Czego możesz oczekiwać od roweru elektrycznego?

Czego możesz oczekiwać od roweru elektrycznego?

Z pewnością nie pojedzie za ciebie. Żeby na nim jechać, trzeba pedałować. Korzystając z roweru elektrycznego wciąż pozostajesz aktywny, ruszasz się, spalasz kalorie. I obojętnie, w jakim jesteś wieku – rower elektryczny to pojazd dla każdego, nie tylko dla seniorów czy osób z problemami zdrowotnymi.

Stereotyp, że rower elektryczny przeznaczony jest głównie dla osób słabszych fizycznie, np. seniorów, gdzieniegdzie wciąż pokutuje. Jak również ten, że jadąc na nim człowiek w ogóle się nie męczy, nie jest za bardzo aktywny. Tymczasem warto sobie uzmysłowić, że na elektrycznym rowerze pobito rekord dystansu, i dokonało tego australijskie małżeństwo w 2060 roku. Z producentami rowerów elektrycznych, jak Kellys czy Haibike, współpracują najlepsi, wyczynowi sportowcy – Sabina Spitz czy Guido Tcchugg. Jeszcze ciekawsze jest to, że są to sportowcy uprawiający dość ekstremalne dyscypliny kolarskie, jak np. downhill, więc nie są to użytkownicy rowerów miejskich. Wystarczy wejść na stronę producenta – znajdziemy tam modele do kolarstwa ekstremalnego, outdorowego, jak: Dwnhll, Nduro, AllMtn, a także około dziesięciu innych typów do rożnych aktywności sportowych. Wzrost zainteresowania elektrykami sprawia, że oferty sklepów rowerowych takich jak BikeSalon.pl są coraz szersze: https://www.bikesalon.pl/wszystkie-rowery-elektryczne.

Każdy rower elektryczny musi być wyposażony w silnik, baterię i komputer, który tym zarządza. Standardowo silniki mają moc 250 W, pozwalają osiągać prędkość do 25 km/godz. Warto jednak zauważyć, że wspomniana firma Haibike wypuściła już kilka lat temu wyścigowy rower szosowy, który rozpędza się do 45 km/godz. Pojemność baterii decyduje o dystansie, jaki można przejechać na jednym ładowaniu. Niektórzy producenci podają nawet dystans o długości do 150 km. Wszystko oczywiście zależy od stylu jazdy, od tego, jak często hamujemy i ruszamy czy przyspieszamy. Zasada jest podobna, jak w przypadku jazdy samochodem – na trasie spalamy mniej paliwa, w mieście więcej. Baterię trzeba naładować, i zajmuje to około 5 godzin. Pocieszające jest to, że już po upływie połowy tego czasu dysponujemy 80% mocy silnika. Zwykle żywotność baterii to około tysiąca ładowań. Firma Haibike, prawdziwy lider jeżeli chodzi o innowacyjne rozwiązania w rowerach elektrycznych, w 2016 roku wprowadziła na rynek system e-connect, który za pomocą specjalnej aplikacji, bazującej na systemie GPS, pozwala połączyć rower z siecią internetową i śledzić przejechaną trasę, lokalizację, stan zużycia baterii czy inne ważne parametry roweru.

Dla kogo rower elektryczny? Tak jak pisałam na początku – dla każdego! Na pewno dla miłośnika jazdy po mieście, który chce zrezygnować z komunikacji miejskiej czy nawet samochodu, i stanie w korku zamienić na trochę ruchu, choćby dojeżdżając do pracy czy na spotkanie z klientem. Rowery miejskie są wygodne, stabilne, wyposażone w bagażnik czy kosz, można z nich korzystać w codziennym stroju – nie trzeba rezygnować nawet ze szpilek (choć to już czyni jazdę po mieście dość ekstremalnym wyczynem). Amator wypadów za miasto, jazdy po polnych, leśnych ścieżkach, szutrowych wiejskich drogach, którego „nosi” w każdy weekend, może kupić rower crossowy. To pojazd uniwersalny, wszechstronny, który sprawdzi się w różnych warunkach pogodowych i na rozmaitej nawierzchni. Jeżeli natomiast lubujesz się w kilkudniowych rajdach rowerowych, które wymagają zebrania ze sobą sporo bagażu, ciężkich sakw rowerowych, i przejechania z obciążeniem wielu kilometrów, wybierz rower trekkingowy. Może kolejny rekord dystansu będzie należał do ciebie? Korzystaj ze wspomagania na podjazdach, ale nie zapominaj, że cały czas musisz pedałować!

Previous Jest pierwsza decyzja UOKiK w aferze GetBacku
Next Leasing operacyjny samochodu – jakie korzyści dla przedsiębiorcy?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Kolekcjonerskie książki dobrą alternatywą dla tradycyjnych inwestycji

Polacy coraz częściej stawiają na alternatywne środki pomnażania kapitału. Rośnie popularność inwestycji w tradycyjne dzieła sztuki, jak obrazy czy rzeźby, ale wysoki zysk pozwalają też osiągnąć kolekcjonerskie książki. Bibliofilskie egzemplarze to

Wiadomości 0 Comments

Facebook inwestuje w Polsce. Otwiera centrum dialogu i szkoleń z kompetencji cyfrowych

Przestrzeń to nowo otwarte warszawskie centrum Facebooka nastawione na wspieranie społeczności. Ma być miejscem publicznej debaty i budowania więzi. Będą w nim także organizowane szkolenia i warsztaty, między innymi dotyczące cyfrowych kompetencji oraz świadomego

Wiadomości 0 Comments

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław

Wiadomości 0 Comments

Pobieranie z YouTube

Youtube, zdecydowanie największy serwis wideo na naszej planecie, to prawdziwy ewenement dzisiejszych czasów. Korzystamy z niego w celu uczenia się nowych rzeczy, zdobywania informacji, ale nie oszukujmy się, większość czasu

Wiadomości 0 Comments

Znikają kolejne bariery dla rynku samochodów elektrycznych

Na polskim rynku motoryzacyjnym udział elektryków wciąż jest znikomy, ale dynamicznie rośnie. Wynika to z faktu, że znikają kolejne bariery. Po pierwsze, nowe modele oferują coraz lepsze osiągi, a ich ceny

Wiadomości 0 Comments

Wybieramy uposażonych, czyli komu zostanie wypłacone świadczenie

Wykupienie ubezpieczenia na życia wiąże się z koniecznością wskazania uposażonego. To właśnie jemu ubezpieczyciel wypłaci świadczenie po śmierci ubezpieczonego. Kto może zostać uposażony? Ubezpieczenie na życie jest produktem ochronnym. Ponieważ

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź