Tylko co dziesiąta firma korzysta z mediów społecznościowych
Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8,4 proc. firm jest obecnych w social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18 proc. Eksperci podkreślają, że cyfrowy potencjał nie jest przez firmy w pełni wykorzystywany. Zmiana w tym zakresie będzie napędzać biznes.
– Ze wszystkich statystyk paneuropejskich wynika, że wykorzystanie potencjału cyfrowego ciągle nie jest optymalne i ciągle można zrobić więcej niż teraz – mówi agencji Newseria Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Facebook w Polsce. –Aktywność Facebooka pozwala na rozwój setek tysięcy lokalnych małych i średnich firm w naszym kraju. Mamy już przykłady firm, które zdołały z sukcesem wykorzystać ten potencjał.
Jak podkreśla, są dwa warunki konieczne do tego, by jego wykorzystanie było możliwe. Po pierwsze, walka z wykluczeniem cyfrowym firm. Dane Komisji Europejskiej plasują nas na przedostatnim miejscu w UE pod względem obecności firm w interencie i mediach społecznościowych.
– Wiele firm nie korzysta z internetu, z Facebooka, nie zdając sobie sprawy z tego, ile wartości dodanej to może przynieść – podkreśla Turowski. – Po drugie, dobry biznes w świecie cyfrowym to są też dobre regulacje, które nie będą hamowały rozwoju innowacyjności, tylko będą umożliwiały szybszy rozwój, które będą walczyły z istniejącymi jeszcze od czasu do czasu granicami.
Podaje przykład jednej z firm odzieżowych Szyjemy Sukienki, która zaczynała od fanpage’u na Facebooku, a dziś zatrudnia osiem osób, prowadzi ogólnopolską sprzedaż i przymierza się do wejścia na rynki zagraniczne.
Facebook daje przede wszystkim duży zasięg. Jak wynika z raportu firmy Gemius, w Polsce korzysta z niego ok. 20 mln osób, czyli 80 proc. internautów. Największą popularnością serwis cieszy się wśród osób w przedziałach wiekowych 25–34 lata oraz 15–24 lata. Zdecydowana większość użytkowników śledzi fanpage co najmniej jednej firmy. Facebook rozwija również narzędzia dla firm, które umożliwią im m.in. dotarcie do klientów i skuteczną komunikację z nimi.
– To dlatego otworzyliśmy biuro w Warszawie. Przez cały rok będziemy rozwijać szereg programów edukacyjnych, które są kierowane w sposób bardzo bezpośredni do małych i średnich przedsiębiorstw tak, aby one wiedziały, jak ten potencjał wykorzystywać – podkreśla Turowski.
Jak jednak zaznacza szef Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej Robert Bednarski, oferta serwisu jest kierowana również do największych podmiotów.
– Staramy się zawsze budować naszą komunikację i cały wachlarz narzędzi wokół jasno sprecyzowanych celów biznesowych każdego przedsiębiorcy zarówno małego, jak i dużego. To jest swego rodzaju demokratyzacja marketingu. Dopasowujemy rozwiązania w zależności od tego, czy mamy do czynienia z budowaniem sprzedaży online przez sklepy internetowe, czy z realizacją celów w obszarze budowania świadomości marki – wyjaśnia Bednarski.
Co istotne, firmy mają także możliwość zmierzenia efektów, jakie zastosowanie danych narzędzi przyniosło.
Facebook mocno stawia na komunikację wizualną i wykorzystanie wideo.
– Widzimy bardzo duże zainteresowanie szerokiej grupy dużych brandów, dużych przedsiębiorców, którzy wykorzystują już dzisiaj nas jako komplementarną platformę dla swoich działań w telewizji. To się bardzo szybko zmienia i faktycznie komunikacja wizualna zaczyna dominować również na Facebooku – podkreśla Bednarski.
Może to Ci się spodoba
Branża konferencji i targów rośnie w siłę
Rynek spotkań w Polsce ma się coraz lepiej, o czym świadczy rokroczny wzrost liczby tego typu wydarzeń. Do 2022 roku zaplanowanych jest co najmniej 145 międzynarodowych konferencji i targów, które mają się odbyć
Cyberprzestępcy szukają nowych punktów ataku na firmy
Cyberprzestępcy nieustannie doskonaloną swoje umiejętności. Wraz z rozwojem technologicznym przybywa też obszarów, które można wykorzystać do ataku na organizację. W dużym przedsiębiorstwie potencjalnych miejsc jest 150–200 – wynika z wyliczeń Deloitte. Żeby
Komisja Europejska chce uprościć procedury ubiegania się o środki unijne
Komisja Europejska powinna rozważyć możliwości wprowadzenia ułatwień w dostępie do funduszy unijnych zaplanowanych w budżecie od 2020 roku – tak brzmi konkluzja grupy wysokiego szczebla ds. uproszczenia przepisów. Chodzi głównie o uproszczenie procedur
System medycyny pracy w Polsce nie odpowiada współczesnym potrzebom
W polskiej medycynie pracy brakuje przede wszystkim odpowiedzi na choroby cywilizacyjne, a lekarze pełnią funkcję orzeczniczą, nie wspomagającą. Przedsiębiorcy chcą to zmienić i postulują wprowadzenie modelu doradczego, powrót lekarzy zakładowych oraz zwiększenie współpracy
Chcesz zmienić auto, ale nie potrzebujesz modelu prosto z salonu? Zastanów się nad samochodem poleasingowym
Planujesz zmianę auta? Szukasz nowego pojazdu w atrakcyjnej cenie? Być może najlepszym pomysłem okaże się kupno samochodu poleasingowego. Podpowiemy, jakie są zalety takiego rozwiązania i na co warto zwrócić uwagę
Dział HR – definicja i zakres obowiązków
W tym artykule przyjrzymy się bliżej, czym jest dział HR, jakie są jego zadania oraz jakie narzędzia pomagają HR-owcom w ich codziennej pracy. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, czym
1 Comment
Tadeusz Korach
30 maja, 10:35