
Nie milkną komentarze po przyjęciu projektu przyszłorocznego budżetu, który zakłada zerowy deficyt, czyli dochody na poziomie wydatków. Zdaniem prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego prof. Elżbiety Mączyńskiej jest on nie tylko realny, choć
Wymiana prawa jazdy? Sprawdź, kiedy musisz to zrobić. Poradnik dla kierowców
Prawo jazdy to jedno z najbardziej przydatnych uprawnień – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nie każdy pamięta jednak o tym, że co jakiś czas należy je wymienić. Kogo
Firmy MSP mają duży problem z raportowaniem
98 proc. mikro i małych firm źle ocenia moduły do raportowania, udostępniane w ramach posiadanych systemów informatycznych – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę MobilneRaporty.pl. Co determinuje aż tak słabe
Co czwarty pracownik czuje się słabo poinformowany o działaniach firmy
Odpowiednia komunikacja wewnętrzna ma decydujący wpływ na wynik firmy: pracownicy wiedzą, jaki cel jest realizowany i jaki w tym jest ich udział. Jak wynika z badania emplo, ponad 70 proc. pracowników uważa, że
5 mln Polaków ma na smartfonie aplikację bankową
Ponad 14 mln Polaków aktywnie korzysta z bankowości internetowej, a blisko 5 mln ma na swoim smartfonie zainstalowaną aplikację bankową. Jak wynika z badania firmy Deloitte, banki nie potrafią jednak wykorzystać w pełni potencjału
Zadbaj o swoje finanse osobiste i kontroluj wydatki
Przyznajcie szczerze, że w dzisiejszych czasach wydatków nam nie brakuje, prawda? Czym to jest spowodowane? W grę wchodzą różne opcje, ale zazwyczaj największymi wydatkami jest opłata za mieszkanie, rachunki za
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post