Czym jest ryzyko zawodowe?

Czym jest ryzyko zawodowe?

Każdy zatrudniający pracowników przedsiębiorca musi prowadzić analizy ryzyka zawodowego oraz wyniki przekazywać podwładnym. Jest to działanie obowiązkowe i prowadzące do minimalizowania wypadków oraz tragicznych zdarzeń podczas wypełniania powinności zawodowych.

Ryzyko zawodowe to ocena warunków pracy. Badanie przeprowadza się dla dobra zatrudnionych, aby zdawali sobie sprawę z niebezpieczeństw i zagrożeń.

Wynikiem ogłoszenia ryzyka zawodowego powinno być wprowadzenie środków zmierzających do zmniejszenia lub zlikwidowania czynników niebezpiecznych. Jest to podstawowe zadanie pracodawcy i musi być realizowane priorytetowo. Jeśli nie zostaną poczynione żadne kroki przełożony musi być pociągany do odpowiedzialności.

Wszystkie badania, analizy i raporty wykonywane są w trosce o zdrowie i życie zatrudnionej kadry specjalistów. Każdy wynik powinien być traktowany z pełną powagą i z zastosowanie odpowiednich procedur.

Oprócz informowania pracowników warto zastosować dodatkowe środki zapobiegawcze lub wprowadzić nowe reguły postępowania w przypadkach trudnych i zagrażających życiu lub zdrowiu. Trzeba pamiętać, że najważniejsze jest bezpieczeństwo i działanie zgodnie z ustalonym wcześniej planem.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Zakładamy biuro rachunkowe
Next Jak sprawdzić autentyczność zwolnienia lekarskiego?

Może to Ci się spodoba

Kodeks pracy 0 Comments

Obowiązki komisji pojednawczej

Wielu właścicieli firm lub dużych korporacji decyduje się na powoływanie komisji pojednawczej, której zadaniem jest rozwiązywanie sporów między pracownikami lub na innych polach, które przeszkadzają w sprawnym działaniu przedsiębiorstwa. Wszystkie

Kodeks pracy 0 Comments

Urlop wychowawczy przedsiębiorcy – jak skorzystać?

Od tego roku zmieniły się wytyczne dotyczące Dotychczas urlop wychowawczy przysługiwał tylko kobietom pracującym na umowę o pracę. Pracobiorcy na umowę o dzieło lub zlecenie oraz posiadający działalność gospodarczą nie

Kodeks pracy 0 Comments

Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?

W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń. Przede wszystkim

Kodeks pracy 0 Comments

Wszystko o układach zbiorowych pracy?

Porozumienie zawierane miedzy grupą podwładnych a przełożonym zwykło nazywać się układem zbiorowym pracy. W jakim celu podpisuje się taką umowę? Zazwyczaj dotyczy pracowników, którzy pracują zasadach innych niż stosunek pracy.

Kodeks pracy 0 Comments

Kto zabezpiecza dowody wypadku w pracy?

W niejednym miejscu pracy dochodzi do wypadków. Czasem zawini człowiek, innym razem maszyna. Prawo Pracy jasno określa obowiązki wszystkich zaangażowanych w sytuacji wystąpienia takiego incydentu. Za wypadek w pracy uznaje

Kodeks pracy 0 Comments

Czym jest zasada uprzywilejowania w prawie pracy?

Kodeks pracy jest aktem regulującym prawa i obowiązki pracownika, zatem standardy w nim zawarte są normami bezwzględnie obowiązującymi. Oznacza to, że nie dopuszczają one żadnych odstępstw na niekorzyść osoby uprzywilejowanej.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź