Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?
Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe.
Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma być przeznaczony na biuro firmy. Następnie niezbędne jest sporządzenie stosownego oświadczenia, w którym trzeba powiadomić, że siedziba przedsiębiorstwa jest w miejscu zamieszkania. Do kosztów prowadzenia działalności będą zaliczone wydatki poniesione na utrzymanie mieszkania, czyli np. proporcjonalne koszty czynszu, opłat gaz, prąd, wodę, koszty wynajmu budynku czy podatek od nieruchomości. Przedsiębiorca, który jest właścicielem nieruchomości, może część powierzchni wykorzystać na siedzibę firmy i dzięki temu zamortyzować środki trwałe. Stawka amortyzacji zależy od powierzchni, jaka jest użytkowana dla potrzeb firmy. W przypadku, gdy nie jest to więcej niż 50% całkowitej powierzchni użytkowej, wówczas można wdrożyć stawkę amortyzacyjną w wysokości 1,5 %. Jeżeli więcej niż 50%, wówczas stawka amortyzacji wynosi 2,5% i odpowiada budynkom lub lokalom niemieszkalnym. Następnie trzeba zgłosić do Urzędu Skarbowego oświadczenie, w znajdzie się informacja, że siedziba firmy znajduje się w miejscu zamieszkania i część kosztów będzie kosztami podatkowymi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ostatnim krokiem jest zawiadomienie części mieszkania pod biuro do Urzędu Miasta w celu obliczenia wyższego podatku od nieruchomości.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?
Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w
Czego dotyczą koszty reprezentacji?
Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.
Czy mandat można wliczyć do kosztów firmowych?
Mandaty karne przyznawane są w związku z przestępstwami lub łamaniem prawa o bardzo szerokiej charakterystyce. Najczęściej jednak policja kara nieprzepisową jazdę kierowców i innych uczestników ruchu. Czy mandat może zostać
Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu
Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej
Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?
Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub
Jak reklamę wliczyć do kosztów?
Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do
1 Comment
Aneta
01 września, 16:16