Firmy za rzadko biorą pod uwagę potrzeby starszych klientów

Mimo że rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po internecie, duża grupa seniorów wciąż unika nowych technologii. Przede wszystkim z powodu strachu przed popełnieniem błędów. Eksperci podkreślają, że nowe technologie przyniosły nieograniczone możliwości, dlatego metryka nie powinna być żadnym ograniczeniem i firmy powinny się otwierać na potrzeby ludzi w każdym wieku, dostosowując do nich swoje produkty i usługi.

Młodzi ludzie z pokolenia Z są zaznajomieni z nową technologią i mają stały dostęp do internetu, gdzie natychmiast mogą zweryfikować każdą informację. Doskonale wiedzą, jak się poruszać po sieci, nie mają problemów z komunikacją wirtualną i korespondują z osobami z odległych krańców świata. Kilkulatek potrafi znacznie szybciej opanować obsługę smartfona czy laptopa niż niejedna osoba dorosła.

– Wszyscy próbują znaleźć sposób na to, jak rozmawiać z pokoleniem Z, jakich oni potrzebują produktów, ale zapominamy o reszcie społeczeństwa – mówi agencji informacyjnej Newseria Martin Zalewski, ekspert w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm.

Grupą, o której firmy często zapominają, są seniorzy, którzy mają nieco inną ocenę przydatności technologii, a także wiele obaw związanych z nieumiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, programów czy aplikacji. Co więcej, ludzie starsi znacznie częściej deklarują też nieufność wobec bezpieczeństwa aktywności online. Szczególnie niepokój ten ma związek z zarządzaniem finansami, zwłaszcza jeśli chodzi o korzystanie z bankowości internetowej.

– W Polsce osoby powyżej 50 lat mają bardzo mało styczności z technologią i to jest problemem. Często idą do banków, żeby po prostu porozmawiać z kimś innym i to jest bardzo trudno zastąpić. Banki tego nie rozumieją, skupiają się na nowych generacjach, zapominając o osobach starszych, które nie mają dużo styczności z technologią i nie można ich odłączyć od budowania tych projektów, trzeba z nimi to robić – mówi Martin Zalewski.

Eksperci sugerują, aby zagwarantować osobom starszym właściwe wsparcie i przewodnictwo w kontakcie z nowoczesnymi technologiami. Tylko wtedy seniorzy będą w stanie pokonać swoje obawy związane z korzystaniem z komputera i internetu, a zaczną czerpać z tego korzyści.

– Bardzo często nawiązuję do tego, żebyśmy włączyli głos klienta ze starszych generacji, które po prostu mają mniej styczności z technologią. Można zastąpić osobę w banku, w oddziale bankowym przez virtual reality, żeby taki klient miał lepszą styczność z firmą bankową przez technologię – mówi Martin Zalewski.

Previous Interaktywne tagi zamieniają wideo w bezpośredni kanał sprzedażowy
Next Pracodawcy szukają sposobów na zatrzymanie pracowników tymczasowych. Część z nich przejdzie na etat

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zanim zwiążesz się na dłużej.. sprawdź swojego finansowego partnera

Analiza raportu opracowanego na podstawie danych przekazanych przez czternaście firm należących do Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych (źródło: Raport Badania Ankietowego KPF lata 2008 – 2018) pozwala sformułować wniosek, że sektor instytucji

Wiadomości 0 Comments

Wybór brokera – czym się kierować?

Rynek Forex, czyli międzynarodowy rynek walutowy to rynek, który niemal nigdy nie zasypia i ma ogromne obroty dobowe sięgające kilku bilionów dolarów. Do tego dochodzi rynek kontraktów CFD, czyli kontraktów

Wiadomości 0 Comments

Inwestorzy zagraniczni wrócą na polską giełdę, gdy wyjaśni się sprawa kredytów frankowych

Niepewność jest głównym czynnikiem odstraszającym zagraniczny kapitał od polskiej giełdy – uważa Jarosław Niedzielewski z Investors TFI. Czynniki ryzyka związane ze zmianą władzy jednak powoli znikają. Podatek bankowy obowiązuje od lutego,

Wiadomości 0 Comments

Kolumny głośnikowe High-End Rubicon

Osoby, którym szczególnie zależy na tym, aby jakość odtwarzanego dźwięku była naprawdę bardzo wysoka, świetnie wiedzą, że ogromny wpływ na to mają kolumny głośnikowe. Wybranie odpowiednich kolumn nie jest zadaniem

Wiadomości 0 Comments

Pośrednicy pożyczkowi – osoby, które pomogą dobrać pożyczki w trudnych sytuacjach finansowych

Wybór optymalnej oferty kredytowej oraz przygotowanie wymaganych przez bank dokumentów może być trudnym zadaniem. W jakich sytuacjach warto skorzystać z pomocy pośrednika? Czym różni się pośrednik kredytowy od doradcy bankowego?

Wiadomości 0 Comments

Kryptowaluty zrewolucjonizują rynek płatniczy

Kryptowaluty mogą wywołać rewolucję w świecie pieniądza. W przyszłości powstanie pewna liczba oficjalnych kryptowalut, być może wydawanych przez banki centralne, które zostaną przyjęte przez państwa świata – przewiduje John Velissarios, Global Blockchain Technology

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź