Jak nowoczesne technologie wspierają biznes?
Technologie nie tylko ułatwiają prowadzenie biznesu, ale także zmieniają go. Mają wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwami oraz na podejmowanie strategicznych decyzji. Dziś trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę bez dostępu do zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
Nowoczesne technologie i internet zdominowały wiele obszarów ludzkiej aktywności, w tym również tę związaną z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu. Dziś trudno sobie wyobrazić firmę, która chce się rozwijać i zdobywać przewagę konkurencyjną bez wdrażania innowacyjnych rozwiązań. A jednak w Polsce bywa z tym różnie, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Jak wynika z raportu DELab UW, nasza gospodarka zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o poziom ucyfrowienia. Ma to swoje potwierdzenie w danych DESI i Eurostatu – polski sektor MŚP, który dominuje w naszym kraju, ma duży kłopot z wdrażaniem rozwiązań związanych z nowoczesną technologią. Tymczasem te przedsiębiorstwa, którym się to udało, osiągają lepsze wyniki finansowe i zdobywają silniejszą pozycję na rynku. Rozwiązania cyfrowe pozwalają takim firmom przyspieszać i upraszczać procesy decyzyjne oraz zarządcze, ułatwiają analitykę biznesową i dokonywanie transakcji, pozwalają budować silniejsze relacje z otoczeniem biznesowym i ułatwiają dotarcie do nowych klientów oraz rynków.
Okiełznać dane
Współczesny biznes coraz częściej operuje ogromnymi ilościami danych. Przetworzenie ich bez zaawansowanych systemów informatycznych jest praktycznie niemożliwe. Big Data odgrywa coraz większą rolę w funkcjonowaniu wielu przedsiębiorstw. Firma analityczna Gartner przewiduje nawet, że do 2020 r. 80% procesów biznesowych zostanie zmodernizowanych za sprawą Big Data, a w ciągu najbliższych kilku lat 73% przedsiębiorstw na świecie zamierza znacznie zwiększyć wydatki na analizowanie wielkich zbiorów danych (źródło: http://www.gartner.com/newsroom/id/3130817). Tymczasem w Polsce, jak podaje Inlet, zaledwie 18% firm wykorzystuje rozwiązania Big Data i jest to wynik najgorszy w całej Europie Środkowej (w Czechach, na przykład, jest to 33% przedsiębiorstw).
Big Data rozszerza granicę tradycyjnego biznesu i umożliwia skuteczne zdobywanie nowych segmentów rynkowych. Dzięki analizie dużej ilości danych, firmy potrafią podejmować trafne i szybkie decyzje oraz uzyskują precyzyjny obraz swoich klientów. Przykładem może tu być Kredito24.pl, które za pomocą specjalnych algorytmów i rozwiązań informatycznych, analizujących ogromną ilość danych, potrafi błyskawicznie weryfikować wiarygodność klientów.
Technologie mobilne i chmura
Bez wątpienia technologie mobilne rozwijają się obecnie w błyskawicznym tempie, a urządzenia przenośne są już w powszechnym użytkowaniu i coraz częściej stają się wręcz niezastąpione w funkcjonowaniu nowoczesnych przedsiębiorstw. Firmy, które nie są ograniczane sieciową infrastrukturą IT i wdrożyły rozwiązania mobilne, efektywniej wykorzystują swój potencjał informacyjny i biznesowy. W Cisco Connected World Technology Report można przeczytać, że technologie mobilne już zmieniają biznes, a wkrótce mogą stać się kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi w wielu przedsiębiorstwach. Przewiduje się nawet, że do roku 2020 najważniejszym urządzeniem podłączonym do internetu będzie smartfon, a pracownicy będą praktycznie cały czas dostępni bez względu na miejsce ich przebywania w danej chwili. Technologie mobilne pomagają zwiększyć efektywność pracy, skrócić obieg dokumentów i wyeliminować „robotę papierkową”, a przede wszystkim zapewniają lepszą komunikację.
Coraz większe znaczenie w biznesie zyskuje również technologia Cloud Computing. Niestety także i w tej dziedzinie polskie przedsiębiorstwa odbiegają od innych państw Unii Europejskiej. Cztery razy mniej polskich firm korzysta z chmury obliczeniowej niż ma to miejsce w pozostałych krajach Wspólnoty. Jak się okazuje, jest to spowodowane głównie niską wiedzą biznesu na temat Cloud Computing. Korzystanie z chmury obliczeniowej to przede wszystkim nieograniczony dostęp do danych i programów z każdego zakątka świata, brak konieczności instalowania i aktualizowania oprogramowania, a tym samym ograniczenie wydatków na kosztowne licencje. Nie trzeba również zatrudniać specjalistów IT, a można mieć dostęp do zaawansowanych rozwiązań informatycznych, dzięki którym działa się na rynku skuteczniej i łatwiej zdobywa się przewagę konkurencyjną.
Przedsiębiorstwa coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii i mają wobec nich wysokie oczekiwania. Współczesne rozwiązania telekomunikacyjne i z obszaru IT mają już nie tylko wspierać biznes, ale powinny także wskazywać nowe kierunki rozwoju i pomagać w innowacyjności.
Może to Ci się spodoba
Zabezpiecz swoją firmę przed pożarem lub włamaniem
Planując otworzenie biznesu bierzesz pod uwagę wiele czynników. Ale czy pamiętasz o bezpieczeństwie? Ryzykiem dla Twojej firmy jest nie tylko brak powodzenia na rynku. Zagrożeniem są również wypadki losowe, takie
Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta
W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta
Facebook od 10 lat w Polsce. Z platformy korzysta dziś przeszło 16 mln polskich użytkowników
Dokładnie 10 lat temu pojawiła się polska wersja językowa Facebooka, niezmiennie najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. W Polsce platforma ma już ponad 16 mln aktywnych użytkowników. Z możliwości Facebooka chętnie
Polskie firmy nieprzygotowane na cyberataki
Połowa dużych firm zamierza w ciągu dwóch lat zwiększyć wydatki na bezpieczeństwo systemów informatycznych i ochronę danych. To o tyle istotne, że 40 proc. z nich nie ma nawet scenariusza awaryjnego na wypadek cyberataku. Restrykcyjne
Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po leasing
W ciągu trzech kwartałów 2017 roku polskie firmy sfinansowały za pośrednictwem leasingu inwestycje na kwotę o niemal 13 proc. wyższą niż przed rokiem. Najczęściej wciąż nabywane w ten sposób są pojazdy, ale
Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?
Branża PR w Polsce ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze nie docenia znaczenia public relations, niektórzy mylą te usługi z marketingiem, reklamą czy nawet doradztwem. Jednocześnie
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post