Co warto sprzedawać?
Każdy właściciel sklepu chce, co jest oczywiste, osiągnąć jak największe zyski z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Do tego potrzebny jest duży obrót, a można osiągnąć go dzięki sprzedaży produktów, które chętnie i często nabywane są przez klientów.
Pewniakiem w tej dziedzinie są artykuły spożywcze oraz środki czystości. Rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 2% w stosunku do roku 2014 i nic nie wskazuje na to, aby trend wzrostowy miał wyhamować w 2016.
Towary szybko zbywalne, czyli FMCG (więcej informacji o fast-moving consumer goods znajdziesz na stronie Eurocash.pl) to produkty pierwszej potrzeby, czyli podstawowe artykuły spożywcze dla każdego człowieka. Ich sprzedaż nie przynosi dużego zysku jednostkowego, jednak ilości, jakie codziennie nabywają konsumenci, to już pokaźny przychód. Ponieważ dzisiejsze czasy nie sprzyjają samodzielnemu, czasochłonnemu szykowaniu posiłków, klienci chętnie nabywają gotowe, pokrojone na plastry i zapakowane mięso, ser oraz wędliny, a także różnego rodzaju sałatki i dania gotowe (zarówno w słoikach, jak i w proszku).
Dużym powodzeniem w tej ostatniej kategorii cieszą się paczkowane pierogi, krokiety i naleśniki. Jeśli chodzi o napoje i podobne produkty, to tutaj od lat popularnością cieszą się kawa, herbata oraz napoje smakowe. Warto odnotować fakt, że wielu konsumentów odchodzi powoli od zbytnio przesłodzonych i często sięga po wody mineralne, aby uniknąć chemicznych „ulepszaczy”, jakie dodawane są do tzw. „napojów kolorowych”.
Jeśli chodzi o środki higieny osobistej i chemiczne, tutaj duży zbyt mają mydła, pasty do zębów oraz proszki do prania i środki do ręcznego zmywania naczyń. Środki te muszą znajdować się w każdym gospodarstwie domowym, a na ich dużą sprzedaż ma też wpływ fakt, że klienci chętnie kupują mniejsze opakowania, które zużywają się szybciej niż większe, co wymaga od nich dokonania kolejnego zakupu. W ten sposób koło obrotu samo się napędza, a sklep zyskuje obrót oraz swoją marżę. Miesięczna sprzedaż samych popularnych produktów może zapewnić dobry zysk każdej placówce handlowej.
Może to Ci się spodoba
Bank przyszłości będzie w telefonie klienta
Digitalizacja to priorytet polskiego sektora bankowego. Pod względem dojrzałości cyfrowej, zarówno w kanale mobilnym, jak i online, polskie banki plasują się w europejskiej czołówce. Rywalizacja z fintechami sprawia, że aby utrzymać klientów, muszą inwestować
Inwestuj w ziemie dla siebie i swojej rodziny
Czy zastanawiasz się, w co zainwestować zgromadzone przez lata środki? Analizujesz wszystkie opcje, sprawdzasz co będzie zarazem opłacalne, bezpieczne i do tego korzystne dla ciebie i całej twojej rodziny? Może
Polacy kontra finanse
Według opublikowanego w październiku 2017 badania, ponad połowa Polaków nie wie, co to debet. Zanim jednak z zazdrością westchniemy „szczęściarze!”, należy wyjaśnić jedną rzecz – chodzi o badanie poziomu wiedzy
Na czym polega leczenie kanałowe?
Leczenie kanałowe jako metoda leczenie nieodwracalnych zapaleń miazgi to sposób na uratowanie zęba. Leczenie takie może w niektórych przypadkach być w ogóle jednym sposobem na uratowanie zęba. Leczenie endodontyczne polega
Znikają kolejne bariery dla rynku samochodów elektrycznych
Na polskim rynku motoryzacyjnym udział elektryków wciąż jest znikomy, ale dynamicznie rośnie. Wynika to z faktu, że znikają kolejne bariery. Po pierwsze, nowe modele oferują coraz lepsze osiągi, a ich ceny
Rodzaje ubezpieczeń – jak je dzielimy?
W życiu spotykają nas różne sytuacje, niestety nie zawsze układają się po naszej myśli. Jeśli jednak wcześniej podjęliśmy odpowiednie kroki, mamy pewność, że nie jest tak źle, jak na to
3 komentarze
arnold
02 lutego, 08:11papeż
04 lutego, 15:23Dawid
12 lutego, 16:07