Jak dobrze pisać wiadomości służbowe?
Korzystanie z poczty elektronicznej to obecnie podstawa prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele spraw omawia się za pośrednictwem wiadomości e-mail, żeby zaoszczędzić czas na dzwonienie czy spotkania. Jak porozumiewać się z kontrahentami, wspólnikami i przełożonymi, aby wyglądać profesjonalnie i utrzymać służbowy styl?
Poprawność językowa, szanowanie zasad ortografii i interpunkcji to podstawa. Aczkolwiek są równie ważne szczegóły, na które zwracają uwagę odbiorcy wiadomości. Warto przypomnieć sobie rzadko używane zwroty grzecznościowe, na powitanie np. ,,Szanowni Państwo”, ,,Droga Pani”, ,,Pani Joanno”, na pożegnanie np. ,,Z poważaniem”, ,,Wyrazy szacunku”. Są dowodem na najwyższą kulturę osobistą, elokwencję oraz zawodowe traktowanie omawianych spraw.
Lepiej unikać kolokwialnych sformułowań i codziennego stylu, głównie jeśli klientem jest duża korporacja, która ceni profesjonalizm i dobre wychowanie. Normą nie jest zaczynanie e-maila od ,,Witam” i kończenie na ,,Pozdrawiam”. Są to zwroty przeznaczone tylko dla kolegów z pracy lub bliskich znajomych.
Oprócz spraw merytorycznych trzeba postarać się o właściwe zatytułowanie wysyłanej wiadomości, sprawne dodanie załączników i dopisanie historii rozmów po długiej przerwie we współpracy.
Dobrze napisana wiadomość elektroniczna jest wizytówką dla firmy i całej kadry. Daje prosty przekaz, że zatrudnieni traktują swoje obowiązki poważnie i sumiennie kierują interesami pracodawcy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Nowa porównywarka Komorkomat.pl – test abonamentów bez telefonu
Wybierając abonament zazwyczaj rozważamy oferty z dołączonym telefonem. W zależności od jego modelu ceny bywają różne, ale często zdarza się, że już te ze średniej półki oferowane są za symboliczną
Jak ratować firmę przed utratą wiarygodności
Utrata płynności finansowej w dłuższym okresie może doprowadzić do powstania, czy kumulacji długów. Zanim wierzyciele sami zaczną się upominać o spłatę i sięgać po drastyczne środki, lepiej zaoferować im którąś
Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?
Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak
Kiedy pracodawca wyśle pracownika na szkolenie?
Właściciele firm chętnie wysyłają pracowników na kursy w celu podwyższenia ich kwalifikacji zawodowych. Pracobiorca zobowiązuje się natomiast pozostawać w dyspozycji przez czas trwania umowy o pracę. Co jeśli pracownik nie
Zarządzanie księgowością za pośrednictwem internetu
Wielu przedsiębiorców, którzy otwierają działalność gospodarczą, nie ma pojęcia o podstawowych procedurach i księgowości. W związku z tym zwracają się do firm, które świadczą kompleksowe usługi księgowe. Jest to ciekawe
Inkubator przedsiębiorczości – propozycja dla studentów
Z jednej strony rynek potrzebuje nowych produktów, potencjału wykształconych ludzi i rozwiązań, które proponuje nauka, z drugiej zaś, przedsiębiorczy studenci chcący wdrażać w życie swoje idee i osiągać sukces w
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post