Dlaczego warto inwestować w szkolenie menedżerów?

Dlaczego warto inwestować w szkolenie menedżerów?

Dla sprawnego i pomyślnego funkcjonowania każdej firmy jako całości niezbędna jest odpowiednio wykwalifikowana kadra zarządzająca – ta prosta prawda, choć z pozoru oczywista, bywa jednak w polskich przedsiębiorstwach regularnie zapominana. W efekcie nieudolnego lub nieumiejętnego zarządzania dostępnymi zasobami (zarówno ludzkimi, jak i materiałowymi) firma nie tylko traci pieniądze, ale przede wszystkim nie działa tak wydajnie, jak mogłaby. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest również dość często duża rotacja na stanowiskach kierowniczych, co przekłada się na gorsze wyniki firmy.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Nie istnieje żadne uniwersalne szkolenie dla menedżerów i warto o tym pamiętać – każde musi być szyte na miarę, dostosowane do potrzeb i specyficznych uwarunkowań w obrębie danej firmy, bo tylko wtedy będzie ono miało szansę spełnić pokładane w nim oczekiwania. Podstawą jest więc zawsze analiza sytuacji w danej firmie, określenie obszarów problematycznych, a następnie zaproponowanie rozwiązań przeznaczonych do zastosowania w danym, konkretnym przypadku.

Najskuteczniejszym rozwiązaniem są profilowane szkolenia dla menedżerów, w trakcie których osoby pełniące takie funkcje mogą zdobyć narzędzia potrzebne im w efektywnym wykonywaniu obowiązków zawodowych. O tym, że inwestowanie w rozwój zawodowy i doszkalanie kadry menedżerskiej się naprawdę opłacają, najlepiej świadczy fakt, iż coraz większa ilość funkcjonujących w Polsce podmiotów gospodarczych staje się klientami firm prowadzących szkolenia dla kadry kierowniczej. Jakie są konkretne korzyści wynikające z udziału w takich szkoleniach?

kurs na wózki widłowe

Korzyści na wielu poziomach

Jedną z najważniejszych korzyści dla każdej firmy, która zdecyduje się zainwestować w swoich liderów i wysłać ich na szkolenia, jest zmiana sposobu podejmowania przez nich decyzji z intuicyjnego, opartego na odruchach i nawykach, na w pełni świadome i przemyślane wybory bazujące na chłodnej analizie sytuacji, z którą przychodzi się danemu liderowi zmierzyć. To umiejętność charakteryzująca każdego dobrego i skutecznego przywódcę.

Przeszkolenie liderów w zakresie komunikacji interpersonalnej i zarządzania konfliktami również jest z perspektywy przedsiębiorstwa niezwykle korzystne, ponieważ nie tylko pozwala menedżerowi umiejętnie budować relacje w obrębie zarządzanego przez niego zespołu, ale też daje narzędzia pomagające rozwiązywać konflikty na przykład na linii szef-zespół lub pomiędzy różnymi działami w danej firmie. Umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi pozwala też liderowi zainspirować podwładnych i współpracowników do bardziej kreatywnego, efektywnego i wydajnego działania, a to bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Każda firma funkcjonująca w realiach współczesnego biznesu musi być przygotowana na zmiany, bowiem bez nich nie da się osiągnąć spektakularnych efektów. Aby jednak taka dynamiczna transformacja biznesowa miała pozytywne konsekwencje, potrzebne są elastycznie myślące osoby zdolne do tego, by uruchomić w pracownikach ich prawdziwy potencjał, jak również sprawnie podejmować trudne decyzje. To dla tego rodzaju menedżerów adresowane są szkolenia w zakresie kreatywnego i skutecznego zarządzania zmianami – po ich ukończeniu kadra zarządzająca będzie znacznie lepiej radzić sobie w sytuacji, w której trzeba będzie zmierzyć się z naturalnym dla większości pracowników oporem przed zmianą.

Doszkalanie kadry menedżerskiej jest jedną z najlepszych metod znacznego podniesienia wydajności przedsiębiorstwa nie tylko dlatego, że jest to rozwiązanie relatywnie tanie, ale także i dlatego, że odpowiednio przeszkoleni menedżerowie potrafią załagodzić potencjalne konflikty zanim wybuchną one z całą siłą oraz wykształcić w podwładnych poczucie przynależności do firmy i świadomość tego, że każdy, nawet szeregowy pracownik jest bardzo ważny – a na tym korzysta każda firma.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o szkoleniach dla menedżerów przeprowadzanych przez firmę KontraktOSH odwiedź stronę kontraktosh.pl.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous FSM w zarządzaniu pracą mobilnych pracowników
Next Na jakie rozwiązania przyjazne środowisku i kieszeni mogą liczyć mieszkańcy nowych inwestycji w Warszawie?

Może to Ci się spodoba

Jak zaplanować pracę dla zastępcy na czas naszego urlopu?

To zrozumiałe, że pracownik, który cały rok sumiennie pracuje, przynajmniej raz do roku potrzebuje dłuższej przerwy i liczy na zasłużony urlop. Zanim jednak rozpoczniemy relaks na wczasach, a praca stanie się

Zarządzanie 0 Comments

Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Efektywne zarządzanie to dziś znacznie więcej niż strategia i plan działania na wszystko. Jak pokazują liczne badania to właśnie skuteczna komunikacja wewnętrza jest kluczem do uniknięcia wielu kryzysów komunikacyjnych. Czy

Kariera na botoksie

W Polsce coraz więcej pracowników osób decyduje się na zabiegi medycyny estetycznej. Nie są to już tylko osoby pracujące na stanowiskach kierowniczych w korporacjach. Na zabieg z wykorzystaniem botoksu czy

Zatrudnienie 3 komentarze

Pracownik ochrony – tylko niekarany

Osoby, które chcą sobie dorobić do emerytury pracując w ochronie nie kryją zdziwienia, gdy pracodawca prosi o zaświadczenie o niekaralności. Czy agencja zatrudniająca ochroniarzy ma prawo żądać takich dokumentów? Zaświadczenie

Zarządzanie 1Comments

Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twoja firma, to naturalne, że dążysz do maksymalizacji zysków. W jaki sposób zwiększać sprzedaż? Jest kilka sprawdzonych sposobów, które warto poznać i wdrożyć.

Zarządzanie 0 Comments

Prawie połowa Polaków chce żyć bardziej ekologicznie, nawet jeśli oznacza to wyrzeczenia. Proekologicznego podejścia oczekują również od firm

Rośnie świadomość ekologiczna Polaków. 47 proc. społeczeństwa deklaruje, że zmieniłoby styl życia na bardziej ekologiczny, nawet jeśli wiązałoby się to z wyrzeczeniami i mniejszą wygodą – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej wskazywane

9 komentarzy

  1. Konrad IDB93
    15 lipca, 13:35 Reply
    Inwestowanie w rozwój menadżerów jest jedną z lepszych decyzji, jaką może podjąć zarząd organizacji. Menadżerowie są potrzebni niemal wszędzie :)
  2. Ania W
    15 lipca, 13:51 Reply
    Fajny artykuł. Cieszę się, że zwrócono uwagę na ten ważny aspekt jakim jest szkolenie i rozwój pracowników na stanowisakch menadżerskich
  3. Klaudyna
    15 lipca, 18:21 Reply
    Oczywiście, że menadżerowie powinni przechodzić przez szkolenia, bo one najlepiej przygotują je do zawodu. Wiedza teoretyczna, jaką zdobywamy na uniwersytetach, nie ma pokrycia w praktyce. A dobry menadżer to podstawa firmy.
  4. wojtus2012
    15 lipca, 22:09 Reply
    Tak zgadzam się, że menadżerowie powinni przechodzić szkolenia. Jest to bardzo korzystne dla obojgu stron zarówno dla menedżera i pracodawcy. Czym bardziej wyszkolony menadżer tym efektywniejsza praca.
  5. Klamca321
    15 lipca, 23:49 Reply
    Jak najbardziej. Bez wyszkolonej kadry menadżerskiej, pracodawca nie powinien nawet myśleć o dalszym progresie firmy. Artykuł wiele wnosi, wielu powinno sobie go wziąć do serca.
  6. sonia
    16 lipca, 19:49 Reply
    Bardzo trafny artykuł, szkolenia są bezcennym doświadczeniem :)
  7. Mary
    18 lipca, 09:44 Reply
    Tak, zgadzam się szkolenie menedżerów jest bardzo istotne, powinni być przygotowani na niektóre ( bo przecież nie na wszystkie mogą ) sytuacje, często kłopotliwe, które się zdarzają w ich pracy. Poza tym takie przygotowanie, zmniejsza stres.
  8. Augustyn
    29 października, 16:38 Reply
    Menadżer przede wszystkim sam powinien zadbać o swój rozwój, uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach, ale też być otwartym na innych ludzi - to działa najlepiej i przynosi najwięcej wymiernych korzyści. Ostatnio dostałem od mojego zespołu książkę "Gen Sprzedawcy" - napisaną przez Roberta Zycha, który prowadzi także firmę szkoleniową. Świetna lektura, która otworzyła mi oczy na kilka nowych możliwości.
  9. mariusz
    08 stycznia, 14:42 Reply
    Oczywiście warto inwestować w to szkolenie, ale nie każdy pracodawca chce się na to niestety zgodzić. Bardzo często nie ma takich szkoleń.

Zostaw odpowiedź