Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Pożyczka gotówkowa na rozwój firmy

Własny foodtruck z hiszpańskimi tapas. Mała kwiaciarnia w kamienicy. Prywatne przedszkole, zakład stolarski, warsztat dronów. Każdy pomysł na biznes ma szansę na sukces. Ale realizacja każdego biznesplanu wymaga nakładów finansowych.

Mała firma 1Comments

Jak znaleźć dobrą lokalizację dla firmy?

Wielu początkujących właścicieli ma kłopoty ze znalezieniem idealnej lokalizacji dla założonej firmy. Zazwyczaj jednak możliwości finansowe wygrywają ze zdrowym rozsądkiem i taktyką marketingową. Jak znaleźć siedzibę, żeby wypełniania podstawowe potrzeby

Mała firma 0 Comments

Czym są koszty uzyskania przychodu?

Poprawne określenie wydatków uzyskania przychodu ma duże znaczenie dla wypełnienia deklaracji podatkowej PIT indywidualnych podatników i CIT dla biznesmenów. Owe wydatki zmieniają wartość dochodu w danym roku rozliczeniowym i podają

Mała firma 0 Comments

Nagroda jubilerska – jaki podatek?

Jedną z form opłacania zatrudnionego jest przyznawanie nagród jubilerskich. Ich koszt uzależniony jest od zasobności portfela oraz okazji. Jak podwładny powinien odbierać tego typu podarunki? Czy trzeba odprowadzić składkę ubezpieczeniową?

Mała firma 0 Comments

Czym jest controlling?

Duże firmy i korporacje wybierają ambitne plany, które muszą zostać zrealizowane w określonym okresie. Aby ocena na koniec roku została wydana sprawiedliwie i obiektywnie wykorzystuje się tzw. controlling. Czym się

Mała firma 0 Comments

Jakie są skutki w wyniku niezależnie pobranej kary umownej?

Stałym elementem prowadzenia działalności gospodarczej są kary umowne. Z powodu kar dwie strony umowy czasami mają konflikt się ze sobą na drodze sądowej. Często wyrok sądu nakłada na nas zwrócenie

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź