Czym różni się koszt podatkowy od rachunkowego?

Czym różni się koszt podatkowy od rachunkowego?

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej już od początku biznesu musimy liczyć się z kosztami, które pojawiają się przez cały okres działalności przedsiębiorstwa.

Każdy poniesiony przez właściciela firmy wydatek wiąże się ze zmniejszeniem posiadanych składników majątkowych.

Analizując ten aspekt pod kątem rachunkowości, koszty ponoszone w ramach prowadzenia przedsiębiorstwa powinny być ewidencjonowane w urządzeniach księgowych. Koszt rachunkowy oznacza zużycie składników produkcji wyrażone w kwocie i związane z prowadzoną firmą. Kontrolowanie zamieszczanych w księgach rachunkowych czynności gospodarczych daje przedsiębiorcy możliwość ocenienia sytuacji majątkowej firmy, skutków jej funkcjonowania i pomaga wyznaczyć plany i cele na przyszłość.

Otwarcie i posiadanie firmy jest również powiązane z licznymi sprawami urzędowymi, obowiązkami związanymi z przechowywaniem dokumentacji oraz obowiązkiem regulowania podatków. Koszt podatkowy obejmuje przymusowe, nieodpłatne i bezzwrotne świadczenie pieniężne, jakie przedsiębiorca ma obowiązek płacić do budżetu państwa. Zamiennikiem terminu koszt podatkowy jest nieformalne i stosowane w obrocie gospodarczym pojęcie „koszt uzyskania przychodu”.

Podsumowując, koszt uzyskania przychodu i koszt rachunkowy nie należą do tej samej kategorii kosztów, ponieważ te pierwsze są odwołują się do przychodów, który jest rezultatem prowadzonej działalności gospodarczej. Koszty te uszczuplają przychód przedsiębiorcy a także obniżają jego dochód, czego wynikiem jest także zmniejszona wysokość podatku dochodowego.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Zadania Głównego Inspektoratu Pracy
Next Jak długo trwa rok podatkowy?

Może to Ci się spodoba

Inwentaryzacja środków trwałych – kluczowe pojęcia

Efektywne zarządzenie majątkiem to nie tylko obowiązek przedsiębiorcy, ale i też warunek sukcesu. Bez odpowiedniego śledzenie tego, co gdzie się znajduje i jak przebiegają w firmie kluczowe procesy „obiegu” elementów

Mała firma 0 Comments

Charakterystyka personalizowania

Personalizacja święci triumfy wśród marketingowców, ponieważ stanowi sprawdzone źródło wiedzy na temat obecnej grupy docelowej oraz potencjalnych zainteresowanych. Dzięki temu specjaliści z branży mogą ułożyć plany taktyczne, które właściwie wpłyną

Mała firma 0 Comments

Wymiana kas fiskalnych po 1 października 2013 roku

Od początku kwietnia 2013 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Jedna z najważniejszych zmian odnosi się do paragonów. Do 30 września 2013 roku podatnicy mają czas

Mała firma 0 Comments

Pracownikowi przysługują dni wolne na znalezienie nowej pracy

Sytuacja pracownika, który ma na utrzymaniu członków rodziny i zostaje zwolniony, ulega znacznemu pogorszeniu. Z tej przyczyny przepisy prawa pracy regulują prawo do dni wolnych na poszukiwanie nowego zatrudnienia. Zwolnienie

Mała firma 0 Comments

Wszystko o stratach podatkowych

Każdy przedsiębiorca zakłada dwój interes, aby samodzielnie decydować o liście obowiązków oraz pozyskiwać przyzwoite pieniądze, które umożliwią życie na średnim poziomie. Czasami jednak prognozy finansowe spadają poniżej oczekiwanego poziomu i

Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki

JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź