Szukasz idealnej firmy sprzątającej? Oto 4 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Szukasz idealnej firmy sprzątającej? Oto 4 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Profesjonalna firma sprzątająca jest niezbędna w każdej firmie. Badania pokazują, że przeciętnie każdy z nas spędza przy biurku jedną trzecią swojego życia. Czyste, miłe dla oka i nosa otoczenie ma więc niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie i efektywność pracy. Co więcej, stan czystości toalet, sal konferencyjnych, czy innych pomieszczeń, do których mają dostęp osoby z zewnątrz, ma wpływ na wizerunek firmy. Czym więc kierować się wybierając firmę sprzątającą, by z czystym sumieniem skoncentrować się na rozwoju firmy?

Na rynku firm sprzątających panuje bardzo duże rozdrobnienie. Rozbieżności cen za podobny zakres usług mogą być znaczne. Jakość ma swoją cenę. Jeśli organizujemy przetarg na wybór firmy sprzątającej, oferty znacznie odbiegające od średniej powinno się od razu eliminować. Koszt usługi firmy sprzątającej to nie tylko praca personelu. Obejmuje on również zakup środków czyszczących, amortyzację urządzeń niezbędnych do sprzątania – mówi ekspert z firmy Clar System, oferującej profesjonalne usługi sprzątania dla firm.

  1. Liczy się doświadczenie

Zanim zdecydujemy się na nawiązanie współpracy, trzeba poświęć nieco czasu, by poznać firmę, której chcemy powierzyć sprzątanie. Nie zapominajmy, że jej pracownicy będą mieli dostęp do rożnych pomieszczeń firmy, a więc również wewnętrznych dokumentów. Ważne jest więc, by nie były to osoby przypadkowe. Warto sprawdzić, jak długo firma działa na rynku i z jakim skutkiem. Trzeba popytać o referencje, system pracy, elastyczność, jeśli chodzi o godziny pracy, np.: w weekendy lub wieczorami, zasoby. Istotne jest, czy firma ma doświadczenie w sprzątaniu podobnych obiektów, ile osób będzie oddelegowanych do pracy, w jakich godzinach, jakie będą kryteria oceny i kontroli ich pracy, czy jest ubezpieczona od ewentualnych zniszczeń i szkód.

  1. Szczegółowe określenie wymagań

Błahe w pozoru sprawy, często okazują się na co dzień istotnymi czynnikami, które mają wpływ na ocenę współpracy i komfort użytkowania pomieszczeń. Np.: bardzo często pracownicy skarżą się na niewłaściwy sposób czyszczenia ekranów komputerów. Smugi i zacieki po zbyt mokrych ścierkach, to nie tylko defekt kosmetyczny. Nieostrożnie i nieodpowiednie obchodzenie się z elektroniką, to po prostu duże ryzyko jej zniszczenia. Kolejny przykład. Wykorzystywanie zbyt intensywnie pachnących środków, które wywołują bóle głowy lub nawet reakcje alergiczne. Często poruszana kwestia, czy serwis sprzątający może (powinien) porządkować pozostawione na biurkach dokumenty? Te sprawy warto sobie wynotować i omówić wcześniej, by uniknąć nieporozumień, a także jasno przedstawić swoje wymagania.

  1. Dobór odpowiednich środków czystości i sprzętu

Ścierka i woda to stanowczo zbyt mało, by zapewnić niezbędną czystość w pomieszczeniach. Wybierając serwis sprzątający trzeba koniecznie zwrócić uwagę na ten aspekt. Wiele powierzchni np.: kamień, szkło, drewno, które obecnie powszechnie są wykorzystywane do wykańczania pomieszczeń, wymaga profesjonalnych, specjalistycznych preparatów. W toaletach, kuchniach, pomieszczeniach socjalnych niezbędne są środki zapewniające nie tylko świeżość, ale i odpowiednią dezynfekcję. Wiąże się z tym również konieczność zapewnienia odpowiednich kwalifikacji personelu odpowiedzialnego za stan czystości firmy, a także niezbędnej odzieży roboczej i ochronnej.

To, czy nasza firma będzie lśniła czystością na co dzień, zależy też, od tego, czy niezbędne akcesoria i maszyny są na wyposażeniu firmy, czy będą w razie potrzeby (a zatem zazwyczaj stanowczo za rzadko lub z opóźnieniem) wypożyczane. Dotyczy to np.: odkurzaczy do prania kanap, maszyn do czyszczenia podłóg itp.

  1. Plus za elastyczne podejście

Najlepiej, gdy usługi są kontraktowane kompleksowo. Łatwiej je wówczas rozliczać i kontrolować wywiązywanie się z obowiązków firmy sprzątającej. W pomieszczeniach biurowych najczęściej wymienianymi obowiązkami firm sprzątających są:

  • wycieranie kurzu
  • czyszczenie klawiatury i myszek
  • wycieranie ekranów komputerów
  • podlewanie kwiatów, wymiana wody w wazonach
  • sprzątanie łazienek: toalet, luster, pryszniców
  • opróżnianie koszy na śmieci
  • dezynfekcja klamek
  • mycie okien

Co kilka miesięcy niezbędne jest jednak przeprowadzenie tzw. sprzątania generalnego, które ma wpływ na stan ogólny budynku. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że z czasem pojawiają się różne dodatkowe potrzeby np.: odśnieżanie w zimie, latem zamiatanie, czy drobne naprawy i reperacje. Jeśli firma sprzątająca jest w stanie się ich podjąć, stanowi to duże ułatwienie.

Outsourcing usług porządkowych jest jedną z najczęściej spotykanych usług zewnętrznych. By uniknąć rozczarowania warto się do wyboru firmy sprzątającej solidnie przygotować. Sprawdzony, rzetelny i solidny partner, o nieposzlakowanej opinii to gwarancja zadowolenia ze współpracy i wydatna pomoc w budowaniu własnego wizerunku, który powinien lśnić każdego dnia.

 

Previous Płatniku, bądź zawsze na bieżąco z przepisami i skorzystaj z programu e-pity Płatnik
Next Inwentaryzacja środków trwałych – kluczowe pojęcia

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Czy sprzedaż telefoniczna umiera?

Dzwoniący do nas – czasami w najmniej odpowiednim momencie – pracownicy call center często bombardują wyuczonymi lub nachalnymi zdaniami, które od razu zniechęcają do nich potencjalnego klienta. Ta branża jednak

Wiadomości 0 Comments

Ikano Banku dostępny w ofercie mFinanse

Do grona partnerów biznesowych, z którymi Ikano Bank współpracuje w ramach oferowania kredytu gotówkowego na dowolny cel, dołączył kolejny pośrednik finansowy – spółka z grupy mBank: mFinanse. Kredyt gotówkowy –

Wiadomości 5 komentarzy

JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Operatorów jest bardzo wielu i każdy z nich oferuje inne pakiety usług, taryfy, atrakcyjne promocje na usługi telekomunikacyjne dla

Wiadomości 0 Comments

Slim VAT 3 – na co muszą przygotować się podatnicy?

Od 1 stycznia 2023 roku wejdzie w życie pakiet zmian upraszczających rozliczanie podatników VAT. Projekt „Slim VAT 3” został przygotowany przez Ministerstwo Finansów i całość dotyczy siedmiu obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw

Wiadomości 0 Comments

Polacy nie zapłacą więcej za prąd. Rekompensaty popłyną z nowego funduszu

Zapowiadane na przyszły rok podwyżki cen prądu nie będą odczuwalne dla gospodarstw domowych – wynika z projektu ustawy powstającej w Ministerstwie Energii. Działania osłonowe obejmą też mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Wzrost cen zostanie pokryty

Wiadomości 0 Comments

80 proc. upraw ma być objętych ochroną dzięki dystrybucji ubezpieczeń przez Pocztę Polską

Jedynie 10 proc. rolników ubezpiecza swoje uprawy. Jeszcze mniej żywy inwentarz. Pomóc to zmienić mają ubezpieczenia Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych pod marką AGRO Ubezpieczenia. Państwowe dopłaty sięgają 65 proc. i można

5 komentarzy

  1. basia
    05 stycznia, 18:16 Reply
    Przy wyborze firmy sprzątającej należy być ostrożnym, bo często sprzątaczki sprzątają bo muszą niestety.
  2. gienek
    07 stycznia, 14:24 Reply
    Mamy właśnie taką sprzątaczkę u siebie w pracy. Nic nie robi, tylko cały dzień chodzi i plotkuje.
  3. mania
    16 stycznia, 12:21 Reply
    Ja bym zwróciła uwagę na opinie, bo bez tego tak na prawdę ani rusz.
  4. asicca
    29 stycznia, 15:16 Reply
    Opinie to jedna rzecz, ale dobrze jest im zaproponować jeden dzień próbny - jak się spodoba to ok, a nie to nie.
  5. arnold
    02 lutego, 08:24 Reply
    A ja bym wziął panie sprzątaczki na jakiś dobry dzień próbny. Wtedy łatwo ocenić, czy ktoś się nadaje, czy nie.

Zostaw odpowiedź