Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Samochody osobowe z segmentu premium, pomimo wysokiej ceny ich zakupu, cieszą się sporym zainteresowaniem firm, a zwłaszcza dużych korporacji. Na ich zakup decydują się także najlepiej zarabiające osoby prywatne. Nabycie takich aut może być opłacalne ze względu na szereg korzyści, których nie zapewnią auta średniej klasy.

Jakie samochody premium są najczęściej kupowane?

Do klasy premium zazwyczaj zalicza się pojazdy z segmentu aut sportowych oraz luksusowych limuzyn. Wyróżnia je zastosowanie wielu innowacyjnych technologii, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy, lecz zarazem znacząco podnoszą koszt zakupu.

 

Według raportu Instytutu Badań Motoryzacyjnych Samar, na polskim rynku aut premium dominują trzy marki – Mercedes, BMW oraz Audi. W 2020 roku dokonano 19 653 rejestracji prestiżowych samochodów Mercedesa, a najpopularniejszymi modelami okazały się Mercedes klasy A, Mercedes GLC oraz Mercedes GLE. Łącza liczba rejestracji aut premium marki BMW wyniosła 18 290. Najwięcej razy rejestrowano BMW serii 3, a następnie BMW X3 oraz BMW X5. Na trzecim miejscu (15 602 rejestracje) w rankingu marek premium znalazło się Audi – producent samochodów premium należący do koncernu VAG. Przedsiębiorcy najczęściej wybierali takie modele jak Audi Q5, Audi Q3 oraz Audi A3.

Dlaczego opłaca się wyposażyć firmę w samochód premium?

Przedstawiamy najważniejsze powody, dla których warto wyposażyć firmę w samochód wysokiej klasy. Odpowiadamy również na pytanie, jak najkorzystniej sfinansować auto premium.

Najwyższe standardy bezpieczeństwa

Pojazdy z segmentu premium są wyposażone w szereg nowoczesnych technologii zwiększających bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. W większości takich samochodów znajdziemy elektryczny układ wspomagania kierownicy, automatyczny system kontroli ciśnienia w oponach, czujnik parkowania czy kamerę cofania. W wielu modelach znajduje się również asystent utrzymania pasa ruchu i kontroli martwego pola w lusterkach bocznych, automatyczny ogranicznik prędkości czy mechanizm monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy. Można także znaleźć auta premium umożliwiające ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi bez narażania innych uczestników ruchu na oślepienie. Poziom bezpieczeństwa kierowcy zwiększa poza tym system automatycznego rozpoznawania przeszkód na jezdni oraz wzywania pomocy drogowej w razie wypadku.

Doskonałe właściwości jezdne

Samochody osobowe klasy premium przypadną do gustu każdemu kierowcy, który lubi szybką i dynamiczną jazdę. Pojazdy takie często mają napęd na wszystkie cztery koła, nawet 9-stopniową skrzynię biegów, niskie zawieszenie, a także silnik sportowy o dużej mocy i pojemności, z wysokim maksymalnym momentem obrotowym. Auta premium pozwalają osiągać zawrotne prędkości i rozpędzają się do 100 km/h w czasie kilku sekund.

Możliwość kreowania prestiżowego wizerunku firmy

Marki aut z segmentu premium budzą respekt, pomagając przedsiębiorstwu budować prestiżowy wizerunek oraz przewagę konkurencyjną. Firma posiadająca takie samochody zwiększa swoją wiarygodność finansową w oczach obecnych i potencjalnych kontrahentów, a także pracowników. Udostępniając zatrudnianym menedżerom luksusowe pojazdy służbowe, można zwiększyć ich motywację do pracy oraz lojalność względem pracodawcy.

Nienaganny komfort jazdy

Bogate wyposażenie aut z segmentu premium sprawia, że podróżowanie nimi jest naprawdę wygodne i przyjemne. Często znajduje się w nich skórzana tapicerka, wentylowane i podgrzewane fotele z wieloma możliwościami automatycznej regulacji, a także funkcją odnowy biologicznej czy masażu. Standardem w tej klasie są również nowoczesne systemy multimedialne, podświetlane progi, funkcje sterowania głosowego i bezkluczykowego dostępu, wycieraczki z czujnikiem deszczu czy zaawansowane systemy nawigacyjne. W samochodach premium nie może oczywiście zabraknąć automatycznej klimatyzacji. Wnętrze takich pojazdów jest wyjątkowo przestronne, a bagażnik ponadprzeciętnie pojemny. Można nimi podróżować bez nadmiernego hałasu, co jest m.in. zasługą wyciszenia kabiny.

Solidne wykonanie

Prestiżowe samochody są wyprodukowane z zastosowaniem najwyższej klasy podzespołów. Dzięki temu auta takie rzadko ulegają awariom, a także przez długi czas zachwycają swoim luksusowym wyglądem. Częstotliwość napraw w przypadku pojazdów premium jest znacznie rzadsza w porównaniu do tańszych modeli, zwłaszcza używanych.

Systemy ekologicznej jazdy

W segmencie premium można znaleźć luksusowe samochody z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Jazda takimi pojazdami pozwala zaoszczędzić pieniądze na paliwie czy parkowaniu, unikać zatorów drogowych dzięki możliwości poruszania się buspasami czy wjeżdżać do stref czystego transportu. Elektryczne samochody premium sprzyjają redukowaniu emisji CO2 do atmosfery, a tym samym pomagają budować wizerunek przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.

Jak korzystnie sfinansować auto z segmentu premium?

Nowe samochody premium zwykle kosztują co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Na ich zakup za gotówkę niewiele firm może sobie pozwolić, tym bardziej, że wiązałoby się to z zamrożeniem sporego kapitału. Dlatego wartym uwagi rozwiązaniem może być skorzystanie z oferty kredytu, wynajmu długoterminowego lub leasingu.

 

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszy się leasing. Jest to forma zewnętrznego finansowania, z której można skorzystać nawet przy zerowym wkładzie własnym, bez czasochłonnych formalności czy narażania się na obniżenie zdolności kredytowej. Leasingobiorca każdego miesiąca opłaca ratę, a po zakończeniu umowy może wykupić pojazd za niedużą kwotę.

 

Decydując się na leasing Mercedesa, BMW, Audi czy innego samochodu premium, warto wybrać ofertę z szerokim pakietem ubezpieczeń oraz pełną usługą serwisową, wliczoną w cenę raty. Pozwoli to uniknąć ponoszenia niespodziewanych kosztów napraw czy wymiany podzespołów, które w przypadku luksusowych modeli potrafią być wyjątkowo drogie.

 

Previous Jak wybrać biuro rachunkowe?
Next Deklaracja PIT 37 - co to jest i kto musi ją wypełnić w 2021 roku?

Może to Ci się spodoba

20- i 30-latkowie chętnie zakładają własne firmy

Do 2025 roku milenialsi mają stanowić już ponad trzy czwarte wszystkich zatrudnionych na rynku pracy. Generacja Y to pokolenie z „żyłką do biznesu”, dlatego część z nich zatrudnia się sama, zakładając własną

Większość polskich firm nie mierzy efektywności pracy. W Europie to już standard

Tylko 45 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ich firma jest dojrzała procesowo – wynika z badania Macrologic. To oznacza, że mają one rozpisane poszczególne procesy, potrafią je kontrolować i mierzyć efektywność. Brak takiego

Outsourcing 0 Comments

Jak reklamować firmę w Niemczech?

Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy

Już milion osób współpracuje z branżą sprzedaży bezpośredniej

Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących

e-Firma i Startup 3 komentarze

Na danych można zarobić. Uczą się tego kolejne branże, m.in. telekomy i banki

Przetwarzanie danych pozyskiwanych od użytkowników i zarabianie na nich przestało być domeną zastrzeżoną tylko dla firm internetowych. Dołączyły do nich firmy z innych branż, na przykład bankowości, telekomunikacji czy handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu

e-Firma i Startup 0 Comments

Prowadzisz sklep online? Nawiąż współpracę z kurierem!

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i sprzedajesz fizyczne produkty, to potrzebujesz wysyłać  klientom zakupione przez nich przedmioty. Niezależnie od tego, czy wystawiasz asortyment na serwisach aukcyjnych, czy też rozbudowujesz własna e-sklep

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź