Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?
Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe.
Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma być przeznaczony na biuro firmy. Następnie niezbędne jest sporządzenie stosownego oświadczenia, w którym trzeba powiadomić, że siedziba przedsiębiorstwa jest w miejscu zamieszkania. Do kosztów prowadzenia działalności będą zaliczone wydatki poniesione na utrzymanie mieszkania, czyli np. proporcjonalne koszty czynszu, opłat gaz, prąd, wodę, koszty wynajmu budynku czy podatek od nieruchomości. Przedsiębiorca, który jest właścicielem nieruchomości, może część powierzchni wykorzystać na siedzibę firmy i dzięki temu zamortyzować środki trwałe. Stawka amortyzacji zależy od powierzchni, jaka jest użytkowana dla potrzeb firmy. W przypadku, gdy nie jest to więcej niż 50% całkowitej powierzchni użytkowej, wówczas można wdrożyć stawkę amortyzacyjną w wysokości 1,5 %. Jeżeli więcej niż 50%, wówczas stawka amortyzacji wynosi 2,5% i odpowiada budynkom lub lokalom niemieszkalnym. Następnie trzeba zgłosić do Urzędu Skarbowego oświadczenie, w znajdzie się informacja, że siedziba firmy znajduje się w miejscu zamieszkania i część kosztów będzie kosztami podatkowymi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ostatnim krokiem jest zawiadomienie części mieszkania pod biuro do Urzędu Miasta w celu obliczenia wyższego podatku od nieruchomości.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czym jest amortyzacja jednorazowa?
Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na
Jak obliczyć listę płac?
Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie
Czy mandat można wliczyć do kosztów firmowych?
Mandaty karne przyznawane są w związku z przestępstwami lub łamaniem prawa o bardzo szerokiej charakterystyce. Najczęściej jednak policja kara nieprzepisową jazdę kierowców i innych uczestników ruchu. Czy mandat może zostać
Czym charakteryzuje się opłata targowa?
Podstawowym źródłem dochodu każdej gminy są opłaty lokalne oraz podatki. Wśród nich jest opłata targowa. Funkcjonuje w odniesieniu do sprzedaży na targowiskach oraz podobnych stoiskach handlowych. Kogo dotyczy opłata targowa
Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?
Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce
Jak reklamę wliczyć do kosztów?
Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do
1 Comment
Aneta
01 września, 16:16