Jak wygląda dumping?
Każda firma ma własną strategię rozwoju i kreowania pozycji na rynku. Czasami stosuje się dość ryzykowne metody, które nie dają gwarancji sukcesu. Wśród nich jest dumping, który znajduje swoich zwolenników. Czym się charakteryzuje? Dlaczego właściciele wybierają go tak często?
Na początku warto powiedzieć, że dumping stosują firmy handlowe. Proponują asortyment w cenach, które nie rekompensują nawet kosztów wytworzenia lub sprzedają produkty za granicę, ale nie prezentują ich w kraju.
Wskazać można trzy najważniejsze strategie dumpingowe. Zwykle spotykany jest dumping sporadyczny, który charakteryzuje się sprzedażą towarów po zaniżonej cenie z powodu braku klientów, dużego popytu za granicą lub aby otrzymać zwrot kosztów magazynowania. Mniej znany, ale stanowiący większe zagrożenie, jest dumping łupieżczy, który prowadzi do przejęcia rynku i usunięcia konkurencji. Rzadko spotkać można dumping stały, czyli zbywanie produktów tylko za granicą.
Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że dumping w Polsce jest zakazany i szczegółowo opisany w ustawie z 1993 roku. Jest objawem eliminowania konkurencji i nieuczciwego zwalczania rywali biznesowych.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
1 Comment
Pycha
08 września, 17:52