Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały potencjał event marketingu? O czym pamiętać i na jakie aspekty zwracać szczególną uwagę?

Dobrze zorganizowane wydarzenie na długo pozostaje w pamięci jego uczestników. Eventy są dziś bardzo cennym elementem strategii marketingowej wielu wiodących na świecie firm. Wystarczy choćby wspomnieć o takich markach jak Apple czy Red Bull, które z powodzeniem wykorzystują event marketing do realizacji swoich celów – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing może przynieść szereg długofalowych korzyści. Ułatwia zbudowanie wizerunku marki, służy integracji, zacieśnia więzi pomiędzy firmą a jej klientami. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie eventu jako narzędzia promocji – w postaci konferencji czy szkolenia. W trosce o satysfakcję uczestników wydarzenia przywiązują wagę do nawet najmniejszych szczegółów – rozplanowania prelekcji, zadbania o catering, wyznaczenia terminu, doboru gadżetów promocyjnych czy też wyboru miejsca szkolenia.

Event marketing pomaga w budowaniu relacji

To pierwsza rzecz, o której powinieneś pamiętać, decydując się na wykorzystanie tego narzędzia w swojej strategii marketingowej. Pierwsza i najważniejsza, bo we współczesnym biznesie relacje liczą się najbardziej. Organizowanie różnego rodzaju wydarzeń umożliwia bezpośredni kontakt z otoczeniem i bliższe poznanie interesującej Cię grupy osób. To idealna okazja do tego, by zacząć budować długotrwałe relacje z ludźmi, na których Ci zależy i bez których Twój biznes nie miałby racji bytu. Poprzez organizację eventu dajesz możliwość bliższego poznania nie tylko Twojej marki i oferowanych przez nią produktów czy usług, ale przede wszystkim: Ciebie.

Dzięki event marketingowi możesz też kreować swój wizerunek jako osoby eksperckiej, odpowiedzialnej, a przede wszystkim przyjaznej, co przekłada się na wiele późniejszych efektów, również tych finansowych. Pamiętaj: nie chodzi jedynie o zbudowanie dobrych relacji. O te relacje trzeba dbać nieprzerwanie i cały czas je pielęgnować, czemu event marketing jak najbardziej służy.

Pokaż się od jak najlepszej strony

Organizacja szkoleń

W event marketingu kluczowy jest nie tylko pomysł, ale też profesjonalna organizacja wydarzenia, w pełni odpowiadającego potrzebom uczestników i zapadającego w ich pamięci na długo. Na organizację prestiżowego eventu składa się szereg niezwykle istotnych czynników, spośród których należy z pewnością wymienić:

  • wynajem sal konferencyjnych,
  • catering,
  • odpowiednie nagłośnienie,
  • wysyłkę zaproszeń,
  • ułożenie scenariusza.

W przypadku szkoleń i konferencji niezwykle ważny jest też dobór odpowiednich prelegentów, a także zapraszanie na wydarzenia kluczowych klientów czy partnerów.

Sala szkoleniowa – wizytówka twojej firmy

To, jak firma wypadnie w oczach klientów i partnerów, w dużej mierze zależy od organizacji technicznej eventu. Warto więc postawić na specjalne sale szkoleniowe, pozwalające na profesjonalną organizację, dostosowaną do specyfiki danego spotkania biznesowego.

Kluczowym elementem w organizacji spotkania biznesowego jest przede wszystkim umiejętny wybór miejsca. O jego atrakcyjności decyduje szereg niezwykle istotnych czynników. Liczy się zatem pojemność sali, jej wyposażenie czy usytuowanie w kontekście odległości od centrum i różnego rodzaju węzłów komunikacyjnych. Organizatorzy eventów coraz częściej zwracają uwagę na dodatkowe udogodnienia takie jak: klimatyzacja, catering czy nawet miejsca noclegowe. Oferowane przez nas sale szkoleniowe i konferencyjne można dobierać nie tylko pod względem interesującej nas lokalizacji, ale także w kontekście wspomnianych powyżej udogodnień. Dzięki temu proces wyboru sali jest zdecydowanie krótszy i wygodniejszy – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing to nowoczesna forma promocji, która nie tylko wspiera sprzedaż, ale przede wszystkim buduje trwałe i bezpośrednie relacje. Tego rodzaju narzędzie marketingowe może być wykorzystywane w wielu obszarach. Niezwykle popularne i  zarazem skuteczne są konferencje tematyczne, akcje edukacyjne i imprezy firmowe. Aby event marketing mógł spełniać swoją rolę, trzeba go jednak rozumieć – a przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, że nie jest działaniem jednorazowym.

Previous Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?
Next Sprzedaż rozwiązań chmurowych powyżej oczekiwań największych globalnych dostawców

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

System do obsługi federacji

Federacja zrzesza ludzi oraz organizacje o bardzo podobnych celach, choć w odróżnieniu od stowarzyszenia, nie zawsze jest to sformalizowana struktura. Niezależnie od tego, czy federacja posiada osobowość prawną, czy nie,

Szkolenia 0 Comments

Na czym polega spotkanie coachingowe?

Obecnie wiele nowoczesnych korporacji korzysta z technik coachingowych, aby mobilizować pracowników do właściwej pracy z klientami. Na czym polega na dość młoda i niedawno wprowadzona metoda działania? Coaching czyli prostymi

Zarządzanie 2 komentarze

Flota jak zgrana drużyna

Powodzenie w prowadzeniu każdej firmy opierającej swoją działalność na przewozie towarów i ludzi, czy to oferującej usługi transportowe na długich dystansach, rozwożącej przesyłki i dostawy do sklepów na terenie kilku

Szkolenia 0 Comments

Czy e-learning jest dobry dla pracowników?

W ostatnich latach miał miejsce ogromy rozwój praktyk szkoleniowych. Istnieje mnóstwo ciekawych i skutecznych metod na przekazywanie materiału i nowych sprawności. Wśród nich znajduje się e-learning, który ułatwia procedurę szkolenia

Szkolenia 6 komentarzy

Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?

„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i

Zarządzanie 0 Comments

40 proc. Polaków jest za zakazem produkcji materiałów, których nie można recyklingować

Gospodarka obiegu zamkniętego w firmach to już nie tylko wymóg polityki UE, lecz również oczekiwań konsumenckich. Z badania zleconego przez Stena Recycling wynika, że ośmiu na 10 Polaków chce korzystać z produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź