Postrzeganie Coca-Coli na świecie
Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję.
Najpopularniejszy napój świata
Wymyślona w 1886 roku w Atlancie receptura Coca Coli stała się przełomem dla amerykańskiego przemysłu spożywczego, produkującego napoje bezalkoholowe. Autorem mikstury Coca Coli był aptekarz, John Pemberton, który podobnie jak wielu jego kolegów po fachu, pracował nad wieloma różnymi recepturami. Cola początkowo była sprzedawana jako lek w jednej z największych aptek w Atlancie. Koncentrat dodawano do wody sodowej i sprzedawano go w cenie 5 centów za szklankę. Był on reklamowany jako lek na ukojenie. Z czasem zaczęto go pozycjonować jako orzeźwiający napój. Rozpoczęła się ogromna popularyzacja napoju Coca cola. Opinie, jakie zyskiwał były jak najlepsze, dlatego szybko rozpowszechniono go na wszystkie stany w USA, a także w Europie. Dziś jest dostępny w ponad 200 krajach na całym świecie.
Do Polski Coca Cola trafiła do regularnej sprzedaży dopiero w 1972 roku, kiedy to napój był produkowany w Browarze Warszawskim na zasadach licencyjnych. Browar sprowadzał z Amsterdamu i Neapolu koncentrat do produkcji Coli, zaś butelki przysyłano z Hiszpanii. Minęło wiele czasu, zanim w Polsce wprowadzono prawdziwą fabrykę Coca Coli, nie zaś jedynie rozlewnię tego napoju.
Działania PR-owe
W Polsce od lat funkcjonuje akcja PR-owa Coca Cola Cup. Pierwszy turniej piłki nożnej pod patronatem Coca-Coli odbył się 2 kwietnia 1999 roku. W 2015 roku po raz 17-nasty organizowany jest jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich przeznaczonych dla młodzieży szkolnej. W tym roku uczestnicy grają pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Jest to jedna z akcji pod patronatem Coca Cola. Opinie o marce dzięki podobnym akcjom stają się jeszcze bardziej pozytywne. Jest to silny brand kojarzący się nie tylko z orzeźwieniem, ale sponsoringiem dla wielu ważnych imprez. Coca Cola inwestuje w młode talenty piłkarskie i umożliwia im rozwinięcie skrzydeł.
Pierwsza edycja Coca-Cola Cup cieszyła się ogromną popularnością. W turnieju przez lata wzięło udział 1000 drużyn, a swoje umiejętności piłkarskie zaprezentowało prawie 400 tys. uczestników. W 2009 roku do turnieju zgłosiło się 2435 szkół podstawowych oraz 2145 szkół gimnazjalnych. Każde zawody w ramach Coca-Cola Cup rozpoczynają się od serii mini turniejów, podczas których wyłanianych jest 16 z 24 najlepszych zespołów w każdym województwie w swoich kategoriach wiekowych. Następnie awansują one do Finałów Wojewódzkich, we wszystkich województwach. Mistrzowie województw awansują do Finału Krajowego.
Może to Ci się spodoba
Warszawski Dworzec Centralny przejdzie modernizację
Warszawski Dworzec Centralny – jeden z głównych symboli stolicy – trafił oficjalnie do rejestru zabytków. Pozwoli to zachować jego bryłę i układ przestrzenny w niezmienionym kształcie. Spółka PKP S.A. zapowiada też modernizację obiektu,
Jak zrozumieć i wykorzystać doradztwo deweloperskie w nieruchomościach
Doradztwo deweloperskie nieruchomości to termin, który może brzmieć dla wielu osób obco. Chociaż może się wydawać skomplikowane, jest to po prostu profesjonalne doradztwo na temat wszelkiego rodzaju nieruchomości, od domów
Brexit oznacza same czarne scenariusze
Brexit to klasyczny przypadek gry, w rezultacie której stratne są obie strony: zarówno Wielka Brytania, jak i Unia Europejska – przekonują autorzy raportu „Brexit. Gdy wszyscy przegrywają”. Według szacunków unijne PKB może
Kredyt hipoteczny bez wkładu własnego
Decyzja o usamodzielnianiu się i wyprowadzaniu się młodych ludzi od rodziców, przychodzi wraz z wiekiem. Z reguły jednak mało kogo na początku samodzielnej drogi życiowej stać na zakup własnego mieszkania
Wyjeżdżasz? Sejf domowy to obecnie najskuteczniejszy sposób, aby zabezpieczyć wartościowe rzeczy
Czas wakacyjnych wyjazdów to dobry moment, aby rozważyć zakup sejfu. Dlaczego? Otóż okazuje się, że tego typu wyposażenie to najskuteczniejszy sposób na zabezpieczenie wartościowych rzeczy. Nie tylko przed kradzieżą, ale
W ciągu 4 lat Polska powinna zainwestować 66 mld euro w zieloną energię
Zgodnie ze zobowiązaniami wobec UE Polska powinna do 2020 roku osiągnąć 15 proc. udziału odnawialnych źródeł w miksie energetycznym. – To wymaga inwestycji rzędu 66 mld euro – podkreśla Grzegorz Wiśniewski,
5 komentarzy
kaczek
06 sierpnia, 17:57basia
05 stycznia, 18:23mania
16 stycznia, 13:02asicca
29 stycznia, 15:52jeży
04 lutego, 16:53