Lojalność się opłaca
Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym programy lojalnościowe.
Rezultaty badania przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo ze stycznia 2013 roku pokazują, że połowa wszystkich firm w Polsce zastosowała programy motywacyjne lub lojalnościowe wobec swoich kontrahentów, a każde czwarte przedsiębiorstwo wdrożenie programu planuje w najbliższym czasie. To pokazuje, że lojalność się popłaca – zarówno dla odbiorców, jak i biznesu.
Dlaczego warto?
W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych. Jak pokazują sondaże, klienci podczas dokonywania wyboru kierują się kilkoma względami: ceną towaru lub usługi, opiniami na temat firmy, terminami dostawy (jeśli zakupy są dokonywane poza lokalem sprzedającego), a także zaufaniem. Zaufanie między odbiorcą a sprzedającym lub usługodawcą jest podstawą biznesu. Umocnić tę relację pozwolą programy lojalnościowe.
Dla stałego klienta zaproszenie do udziału w takim programie jest wymowne. Symbolizuje wyrazy uznania, docenienia, scementowanie relacji z biznesowym partnerem. Dla nowego potencjalnego klienta możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego jest zaś motywacją do skorzystania z usług firmy albo dokonania zakupów.
Co to znaczy dla firm
Programy lojalnościowe dla firm znaczą równie wiele. Począwszy od budowania prestiżu dzięki pokazaniu, że dobrze rozumie się potrzeby klienta, zna się jego gust, spełnia jego oczekiwania i wynagradza jego lojalność. Poprzez zwiększenie komunikacji z klientem: usprawnienie obsługi, zwiększenie potoku nowych odbiorców i zmniejszeniu odejść od firmy stałych kontrahentów. Kończąc na korzyściach finansowych: programy motywacyjne pozwalają zaoszczędzić na reklamie i zwiększyć dochody dzięki lojalnemu podejściu klientów oraz większemu nakładowi pracy pośredników handlowych, hurtowni i biznesowych partnerów.
Odpowiednia strategia
Zamierzony efekt osiągnie się tylko wówczas, jeśli program lojalnościowy zostanie skrojony na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Przed wprowadzeniem programu należy zidentyfikować obszar w kanałach sprzedaży, który odpowiednio stymulowany przełoży się na zwiększenie dochodów w firmie. Dobrze pokierować programem pomogą specjaliści (np. Program Ready) – agencje okazujące wsparcie podczas przygotowania, wdrożenia i obsługi produktów motywacyjnych.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Wirtualne biura w Warszawie – prestiż i elastyczność w atrakcyjnej cenie
Prowadzisz firmę, a może dopiero rozważasz jej założenie? Przerażają Cię koszty związane z wynajmem biura, a nie chcesz prowadzić firmy z domu? W poniższym tekście opowiemy, dlaczego wirtualne biuro to
Sklepy internetowe – to wciąż eldorado dla młodych przedsiębiorców
Prowadzenie własnej firmy to dziś marzenie wielu młodych ludzi. Według badań, co czwarty absolwent wyższej uczelni myśli o założeniu jakiegoś biznesu. Szereg z nich już podczas nauki szuka pomysłu na
Branża meblarska to perła polskiej gospodarki
Według prognoz tegoroczna wartość eksportu mebli przekroczy 41,64 mld zł. Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie na zagranicznych rynkach. – To perła polskiej gospodarki, która z trzeciej pozycji może awansować na
Do 2020 roku prawie połowa inwestycji samorządowych będzie realizowana we współpracy z prywatnymi firmami
W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego realizowanych jest co roku w Polsce kilkanaście projektów. Tymczasem współpraca biznesu i samorządów to klucz do rozwoju regionów i innowacyjności gospodarki. Prognozy Ministerstwa Rozwoju są jednak obiecujące i wskazują, że
Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników
Dobrze skomunikowana siedziba firmy i nowoczesne, dobrze zaaranżowane biuro są przewagą w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu BPO i SSC, który generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe i notuje dynamiczny
Do Warszawy przyjechało kilka tysięcy inwestorów i globalnych koncernów
Polski ekosystem wspierający start-upy i innowacyjne przedsięwzięcia wciąż się rozwija. Kluczowa jest dla niego wymiana doświadczeń z dojrzałymi rynkami jak USA czy Izrael, czerpanie z tamtejszych wzorców i dostosowywanie ich do wschodnioeuropejskich realiów. Temu służy
2 komentarze
agata
11 sierpnia, 15:17Anna
14 sierpnia, 20:17