Jak firma powinna wynagrodzić autora utworu?
Każdy zatrudniony, który w ramach zobowiązań służbowych sporządza projekty, ma prawo do 20% zysków związanych z każdym zleceniem. Zupełnie inaczej ustalenia prawne traktują twórców i autorów. Czy mają więcej praw? W jaki sposób liczone jest wynagrodzenie?
Prawo autorskie szczegółowo omawia przypadki oraz metody wypłacania należności w ramach wykonania dzieła na zlecenie firmy lub osoby prywatnej. Zgodnie z prawem twórca musi uzyskać połowę bezpośredniego zysku płynącego z udostępnienia swojego utworu.
Dzieje się tak, bowiem produkcje autorskie budowane są z wykorzystaniem własnego pomysłu, umiejętności twórczych i możliwości intelektualnych. Dodatkowo zazwyczaj autor korzysta z własnych materiałów (komputer, urządzenia, narzędzia).
Kontrowersje może wzbudzać tylko sprawa zakwalifikowania zlecenia za twórcze dzieło, które musi zostać chronione prawem autorskim i brane za utwór stworzony pod wpływem działania artystycznego.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Rośnie ryzyko cyberataków na małe i średnie firmy
Już ponad 5 mln osób w Polsce korzysta z bankowości mobilnej. Rosnąca popularność tego typu usług powoduje, że coraz częściej stają się one celem cyberprzestępców. Na ich celowniku znajdują się najczęściej transakcje
Masz terminal płatniczy? Negocjuj z operatorem niższą stawkę prowizji
Polacy chętnie korzystają z płatności kartą. Bez problemu taką transakcję przeprowadzimy w markecie lub w innym dużym sieciowym sklepie. W sklepiku osiedlowym wygląda to gorzej, albo nie ma terminala w
Przeciętna polska firma przepłaca za prąd co najmniej 10-15 proc.
Polscy mali i średni przedsiębiorcy marnują prąd przez nieodpowiednie oświetlenie, ogrzewanie i zbędną pracę maszyn. Tym samym zwiększają swoje koszty średnio o 10-15 proc. Inwestycje służące obniżeniu zużycia energii zwracają się nawet wcześniej niż
Czy pracodawca chce palącego pracownika?
Pracodawca, który szuka sumiennego pracownika zwraca uwagę na różne rzeczy. Oprócz CV i listu motywacyjnego liczą się także inne kwestie. Zwykle są to zainteresowania, metody spędzania wolnego czasu oraz uzależnienia.
Strategie aromarketingu
Dużą popularnością wśród specjalistów od reklamy cieszy się od jakiegoś czasu aromarketing, czyli działanie na zmysły klientów i nakłanianie ich do dodatkowych lub nieplanowanych zakupów. Strategia ta pochodzi z zachodniej
Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?
W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post