Faktury korygujące in plus – kiedy odliczyć naliczony podatek?
Zgodnie z przepisami podatkowymi prawo do obniżenia kwoty należnego podatku powstaje w rozliczeniu, w którym podatnik dostał fakturę lub w ciągu dwóch następnych okresów rozliczeniowych. W przypadku, gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał fakturę korygującą, ma obowiązek obniżyć kwotę podatku, który został skalkulowany w rozliczeniu za okres, w którym ją otrzymał. Normy prawne nie określają jednak sposobu ujmowania przez odbiorcę skorygowanych faktur zwiększający podstawę opodatkowania i kwotę należnego podatku. Zatem jasne wydaje się obranie takiego samego klucza rozliczeń dotyczących takich faktur, jaki jest uniwersalnie przyjmowany dla wypisywanych przez sprzedawcę faktur korygujących in plus podatek należny. Faktura korygująca podwyższająca podatek należny w odniesieniu do faktury pierwotnej może być sporządzona:
– w celu poprawienia błędu, który wpłynął na zmniejszenie kwoty podatku określonego w fakturze pierwszej,
– z innych powodów, np. gdy po sfinalizowaniu transakcji nastąpiło podwyższenie ceny sprzedaży.
Osoba, która otrzymała fakturę korygującą in plus należny podatek powinna przeanalizować przyczynę jej wystawienia przez sprzedawcę.
Jeżeli przyczyną wystawienia faktury korygującej był błąd pierwotny, który widniał już na dokumencie pierwotnym, wówczas podatnik ma prawo do poprawienia podatku, który został nałożony wstecz, czyli w miesiącu otrzymania faktury pierwotnej. Jeżeli przyczyną sporządzenia faktury korygującej było jednak zdarzenie następcze, wówczas podatnik powinien uwzględnić taką fakturę na bieżąco, w miesiącu jej otrzymania.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie
Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,
Kiedy pracodawca musi przesunąć urlop?
Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę ma prawo do odbycia urlopu wypoczynkowego. Jego długość zależy od liczby przepracowanych miesięcy lub lat. Czy istnieje opcja przesunięcia urlopu? Kto ma
Charakterystyka personalizowania
Personalizacja święci triumfy wśród marketingowców, ponieważ stanowi sprawdzone źródło wiedzy na temat obecnej grupy docelowej oraz potencjalnych zainteresowanych. Dzięki temu specjaliści z branży mogą ułożyć plany taktyczne, które właściwie wpłyną
Kiedy wystarczy jedno urządzenie fiskalne przy wielu lokalizacjach?
W ostatnich dniach poruszony został temat odpowiedniego stosowania kas przez lekarzy, którzy świadczą usługi w kilku miejscach. Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży w gabinetach lekarskich jest już od jakiegoś czasu uregulowany
Czym jest ryczałtowe opodatkowanie?
Ryczałtowe opodatkowanie oznacza, że przychodów nie łączy się z różnymi dochodami objętymi podatkiem na ogólnych wytycznych. Płatnik musi odjąć sumę słusznego podatku z wykonanej transakcji, a otrzymany podatek przetransferować na
Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?
Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post