Wrocław trzecim największym rynkiem deweloperskim w kraju
Pod względem sprzedaży i oferty mieszkań Wrocław jest trzecim największym rynkiem deweloperskim w kraju. Jak wynika z danych Centrum AMRON, średnia cena za 1 mkw. kształtuje się w okolicach 5,5 tys. zł i od wielu kwartałów pozostaje w miarę stabilna. Podobnie jak preferencje klientów. Ponad połowa sprzedanych mieszkań to dwu- lub trzypokojowe lokale mieszczące się w metrażu 40–60 mkw.
Z danych Centrum AMRON wynika, że najmniejsze lokale – poniżej 40 mkw. – stanowiły w ostatnich trzech latach ok. 15 proc. obrotu.
– Nie obserwujemy zmian w preferencjach osób nabywających mieszkania – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Bartosz Kuźniar, prezes zarządu działającego we Wrocławiu Lokum Deweloper. – Nadal najczęściej wybierane są małe lokale, o powierzchniach od 40 do 60 mkw., z większą liczbą pokoi na mniejszym metrażu. Nie sądzę, aby ta sytuacja się szybko zmieniła. Musiałaby znacznie wzrosnąć zasobność finansowa Polaków, czego na razie się nie spodziewamy.
Według niego uruchamiany właśnie rządowy program wsparcia rodzin wielodzietnych „Rodzina 500 plus” nie wzmocni znacząco popytu na mieszkania.
– Trzeba pamiętać o tym, że szczególnie w dużych miastach sporą część klientów stanowią jednak osoby bezdzietne i single. Niekoniecznie więc rządowy projekt będzie wspierał budownictwo – wyjaśnia Bartosz Kuźniar.
Wrocław jest trzecim rynkiem w Polsce pod względem oferty deweloperskiej – wynika z danych Reas. W ubiegłym roku liczba mieszkań oferowanych do sprzedaży wzrosła o 4 proc.
– Odnotowaliśmy w zeszłym roku wzrost sprzedaży mieszkań o 37 proc. Ten rynek się dalej świetnie rozwija. Ceny mieszkań są w zasadzie na stabilnym poziomie, nieco rosną, ale to nie jest duży wzrost. Dla nas, jako że jest to nasz podstawowy rynek, są to bardzo dobre wiadomości – podkreśla prezes Lokum Deweloper.
Z danych AMRON wynika, że w latach 2013–2015 kwartalne wahania cen nie przekroczyły 3 proc. Średnia całkowita cena nowego mieszkania wzrosła w ciągu trzech lat z poziomu 289 206 zł (I kw. 2013) do 313 605 zł (IV kw. 2015). Średnia cena transakcyjna na koniec ubiegłego roku wynosiła ok. 5,5 tys. zł za mkw. W dzielnicy Stare Miasto 1 mkw. nowego mieszkania kosztuje ponad 6,7 tys. zł, w Śródmieściu – ok. 6,3 tys. zł, a w dzielnicy Krzyki – ponad 5,8 tys. zł. Fabryczna i Psie Pole są tańsze – tu 1 mkw. kosztuje mniej niż 5,5 tys. zł
– Mamy przekonanie, że to, co wytwarzamy, czyli mieszkania w centrum miasta o podwyższonym standardzie, to jest właśnie produkt, który jest najbardziej oczekiwany. Zapewnia on pełen komfort zamieszkiwania w centrum z dostępem do kultury, sztuki, do możliwości edukacyjnych dla dzieci – mówi Kuźniar.
Jak podkreśla, deweloperzy wciąż korzystają z niskich stóp procentowych. Popyt na mieszkania napędzają bowiem osoby, które kupują je w celach inwestycyjnych.
– Myślę, że ta sytuacja się utrzyma. Sprzedaż napędza fakt, że z wynajmu mieszkań można uzyskać wysoki zwrot i to, że koszt kredytowania tego mieszkania jest dzisiaj bardzo niski i pewnie tak będzie w kolejnych jeszcze kwartałach – mówi Bartosz Kuźniar,
Jak wynika z analizy firmy Reas w całym 2015 roku na sześciu największych polskich rynkach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Łódź) deweloperzy sprzedali ponad 51,8 tys. mieszkań. Rok wcześniej było ich 43 tys. O ponad 4 tys. wzrosła też rok do roku liczba mieszkań wprowadzonych do sprzedaży, osiągając poziom 51,9 tys. Lokali dostępnych w sprzedaży pod koniec grudnia 2015 roku było 48,7 tys.
Może to Ci się spodoba
O zmianie pracy myśli rekordowo mało Polaków
Niecałe 18 proc. Polaków zastanawia się nad zmianą miejsca pracy – wynika z badania Work Service. To rekordowo niski odsetek, co świadczy o tym, że rośnie satysfakcja pracowników. Jeśli już szukamy zatrudnienia,
Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
Niektóre formy reklamy wykorzystywane w sieci nie przynoszą już takiego efektu, jak kiedyś. Liczba banerów, wyskakujących okienek i innych kreacji spowodowała, że przestaliśmy na nie w ogóle zwracać uwagę. Tymczasem
Przybywa inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce
Rośnie zainteresowanie nieruchomościami komercyjnymi w Polsce. Po rekordowym 2015 roku wciąż utrzymuje się dynamiczny rozwój. Całkowity wolumen inwestycji w nieruchomości komercyjne w pierwszej połowie 2016 roku przekroczył 2 mld euro, co oznacza 2,5-krotny
Czym charakteryzuje się aktywna sprzedaż?
Praktycznie każdy mniejszy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak ciężko w dzisiejszych czasach prowadzić i finansować działalność gospodarczą. Wielu klientów woli chodzić do większych sklepów, sławnych marek, wybiera centra handlowe i
Zarządzanie energią
Wprowadzenie ograniczeń w dostawach prądu najbardziej odbiło się na przedsiębiorcach. Z powodu limitów zmuszeni byli do zmniejszenia lub nawet całkowitego wstrzymania produkcji na kilka dni. Coraz więcej firm korzysta jednak z narzędzi
Reklama dźwignią handlu
Od kilku lat każdy z nas może cieszyć się dostępem do cudownego wynalazku jakim jest internet.Dzięki niemu możemy codziennie sprawdzić wiadomości z całego świata i dostać się do informacji których
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post