Citi Handlowy potroił zysk. Bank stawia na nowe technologie i ofertę dla e-commerce

Początek roku był bardzo udany dla banku Citi Handlowy, który zanotował zysk netto trzy razy wyższy niż przed rokiem i przychody zwiększone o jedną piątą. W obszarze detalicznym priorytetem są nowe technologie i dalszy rozwój usług online dla klientów – w IV kwartale roku Citi Handlowy zamierza wdrożyć w pełni zautomatyzowany proces aplikowania o kredyt w internecie, z biometryczną weryfikacją klienta. 

 W tym roku mamy nadzieję poprawić wyniki wobec ubiegłego. Widzimy kilka obszarów wzrostu – jest to przede wszystkim wciąż duża aktywność klientów korporacyjnych, wzrost gospodarczy na poziomie 4,5 proc. i wzrost inwestycji publicznych. To dobre środowisko dla rozwoju firm, czyli naszego podstawowego klienta – mówi agencji Newseria Biznes Sławomir Sikora, prezes banku Citi Handlowy.

Strategia Citi Handlowego koncentruje się na bankowości instytucjonalnej i przedsiębiorstwach. W obszarze e-commerce bank chce być instytucją pierwszego wyboru, dlatego w portfolio usług ma m.in. ofertę płatniczych kart lojalnościowych dla klientów e-sklepów, jedyny na rynku „automat” do szybkiego uzgadniania spływu należności z różnych źródeł czy łatwe zarządzanie ekspozycją walutową dzięki unikalnej ofercie aż 143 walut. Niezmiennie bank oferuje przedsiębiorcom wsparcie w kluczowych obszarach, także zmian regulacyjnych.

 Z początkiem lipca wchodzi nowe rozwiązanie regulacyjne w postaci split payment, czyli rozdzielenia należności VAT-owskich od pozostałych należności, które firmy uzyskują. To duże wyzwanie, zarówno technologiczne, jak i merytoryczne, dla naszych klientów firmowych i instytucjonalnych. Nasz zespół przygotował rozwiązanie technologiczne znacznie przed czasem, a także obszerny pakiet szkoleniowy w formie webinarów i materiałów oraz cyklu spotkań. Kolejne takie spotkanie mamy w Gdańsku, będzie na nim ponad 150 firm. Jest ogromne zainteresowanie tym tematem, na które my odpowiadamy – mówi Sławomir Sikora.

W odniesieniu do klientów detalicznych strategia banku opiera się na klientach zamożnych i usługach online.

– Służymy klientom, którzy odnajdują się w tej nowej rzeczywistości technologicznej, którzy akceptują nowe technologie jako sposób interakcji z bankiem. W obszarze detalicznym nasza strategia nie ulega zmianie – konsekwentnie ważni pozostają dla nas klienci zamożni, ale dodajemy do niej ten bardzo ważny komponent technologiczny – mówi Sławomir Sikora.

W IV kwartale tego roku Citi Handlowy zamierza wdrożyć w pełni zautomatyzowany proces aplikowania o kredyt w internecie, z biometryczną weryfikacją klienta. Nowy system pozwoli skrócić tzw. time to money do maksymalnie 30 minut.

 Jednocześnie wprowadzamy możliwość pozyskiwania karty kredytowej kanałami zdalnymi. Blisko połowa nowych kart wydawana jest już tą drogą. [43 proc. – red.]. Uruchomiliśmy też chatbota, żeby pomagać klientom nawigować wśród ofert specjalnych. Codziennie jesteśmy zasypywani ofertami, często można się wśród nich pogubić. Nasze rozwiązanie pomaga klientom odnaleźć się kontekstowo – wchodzę do wybranej galerii handlowej czy sklepu określonej marki, zadaję pytanie, a chatbot podpowiada mi i pozwala wykorzystać najlepszą ofertę dla zakupu, który chcę zrealizować – tłumaczy Sławomir Sikora.

Szybki rozwój technologii to wyzwanie dla bankowości, ale sektor postrzega go raczej jako szansę i możliwość lepszej, bardziej przyjaznej obsługi klientów. Prezes Citi Handlowego zauważa, że polskie banki wykorzystały i wdrożyły nowe technologie lepiej i szybciej, niż poradził sobie z tym europejski sektor finansowy. Nie powinien jednak spoczywać na laurach, ale postawić na współpracę z fintechami.

– To jest powód do dumy, ale nie można powiedzieć: jesteśmy dobrzy, więc nie będziemy już nic robić. Wprost przeciwnie, musimy inwestować we własne rozwiązania i szukać nowych na rynku. Pojawiają się firmy, które są challengerami naszych modeli biznesowych, które mówią: „my będziemy to robić lepiej”. Moje doświadczenie z ostatnich 2–3 lat pokazuje, że dla tych firm, które mają nowe rozwiązania dla klientów bankowych i dla samych banków, lepszym rozwiązaniem jest raczej partnerstwo i współpraca niż konkurencja. Cieszę się, że ten pogląd się w Polsce upowszechnił – mówi Sławomir Sikora.

Wyniki finansowe Citi Handlowego pokazały, że w I kwartale br. bank radził sobie dużo lepiej, niż zakładały rynkowe prognozy. Zysk netto w tym okresie sięgnął 146 mln zł – co oznacza, że był o ok. 25 proc. lepszy od oczekiwań i prawie trzykrotnie wyższy niż przed rokiem (43 mln zł). Wynik odsetkowy wyniósł 277 mln zł (o 9 proc. więcej niż rok temu). Przychody zwiększyły się o jedną piątą (21 proc.), natomiast wynik operacyjny w ciągu roku poprawił się o 78 proc., a na działalności skarbcowej – o 73 proc. rok do roku.

– W porównaniu z ubiegłym rokiem wyniki I kwartału br. są trzykrotnie lepsze. Szczególnie cieszy nas to, że poprawę obserwujemy we wszystkich liniach biznesowych. Poprawił się zarówno wynik odsetkowy, jak i prowizyjny, a w szczególności wynik w obszarze markets, który dla nas ma szczególnie duże znaczenie.To był bardzo dobry początek roku – podsumowuje prezes zarządu banku Citi Handlowy.

Previous Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie
Next Facebook od 10 lat w Polsce. Z platformy korzysta dziś przeszło 16 mln polskich użytkowników

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

W jakich przypadkach praca jest satysfakcjonująca?

Pragnieniem każdego młodego lub doświadczonego podwładnego jest czerpanie zadowolenia z uprawianego zawodu. Inaczej mówiąc wyznaczone obowiązki wykonuje się szybko, bez narzekania i szukania wymówek. Jest to jednak ciężkie do osiągnięcia

Wiadomości 0 Comments

Nawet 500 tys. miejsc pracy może przybyć dzięki ustawie o wspieraniu nowych inwestycji

Do 15 lat zwolnienia podatkowego i obniżenie o 98 proc. wymogu nakładów inwestycyjnych – ustawa o wspieraniu nowych inwestycji kilka dni temu wpłynęła do Senatu. Uzyskanie takiej pomocy będzie możliwe na terenie całej

Wiadomości 0 Comments

Wysyłamy życzenia imienionwe w sieci

Imieniny to nadal prawdziwie polska tradycja, do której nasi rodacy są mocno przywiązani. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że składanie życzeń z tej okazji i wręczanie sobie podarunków nadal jest

Wiadomości 0 Comments

Przybywa pszczół w miastach

Od kilku lat pszczelarstwo staje się modnym hobby, a ule coraz częściej pojawiają się w miastach. W Paryżu, Londynie czy Berlinie stoi po 4–5 tys. uli. Szacuje się, że Warszawa ma

Wiadomości 0 Comments

Za granicą pracuje ponad 2,5 mln Polaków

Starzenie się polskiego społeczeństwa może w kolejnych latach hamować tempo rozwoju gospodarczego – wskazuje prezes Warsaw Enterprise Institute Tomasz Wróblewski. GUS szacuje, że w 2050 r. osoby w wieku 65+ będą już stanowić

Wiadomości 0 Comments

Nie trzymaj w domu złomu!

Trzymasz w domu metalowy złom, niesprawne urządzenia do wytwarzania prądu i nienadające się do użytku kable, bo myślisz, że do czegoś jeszcze się przydadzą? Jeśli ich czas dobiegł końca, to

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź