Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Ile zarabia samodzielny fryzjer?

Własny salon fryzjerski to bardzo kosztowny biznes. Na początek trzeba wydać minimum 100 tys. zł, aby zaopatrzyć salon w podstawowy sprzęt. Nie można zapominać o wykwalifikowanym personelu, który dla wielu klientów jest zdecydowanie najważniejszy. Jak zarabiają obecnie fryzjerzy? Czy jest to zawód dochodowy?

W dzisiejszych czasach na każdym kroku znaleźć można salon fryzjerski. Oczywiście jedne cieszą się dobra opinią klientów, inne świecą pustkami przez cały dzień. Mimo tak dużej konkurencji na każdym kroku własny biznes nadal się opłaca. Szczególnie w sytuacji, gdy świadczone usługi będą na bardzo wysokim poziomie, a ceny dopasowane do zarobków lokalnej społeczności. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie, które z każdym rokiem procentuje i przynosi jeszcze wyższe zyski.

Przeciętna klienta płaci za wizytę w salonie fryzjerskim mniej więcej 50-150 zł. Ostateczny koszt zależy od wykonywanych zabiegów oraz dodatkowych czynności (np. mycie głowy, farbowanie, uczesanie). Jeśli właściciel zadbał tylko o jedno stanowisko, wówczas fryzjer jest w stanie zarobić około 2 tys. zł (oczywiście, jeśli pracuje 8 godzin dziennie). Zyski rosną, gdy swoje obowiązki wykonuje dwóch czy trzech fryzjerów, a w lokalu znajduje się więcej foteli dla klientów.

Uwagę konsumentów przyciągają duże i schludne pomieszczenia, sterylnie czyste, wyremontowane i przyjazne zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Nie bez znaczenia są przejrzyste witryny, przez które widać pracujących fryzjerów oraz cenniki umieszczone na drzwiach wejściowych. Najlepiej radzą sobie zakłady znajdujące się w większych galeriach lub centrach handlowych, gdzie nie brakuje przechodniów i osób zainteresowanych zakupem towarów lub usług. Z doraźnej pomocy fryzjerskiej najczęściej korzystają panowie, którzy wybierają dość klasyczne i asekuracyjne fryzury.

Aby zakład był uważany za miejsce dostosowane do klientów dobrze jest podzielić całą dostępną przestrzeń na salę fryzjerską, szatnię, poczekalnię oraz rejestrację. Dzięki temu obsługiwani klienci zyskają komfort i bardziej kameralne warunki.

Zgodnie z przepisami obecnie właściciel salonu nie musi posiadać kierunkowego wykształcenia zawodowego. Jednak Unia Europejska planuje wprowadzić zmiany w tym zakresie i przyznawać zezwolenie na prowadzenie działalności tylko dyplomowanym fryzjerom-stylistom. To zmusi przedsiębiorców do przejścia odpowiednich szkoleń oraz zdobywania potrzebnych kwalifikacji.

Bez wątpienia najlepiej radzą sobie salony, które działają pod znaną marką lub siecią franczyzową. To zdecydowanie przyciąga i gwarantuje dość duże zainteresowanie. Oprócz tego nie ma problemów ze znalezieniem lokalu, wynajęciem ekipy remontowej oraz dekoratora. Aczkolwiek dużym minusem jest brak swobody, ogromne prowizje (nawet ponad 50%) oraz rygorystyczne warunki. Niektóre umowy są konstruowane w sposób podstępny i przynoszą szkodę nieświadomym lub naiwnym właścicielom. Z tego względu warto przemyśleć długofalową współpracę i rozważyć założenie własnej firmy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?
Next Czy warto uruchomić mały tartak?

Może to Ci się spodoba

Pracodawcy prześcigają się w benefitach dla pracowników

Karnet na siłownię, pakiet medyczny czy dopłaty do wakacji to najpopularniejsze dziś benefity pracownicze, które stały się na rynku standardem. Dlatego pracodawcy szukają takich produktów i usług, które będą bardziej atrakcyjne

Optymalizacja kosztów w firmie związanych z wymianą walut

Każdy, kto prowadzi własny biznes, stara się poprawić jego rentowność, redukując koszty. Jeżeli przedsiębiorca zawiera transakcje zagraniczne, eksportuje lub importuje towary, musi regulować płatności walutami. Kredyty firmowe zaciągane w obcej

Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu

Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i  nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią

Marketing XXI wieku — jak pracują agencje?

Rynek reklamowy to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. Według raportu SMG w samym 2015 roku zanotowano w tej branży wzrost o 4,5%, czyli aż 326,1 milionów

Mała firma 0 Comments

Jakie informacje są nieczytelne dla klienta na paragonie?

Kasy fiskalne działa na bazie kompatybilnego systemu, który to drukuje nazwy poszczególnych usług na podstawie ich kodu liczbowego. Prawo w kraju nakłada obowiązek na podmioty gospodarcze, by paragony fiskalne charakteryzowały

Mała firma 0 Comments

Czym charakteryzuje się działalność agroturystyczna?

W ostatnim czasie bardzo popularny stał się temat ochrony przyrody i ekologii. Ludzie bardziej skupiają się na tym, co spożywają, piją, kupują i wyrzucają. Nie dziwi zatem fakt, że ogromne

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź