Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają do wyboru szeroką gamę terminali tego rodzaju, w tym stacjonarne, mobilne i samoobsługowe. Które z nich sprawdzą się najlepiej w obsłudze transakcji bezgotówkowych?

Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają na przyjmowanie płatności różnego rodzaju, między innymi z użyciem kart z paskiem magnetycznym, kart z chipem, kart zbliżeniowych czy też aplikacji płatniczych na smartfony. Podstawowe różnice pomiędzy dostępnymi obecnie na sprzedaż terminalami dotyczą głównie posiadanej przez nie funkcjonalności oraz wymaganej formy łączności. Na rynku znajdziemy pełną gamę terminali płatniczych, a najbardziej popularnie z nich to terminale stacjonarne, przenośne i samoobsługowe.

Terminal stacjonarny

To najbardziej popularny rodzaj terminala do zapłaty. Wymaga on stałego podłączenia do prądu, dlatego też najczęściej umieszczany jest przy kasie. Może mieć postać pojedynczego urządzenia lub urządzenia z PIN padem z kablem, by klienci łatwiej mogli potwierdzać transakcje. Doskonały zarówno w małych sklepach, jak i dużych marketach.

Terminal przenośny

Także tego rodzaju terminal płatniczy będzie dobrym wyborem. Urządzenia te nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ mają akumulator, ponadto łączą się przez sieć bezprzewodową. Razem z nimi można prowadzić transakcje poza stanowiskiem kasowym. Sprawdzają się między innymi w gastronomii, w firmach realizujących dostawy do klientów. Najczęściej mają wzmocnioną konstrukcję, ale jednocześnie są małe i lekkie.

Terminal samoobsługowy

Najczęściej używane są w urządzeniach samodzielnie obsługiwanych przez klientów, na przykład w parkometrach, automatach biletowych, maszynach vendingowych. Mogą być instalowane zarówno w budynkach, jak i na zewnątrz. Takie terminale nie są wobec tego wybierane do sklepów, chociaż można spotkać się z nimi w kasach samoobsługowych w niektórych marketach.

Previous Program PIT 2016 online
Next W branży outsourcingu i usług dla biznesu co roku przybywa 20 tys. miejsc pracy

Może to Ci się spodoba

100 mln zł wsparcia dla firm na inwestycje energetyczne

Duże firmy mają szansę pozyskać z UE 100 mln zł wsparcia na projekty zwiększające ich efektywność energetyczną. Taki jest budżet konkursu, do którego nabór wystartuje 31 stycznia. Inwestycje, które będą z niego

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

Omnichannel – co to naprawdę oznacza?

Rozwój technologii ma ogromny wpływ na oczekiwania klientów. Jeszcze do niedawna często szukali oni w sieci towarów w atrakcyjniejszych cenowo, niż w sklepach stacjonarnych albo oglądali produkt w Internecie, a

5 zalet wynajmu biura serwisowanego

Biura serwisowane reklamowane są jako idealne rozwiązanie dla wszystkich firm. Dziś zdecydowanie jest to jedna z opcji, które zawsze warto rozważyć w pierwszej kolejności. I są takie scenariusze, w których

Personel 0 Comments

Czy pracodawca chce palącego pracownika?

Pracodawca, który szuka sumiennego pracownika zwraca uwagę na różne rzeczy. Oprócz CV i listu motywacyjnego liczą się także inne kwestie. Zwykle są to zainteresowania, metody spędzania wolnego czasu oraz uzależnienia.

Polskie firmy będą się rozwijać dzięki innowacjom

Innowacje to gwarancja rozwoju przedsiębiorstwa. Połączenie innowacyjnych technologii z ludzką kreatywnością umożliwi firmom rozwój, stworzenie całkiem nowych produktów i usług oraz wyjście z nimi na rynki zagraniczne. Duże firmy czerpią też korzyści ze współpracy ze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź