Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję.

Najpopularniejszy napój świata

Wymyślona w 1886 roku w Atlancie receptura Coca Coli stała się przełomem dla amerykańskiego przemysłu spożywczego, produkującego napoje bezalkoholowe. Autorem mikstury Coca Coli był aptekarz, John Pemberton, który podobnie jak wielu jego kolegów po fachu, pracował nad wieloma różnymi recepturami. Cola początkowo była sprzedawana jako lek w jednej z największych aptek w Atlancie. Koncentrat dodawano do wody sodowej i sprzedawano go w cenie 5 centów za szklankę. Był on reklamowany jako lek na ukojenie. Z czasem zaczęto go pozycjonować jako orzeźwiający napój. Rozpoczęła się ogromna popularyzacja napoju Coca cola. Opinie, jakie zyskiwał były jak najlepsze, dlatego szybko rozpowszechniono go na wszystkie stany w USA, a także w Europie. Dziś jest dostępny w ponad 200 krajach na całym świecie.

Do Polski Coca Cola trafiła do regularnej sprzedaży dopiero w 1972 roku, kiedy to napój był produkowany w Browarze Warszawskim na zasadach licencyjnych. Browar sprowadzał z Amsterdamu i Neapolu koncentrat do produkcji Coli, zaś butelki przysyłano z Hiszpanii. Minęło wiele czasu, zanim w Polsce wprowadzono prawdziwą fabrykę Coca Coli, nie zaś jedynie rozlewnię tego napoju.

Działania PR-owe

W Polsce od lat funkcjonuje akcja PR-owa Coca Cola Cup. Pierwszy turniej piłki nożnej pod patronatem Coca-Coli odbył się 2 kwietnia 1999 roku. W 2015 roku po raz 17-nasty organizowany jest jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich przeznaczonych dla młodzieży szkolnej. W tym roku uczestnicy grają pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Jest to jedna z akcji pod patronatem Coca Cola. Opinie o marce dzięki podobnym akcjom stają się jeszcze bardziej pozytywne. Jest to silny brand kojarzący się nie tylko z orzeźwieniem, ale sponsoringiem dla wielu ważnych imprez. Coca Cola inwestuje w młode talenty piłkarskie i umożliwia im rozwinięcie skrzydeł.

Pierwsza edycja Coca-Cola Cup cieszyła się ogromną popularnością. W turnieju przez lata wzięło udział 1000 drużyn, a swoje umiejętności piłkarskie zaprezentowało prawie 400 tys. uczestników. W 2009 roku do turnieju zgłosiło się 2435 szkół podstawowych oraz 2145 szkół gimnazjalnych. Każde zawody w ramach Coca-Cola Cup rozpoczynają się od serii mini turniejów, podczas których wyłanianych jest 16 z 24 najlepszych zespołów w każdym województwie w swoich kategoriach wiekowych. Następnie awansują one do Finałów Wojewódzkich, we wszystkich województwach. Mistrzowie województw awansują do Finału Krajowego.

Previous Spółka cywilna czy spółka z o.o. - którą spółkę wybrać?
Next Rejestrujesz pierwszą firmę? Nie popełniaj popularnych błędów

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Warszawski Dworzec Centralny przejdzie modernizację

Warszawski Dworzec Centralny – jeden z głównych symboli stolicy – trafił oficjalnie do rejestru zabytków. Pozwoli to zachować jego bryłę i układ przestrzenny w niezmienionym kształcie. Spółka PKP S.A. zapowiada też modernizację obiektu,

Wiadomości 0 Comments

Jak zrozumieć i wykorzystać doradztwo deweloperskie w nieruchomościach

Doradztwo deweloperskie nieruchomości to termin, który może brzmieć dla wielu osób obco. Chociaż może się wydawać skomplikowane, jest to po prostu profesjonalne doradztwo na temat wszelkiego rodzaju nieruchomości, od domów

Wiadomości 0 Comments

Brexit oznacza same czarne scenariusze

Brexit to klasyczny przypadek gry, w rezultacie której stratne są obie strony: zarówno Wielka Brytania, jak i Unia Europejska – przekonują autorzy raportu „Brexit. Gdy wszyscy przegrywają”. Według szacunków unijne PKB może

Wiadomości 1Comments

Kredyt hipoteczny bez wkładu własnego

Decyzja o usamodzielnianiu się i wyprowadzaniu się młodych ludzi od rodziców, przychodzi wraz z wiekiem. Z reguły jednak mało kogo na początku samodzielnej drogi życiowej stać na zakup własnego mieszkania

Wiadomości 0 Comments

Wyjeżdżasz? Sejf domowy to obecnie najskuteczniejszy sposób, aby zabezpieczyć wartościowe rzeczy

Czas wakacyjnych wyjazdów to dobry moment, aby rozważyć zakup sejfu. Dlaczego? Otóż okazuje się, że tego typu wyposażenie to najskuteczniejszy sposób na zabezpieczenie wartościowych rzeczy. Nie tylko przed kradzieżą, ale

Wiadomości 0 Comments

W ciągu 4 lat Polska powinna zainwestować 66 mld euro w zieloną energię

Zgodnie ze zobowiązaniami wobec UE Polska powinna do 2020 roku osiągnąć 15 proc. udziału odnawialnych źródeł w miksie energetycznym. – To wymaga inwestycji rzędu 66 mld euro – podkreśla Grzegorz Wiśniewski,

5 komentarzy

  1. kaczek
    06 sierpnia, 17:57 Reply
    Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze, ale niestety to się z czasem zmienia. Wiele osób preferuje zdrowy tryb życia, a co za tym idzie nie piją tego świństwa.
  2. basia
    05 stycznia, 18:23 Reply
    Coca cola jest bardzo rozpoznawana na świecie, wiele osób zwraca na nią uwagę i szanuje markę.
  3. mania
    16 stycznia, 13:02 Reply
    Coca cola zawsze miała dobrą opinię, bo jest to renomowana marka, którą każdy szanuje.
  4. asicca
    29 stycznia, 15:52 Reply
    Dla mnie coca cola to niestety dziadostwo, ale mówię tak chyba dlatego, że nie piję jej bo jestem na diecie.
  5. jeży
    04 lutego, 16:53 Reply
    Dla mnie coca-cola nie ma większego znaczenia. Skoro istnieje to fajnie, ale jak by nie istniała, to też normalnie.

Zostaw odpowiedź