Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń.
Przede wszystkim trzeba mieć świadomość co znaczy wypadek przy pracy. Przepisy przedstawia go jako nieprzewidziane zdarzenie wywołane zjawiskiem zewnętrznym powiązanym z pracą. Następstwem może być uraz, choroba lub śmierć. Takie wydarzenia mogą następować w czasie wykonywania poleceń i zwykłych zleceń, jak i w drodze do punktu docelowego wskazanego przez pracodawcę w trakcie pracy.
W czasie, gdy już dojdzie do wypadku przedsiębiorca jest zobligowany do następujących czynności:
– usunąć zagrożenie,
– określić powód i okoliczności wypadku,
– podjąć czynności, by uniknąć podobnych wypadków.
W następstwie powstałych przepisów pracodawca ma powinność zabezpieczyć miejsce zdarzenia, by nie dopuścić tam osób postronnych oraz rzeczy, które doprowadziły do zajścia aż do momentu jego rozwiązania. Następnym obowiązkiem jest natychmiastowe poinformowanie właściwego inspektora pracy i prokuratora o zbiorowym, ciężkim jak i śmiertelnym wypadku.
W praktyce pracodawca pokrywa wszystkie koszty wynikające z ustalenia powodu i okoliczności zdarzenia oraz jest zobowiązany do przechowywania raportu i innych dokumentów z nim związanych przez okres 10 lat.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jaki jest skutek nagany z wpisem do akt pracownika?
Kodeks pracy zwiera katalog kar, które pracodawca może zastosować wobec pracownika za łamanie porządku w miejscu zatrudnienia. Jakie uprawnienia ma pracownik, który otrzymał naganę z wpisaniem do akt, ale sądzi,
Prawa wynikające ze świadczenia stosunku pracy a śmierć pracownika
Jedną z cech wykonywania pracy jest to, że ma ono postać osobisty, to znaczy, że nie może go robić inna osoba. Po śmierci zatrudnionego stosunek pracy zanika. Pracownik podczas wykonywania
Wszystko o układach zbiorowych pracy?
Porozumienie zawierane miedzy grupą podwładnych a przełożonym zwykło nazywać się układem zbiorowym pracy. W jakim celu podpisuje się taką umowę? Zazwyczaj dotyczy pracowników, którzy pracują zasadach innych niż stosunek pracy.
Wypowiedzenie umowy pracownicy w ciąży
Zgodnie z normami prawnymi Kodeksu pracy pracodawca nie ma możliwości wypowiedzenia lub rozwiązania umowy o pracę w okresie, gdy pracownica jest w ciąży lub przebywa na urlopie macierzyńskim, chyba że
W przyszłym roku będą obowiązywać nowe przepisy Kodeksu pracy. Ograniczenia w umowach na czas określony
Za niecałe pół roku wejdą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Po podpisie prezydenta nowelizacja czeka na opublikowanie w Dzienniku Ustaw. Nowe przepisy wprowadzą inne zasady zatrudniania w oparciu o umowę na czas określony. Pracodawca będzie
Czy pracując na umowie zlecenie należy się urlop i okres wypowiedzenia?
Jednym z rodzajów umów cywilnoprawnych jest umowa zlecenie. Nie jest ona umową o pracę, wobec czego nie odnoszą się do niej regulacje prawa pracy. Przepisy dotyczące tego rodzaju zatrudnienia znajdują
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post