Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość

Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość

Wielogodzinna praca za biurkiem tylko z pozoru wydaje się bezpieczna. Nieodpowiednie lub zbyt rzadkie czyszczenie powierzchni użytkowych bywa uciążliwym problemem nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i wszystkich pracowników. Alergie zdarzają się wtedy znacznie częściej.

141267515462661200

Alergie = brud w miejscu pracy

Problem 1: niewłaściwy dobór chemii czyszczącej

Wybór odpowiedniej firmy sprzątającej nie jest łatwy. Rynek wydaje się dobrze nasycony, ale liczba podwykonawców, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży, ubywa.

Amatorzy proponują konkurencyjne lub znacznie niższe ceny obsługi, lecz korzystają ze znacznie mniej zaawansowanego osprzętu, a ich wiedza na temat chemii czyszczącej bywa wyraźnie ograniczona.

Źle dobrane środki chemiczne mogą być powodem, dla których objawy alergiczne wśród pracowników nasilają się – dotyczy to szczególnie osób podatnych na podrażnienia śluzówki. Tanie preparaty czyszczące to realny problem, z którym boryka się wiele polskich firm.

Profesjonalne spreje do czyszczenia mebli, a także antyalergiczne środki do mycia powierzchni użytkowych to bezpieczeństwo dla wszystkich osób przebywających w zakładzie pracy przez przynajmniej kilka godzin. To jeden z powodów, dla których przedsiębiorcy nie powinni kierować się ceną przy wyborze firmy sprzątającej – oceniają specjaliści ESCORT.

Tania chemia, którą dobierze niedoświadczona firma sprzątająca może być powodem występowania:

  • podrażnień układu oddechowego,
  • zaczerwienienia oczu,
  • reakcji obronnych skóry rąk i twarzy,
  • świądu oraz wysypki,

a w skrajnych wypadkach także poważniejszych problemów zdrowotnych.

 

Problem 2: nieregularne sprzątanie biura

Nie tylko tania chemia może być powodem, dla którego pracownicy będą narzekali na nasilające się objawy alergii. Warto zdecydować, aby sprzątanie biura w Warszawie, odbywało się regularnie i w sposób możliwie kompleksowy.

Wiele zanieczyszczeń osadza się nie tylko na półkach mebli, biurkach, fotelach, ale i na sprzętach codziennego użytku, a w tym przede wszystkim na: telefonach stacjonarnych, klawiaturach, myszkach, a także drukarkach.

 

Problem 3: zaniedbany system klimatyzacyjny

Wśród problemów, które bagatelizuje wielu przedsiębiorców są także systemy klimatyzacyjne. Nieregularne czyszczenie urządzeń schładzających powietrze może być powodem, dla którego latem w sprzęcie osadzają się grzyby oraz pleśń. Zanieczyszczenia organiczne, które trafiają do pomieszczeń użytkowych są jednym z głównych przyczyn występowania problemów układu oddechowego oraz podrażnień oczu.

W skrajnych wypadkach, nieregularnie czyszczona klimatyzacja może być także realnym zagrożeniem dla zdrowia człowieka – namnażające się na filtrach powietrza bakterie mogą powodować nawet zapalenie płuc.

 

Problem 4: ozon z urządzeń kserujących i drukarek

Wśród problemów z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy są także urządzenia kserujące i drukarki. W wyniku wypełnienia papieru tuszem, do pomieszczenia wydzielany jest ozon, który ze względu na jonizowanie powietrza powoduje podrażnienia oczu.

Za zasadę przyjmuje się, że urządzenia drukujące powinny być oddalone od miejsca pracy o przynajmniej 1,5 do 2 metrów.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Biura na wynajem, czyli sale na godziny
Next Motywacyjny system wynagradzania pracowników

Może to Ci się spodoba

Pracownik ochrony – tylko niekarany

Osoby, które chcą sobie dorobić do emerytury pracując w ochronie nie kryją zdziwienia, gdy pracodawca prosi o zaświadczenie o niekaralności. Czy agencja zatrudniająca ochroniarzy ma prawo żądać takich dokumentów? Zaświadczenie

Kadry 1Comments

Wszystko o umiejętnościach miękkich

Na temat umiejętności miękkich można powiedzieć bardzo dużo. Jednak najczęściej mówi się o nich w odniesieniu do pewności siebie, empatycznych zachowań, zdolności pracy w grupie, bezproblemowym podejściu do życia, komunikacji

Komu należy się renta socjalna?

Jeśli zatrudniony nie może wykonywać swoich powinności służbowych może uzyskać prawo do pobierania renty socjalnej. Aczkolwiek nieobecność w pracy powinna być konsekwencją problemów zdrowotnych. Jakie jeszcze warunku musi załatwić zatrudniony,

Kadry 1Comments

Albo przywrócenie do pracy albo odszkodowanie – te opcje nie idą w parze

Zdaniem Sądu Najwyższego nie ma możliwości żądania przywrócenia do pracy i jednocześnie wypłaty odszkodowania. Te roszczenia wzajemnie się wykluczają. Sprawa, w której głos zabrali sędziowie SN dotyczyła pracownicy zwolnionej z

Lukę kadrową w polskiej branży IT mogą wypełnić kobiety. Obecnie w tym sektorze jest ich pięciokrotnie mniej niż mężczyzn

Branża IT pozostaje w dobrej kondycji pomimo zawirowań gospodarczych, a jej potrzeby rekrutacyjne rosną. Szacuje się, że w Polsce wciąż brakuje ok. 250–300 tys. specjalistów IT i – jak wskazują Tietoevry oraz Infopulse –

Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu wypoczynkowego, ale może to być dla firmy kosztowna decyzja

Odwołanie pracownika z wakacji oznacza, że firma powinna zwrócić zatrudnionemu środki, które ten poniósł w związku z odwołaniem. Mogą to być środki wydane na organizację wypoczynku i koszty powrotu do domu. Zwrotem mogą być

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź