Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?

Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?

Spotkania, eventy, konferencje, prelekcje i prezentacje – coraz liczniejsze grono przedstawicieli mediów traktuje dziś obecność na tego typu wydarzeniach przede wszystkim jako przykry obowiązek i stratę cennego czasu. Czy jest więc sens organizowania tradycyjnych konferencji prasowych?

Skrzynki odbiorcze redaktorów i dziennikarzy pism i portali wszystkich branż zapełnione są dziś zaproszeniami na różnego rodzaju spotkania i konferencje. Organizują je wszyscy – producenci, dystrybutorzy, usługodawcy… Prześcigają się w wymyślaniu coraz to ciekawszych i atrakcyjniejszych form spędzenia czasu i przekazania informacji prasowych. A do tego – mówiąc kolokwialnie – głowią się nad tym jak media na takie spotkanie ściągnąć.

Mimo wysiłków organizatorów niechęć do udziału w tego typu wydarzeniach z roku na rok rośnie. Trudno się temu dziwić, redakcje są coraz mniej liczne, a dziennikarze – coraz bardziej obciążeni pracą. Wyjazd – nawet kilkugodzinny na drugi koniec miasta (nie mówiąc już o spotkaniach dłuższych i organizowanych w innej części kraju), coraz częściej jawi się nie jako przyjemne przełamanie rutyny codziennej pracy, ale jej zaburzenie i poważna komplikacja.

Czy w obliczu tego warto jeszcze organizować konferencje prasowe i usilnie przekonywać przedstawicieli mediów do udziału w nich? I tak, i nie! Praktyka dobitnie pokazuje, że organizacja spotkań face to face ma głęboki sens – pozwala poznać się i nawiązać bezpośrednią relację, zdobyć zaufanie dziennikarza, a może nawet jego sympatię, a do tego przekazać mu przygotowane konkretne materiały i informacje. Tyle tylko, że konferencję będziemy mogli zaliczyć do udanych tylko po spełnieniu kilku ważnych warunków.

Dobra, mająca sens konferencja to taka, która pozwoli dziennikarzom nie tylko miło spędzić czas, ale przede wszystkim uzyskać dodatkowe i potrzebne informacje. I nie chodzi tu o dane techniczne nowego produktu! Chociaż i je można zaprezentować w oryginalny sposób. mówi Iwona Michalczyk – dyrektor zarządzająca agencji public relations Garden od Words. – Chodzi o content, którego dziennikarze po pierwsze nie zdobędą wertując katalogi, czy czytając informację prasową, a po drugie – które będą mogli wykorzystać w swojej pracy tworząc atrakcyjny dla odbiorców – czytelników czy widzów przekaz. Musimy więc sprawić, że te dwie, trzy godziny nie pójdą dla nich na marne, ale znacząco ułatwią im pracę. Warto jest skorzystać przy organizacji takiego wydarzenia z pomocy specjalistów. W naszej pracy zawsze indywidualnie dostosowujemy się do potrzeb klienta ale i przyszłych gości wydarzenia. Dobrze przygotowana strategia i w efekcie atrakcyjne, kreatywne spotkanie mogą przynieść bardzo dobre rezultaty – dla wszystkich stron – dodaje Iwona Michalczyk.

Previous Wartość polskiego eksportu może w tym roku wzrosnąć do 197 mld euro
Next Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

Nowe zasady podatkowe i pandemia uelastyczniają rynek pracy. Coraz więcej osób staje się GIGerami i pracuje na własny rachunek przy wielu projektach

GIGerzy to osoby, które pracują nad różnymi projektami dla różnych pracodawców, najczęściej z domu lub innego miejsca spoza biura. W 2025 roku będą oni stanowić 15 proc. pracowników w skali całego globu, a

Firma 1Comments

Wszystko o fakturach pro forma

Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane? Zgodnie z

Etykieta w biznesie 0 Comments

Jaki wybrać strój do pracy?

W każdym państwie występuje inna, charakterystyczna moda. Niestety w czasie pracy należy znać umiar i wybierać stroje takie, jak wymogi oczekują. Jaki ubiór obowiązuje w Polsce czy Niemczech podczas spotkań

Zarządzanie 0 Comments

Newsy Kobiety wciąż w mniejszości wśród kadry zarządzającej

Kobiety nauczyły się już przebijać szklane sufity, ale teraz często muszą się mierzyć ze zjawiskiem określanym jako szklany klif, kiedy są narażone na zbytnią krytykę i muszą udowadniać, że zasłużyły na awans. – Kobiety

Korespondencja w biznesie 6 komentarzy

Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?

„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i

Zarządzanie 3 komentarze

Prezent, czyli sposób na podtrzymanie relacji biznesowych

W biznesie niezwykle istotne dla podtrzymywania pozytywnego wizerunku, i tym samym relacji, mają detale. W wielu sytuacjach to nie minimalne różnice w wysokości potencjalnych profitów z umowy mają znaczenie, lecz

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź