Content Marketing to nie to samo co reklama

Content Marketing to nie to samo co reklama

Content Marketing staje się modny. I nie jest to przypadek. Okazuje się, że budowanie wartościowych treści może przełożyć się na sprzedaż oraz budować zaufanie do marki. Jest to inwestycja, która zwraca się przez długi okres.

Content Marketing to budowanie marki

Branding jest działaniem długotrwałym, gdzie wiele składowych takich jak ludzie wiedza, czy technologia wpływają na uzyskane wyniki. To proces akumulacji zaufania wśród osób które są odbiorcami komunikacji marki. Budowanie marki odbywa się poprzez narrację, tworzymy wartościową treść, które staje się naszą wizytówką. Tzw. Storytelling komunikuję wartości brandu, jej cechy w sposób atrakcyjny dla odbiorcy. Wysoka jakość publikowanego contentu pozwoli zaistnieć marce na najtrudniejszych rynkach.

 

Kanały dystrybucji i mierzenie Content Marketingu

Wraz ze wzrostem popularności tematu Content Marketingu, wyrastają przekonania że treści CM promują się same. W rzeczywistości jest tak, że dobre treści owszem potrafią przyciągać odbiorców, natomiast potrzebujemy do tego dobrych kanałów dystrybucji treści.

Sposób w jaki możemy promować nasze publikacje jest wiele zasadnicza nomenklatura może opierać się na miejscu ich umieszczenia. Mogą to być własne zasoby w postaci bloga, albo miejsca zewnętrzne jak popularne blogi, portale i w tym specjalizuje się WhitePress.

Budowanie własnych kanałów dystrybucji treści wiąże się również z pozyskiwaniem ruchu i w tym przypadku mamy do dyspozycji cały portfel narzędzi marketingowych od SEO, SEM, przez wszelkiego rodzaju reklamy kontekstowe, GDN, FB, NK, mobilne po sieci affilacyjne i kampanie banerowe.

Przeliczenie działań CM na sprzedaż bywa niemożliwe. Można to porównać do wróżenia z fusów. Opiera się na teoretycznych założeniach, przyjętych współczynnikach, wartościach niemierzalnych.

W biznesach, które są jednak oparte o lead’y internetowe można bardzo jednoznacznie przeliczyć zwrot z kampanii CM. Dosłownie co do złotówki. Wystarczą proste narzędzia analityczne i separacja ruchu na docelowej stronie internetowej” – mówi Paweł Strykowski z agencji Content Marketingowej WhitePress.

Ważne jest to, że większość contentu działa długofalowo. Ta forma promocji przypomina wręcz inwestycję i powinniśmy też nastawić się na oddziaływanie na sprzedaż, które trwa miesiącami a nawet latami.

 

Porównanie reklamy i CM

Jest znacząca różnica pomiędzy działaniami reklamowymi, a content marketingowymi. Reklama to komunikacja jednostronna, gdzie skupiamy się na promocji i utrwalania wizerunku marki. Content Marketing koncentruje się na treści, wartości jaką użytkownik zyskuje poświęcając swój czas. Jest to komunikacja obustronna, gdzie mamy bezpośredni kontakt z odbiorcą.

W pewnych przypadkach gdy stworzona jest wystarczająco duża społeczność użytkowników, dochodzi do momentu gdy samodzielnie tworzą treść w ramach kanałów contentowych marki.

 

Coś więcej niż sprzedaż

Żyjemy w czasach gdzie Internet staje się obecny w każdym aspekcie naszego życia. My jako użytkownicy wirtualnego świata, gdzie możemy znaleźć wiele informacji na dowolny temat, szukamy miejsc wiarygodnych. Takich, z których informacje oznaczymy łatką „wiarygodna”.

Dlatego tworzenie dobrego, wartościowego contentu, w perspektywie czasu może okazać się wymierne również jeśli chodzi o sprzedaż. W ten sposób tworzymy miejsce które sprawia że ludzie ufają naszym opiniom i poleceniom. Jest to kij o dwóch końcach, z jednej strony daje nam możliwości stymulowanie sprzedaży, z drugiej strony natomiast wiąże się z odpowiedzialnością.

Content Marketing to mnogość narzędzi, których możemy używać w komunikacji. Budowę portfela narzędzi powinna poprzedzać dobrze przemyślana strategia Content Marketingowa. W zależności od treści które chcemy przekazywać możemy wybrać formy które pełnią formę: edukacyjną, rozrywkową, przekonywującą, czy konwertującą. Więcej na temat form Content Marketingu można przeczytać tutaj:  http://www.whitepress.pl/content-marketing-polska/formy-content-marketingu-cz1/

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy spółka partnerska ma swojego reprezentanta?
Next Najstarszy i najbezpieczniejszy sposób oszczędzania, czyli lokata bankowa

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Mistrzowski kredyt gotówkowy – sposoby zawarcia umowy

Mistrzowski kredyt gotówkowy oferowany przez Santander Consumer Bank harmonijnie łączy wszystkie cechy kredytu idealnego. Co go wyróżnia? Jak o niego wnioskować i jak za-wrzeć umowę z bankiem? Podpowiadamy. Współcześni konsumenci

Wiadomości 0 Comments

Skandynawskie firmy coraz częściej inwestują w Polsce

Szwecja jest drugim po Szwajcarii najbardziej innowacyjnym państwem na świecie. Dania i Finlandia także znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, a Norwegia na 22. miejscu. O wysokiej pozycji Skandynawów decydują wysokie nakłady

Wiadomości 0 Comments

Zmiany na rynku kredytów hipotecznych

Zmiana sposobu refinansowania kredytów hipotecznych może zrewolucjonizować rynek. Dzięki emisji listów zastawnych banki zyskają długoterminowe środki oprocentowane według stałej stawki, które będą przeznaczać na kredyty hipoteczne. Co spowoduje, że będą

Wiadomości 0 Comments

Czy w mieszkaniu uzyskanym z MDM można założyć firmę?

Wielu młodych ludzi rozpoczyna proces usamodzielnienia nie tylko od zakupu mieszkania, ale również znalezienia dobrze płatnej pracy lub założenia własnej działalności gospodarczej. Zdobycie dofinansowania do własnych czterech kątów to naprawdę

Wiadomości 1Comments

Czy warto założyć lokal typu fast food?

Dla lokali gastronomicznych ogromne znaczenie ma dobre położenie oraz atrakcyjne ceny i rozbudowane menu. Czy warto zakładać działalność gospodarczą, która proponuje jedzenie typu fast food? W całej Europie znaleźć można

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego klienci chętniej sięgają po produkty w opakowaniach premium?

Opakowanie produktu ma ogromne znaczenie oraz w dużym stopniu warunkuje to, czy nasz produkt przypadnie do gustu klientom i dobrze się sprzeda. Opakowanie to bowiem ten element produktu, z którym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź