Ceny na sprzedawanych towarach

Ceny na sprzedawanych towarach

Według aktualnie obowiązującego prawa każdy sprzedawany w sklepie przedmiot musi posiadać metkę z ceną lub informację o wartości oferowanego towaru. Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani do eksponowania cen, a ich ukrywanie jest niezgodne z ustawą oraz surowo karane.

Najuczciwsze jest naklejanie ceny na każdym jednostkowym produkcie, ponieważ klient może być pewny ile za płaci za wybrany produkt. Jeśli trzeba szukać tej informacji na półce wiele osób się zniechęca w obawie o dużą kwotę do zapłaty.

Wiele firm stosuje różne strategie marketingowe, które mają skłaniać do zakupu towarów i interesujących produktów. Często jednak trzeba dotrzeć do ceny, co w wielu przypadkach jest celowym działaniem. Robi się tak, aby wprowadzić w błąd konsumenta lub przez niedopowiedzenie sprzedać towar. Jest to oczywiście niezgodne z prawem i powinno zostać zgłoszone do odpowiednich instytucji.

Niejednokrotnie duże korporacje oszczędzają i nie chcą naklejać metek na towary. Oprócz tego należałoby poświęcić czas konkretnego pracownika, który by to zrobił. Zatem aby nie tracić podwójnie rezygnują z uczciwych praktyk.

Należy pamiętać, że ukrywanie lub podawanie błędnej ceny jest działaniem wbrew prawom konsumenta i zwykle jest bardzo surowo karane.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Jak efektownie wejść w branżę kosmetyczną?
Next Obowiązki zawodowe a karmienie piersią

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma wirtualny asystent?

Wielu Polaków pracuje we własnym domu czy mieszkaniu. Taka forma zatrudnienia generuje korzyści zarówno pracownikowi jak i pracodawcy, który unika wydatków utrzymania odrębnego biura. Do aktywności chałupniczych zaliczamy asystenta online.

Mała firma 0 Comments

Kiedy właściciel przedsiębiorstwa musi wymienić kasę rejestrującą?

Co prawda wytyczne dotyczące kas fiskalnych ważne są już kilka miesięcy, ale nadal rodzą wiele wątpliwości i kontrowersji. Większość protestów dotyczy konieczności zakupy nowego sprzętu. Jaka jest prawda? Czy przedsiębiorca

Mała firma 0 Comments

Jak wystawić fakturę korygująca i notę?

Od 2013 roku obowiązują nowe reguły tworzenia pism korygujących, w szczególności faktur i not. Warto więc przypomnieć zmiany prawne. Fakturę poprawiającą wystawia tylko i wyłącznie producent towarów, w momencie dodania

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą

Mała firma 0 Comments

Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?

Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie

Mała firma 0 Comments

Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami

Braki licencyjne to duży problem polskich firm. Badania wskazują, że połowa firma korzysta z oprogramowania bez ważnej licencji. Jego łączna wartość w Polsce to ok. 2 mld zł rocznie – szacuje IDC.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź