Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Operatorzy – czy tylko komórkowi?

Od niedawna bardzo popularne stało się zjawisko podejmowania współpracy przez banki i operatorów komórkowych. W ten sposób powstaje bankowość internetowa, która umożliwia zarządzanie finansami i robienie przelewów za pomocą specjalnej

Mała firma 0 Comments

Wszystko o stratach podatkowych

Każdy przedsiębiorca zakłada dwój interes, aby samodzielnie decydować o liście obowiązków oraz pozyskiwać przyzwoite pieniądze, które umożliwią życie na średnim poziomie. Czasami jednak prognozy finansowe spadają poniżej oczekiwanego poziomu i

Mała firma 0 Comments

Czy warto być aktywnym na portalach poświęconych karierze?

Poszukując pracy w Internecie warto zadbać o swój wizerunek i być widocznym na portalach społecznościowych poświęconych karierze i doświadczeniu zawodowemu. Szczegółowe uzupełnienie profilu oraz uczestnictwo w dyskusjach może umożliwić nam

Mała firma 0 Comments

Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami

Braki licencyjne to duży problem polskich firm. Badania wskazują, że połowa firma korzysta z oprogramowania bez ważnej licencji. Jego łączna wartość w Polsce to ok. 2 mld zł rocznie – szacuje IDC.

Mała firma 0 Comments

Kto może otrzymać refundację za zatrudnienie młodocianego?

Pracodawca, który zatrudnia młodocianych pracowników może starać się o dofinansowanie wypłacanych mu wynagrodzeń. Wielkość tej kwoty nie może być większa niż 60% kosztów, które mogą zostać objęte zapomogą. Według prawa

Mała firma 0 Comments

Wszystko o działalności regulowanej

Każdy przedsiębiorca musi działać według ustalonych zasad i trzymać się przepisów prawa. Dodatkowo nie może pozwolić sobie na wiele rzeczy ze względu na różne ograniczenia i przeszkody ustawowe. Zdarzają się

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź