Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?
Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności.
Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:
– określić wartość całej nieruchomości,
– oznaczyć rodzaj i wysokość amortyzacji,
– określić terminy odprowadzeń z tytułu użytkowania.
W poniższym tekście skupimy się na zagadnieniu podania wartości domu. Istnieje kilka wariantów przeprowadzania takiej wyceny.
Pierwszą i zarazem najprostszą metodą jest dokonanie iloczynu metrów kwadratowych domu przez kwotę 988 złoty. Jest to dość zakłamany wynik, ponieważ kwota powierzchni pomieszczeń gospodarczych się zmienia w każdym okresie.
Wartością domu jest także cena nabycia. Przy tym założeniu należy uwzględnić dodatkowo istniejące koszty notarialne z tytułu prawa oraz inne koszty powstałe w trakcie eksploatacji, czyli: remonty, modernizacje, zmianę wystroju.
Jeszcze jednym znanym sposobem określenia ceny nieruchomości jest zidentyfikowanie jej w kosztach powstania. Ten sposób jest najczęściej wykorzystywany podczas budowy domu, gdzie kosztami są materiały budowlane, najęcie fachowców i inne tego rodzaju.
Potwierdzenie realnej wartości nieruchomości dla celów firmowych jest dość ważne, ponieważ na podstawie owej wyceny określamy wartość sumy do amortyzacji.
Ewelina Uroda
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Zakup licencji kosztem podatkowym
Każde przedsiębiorstwo, oprócz podwładnych, potrzebuje sprzętów i urządzeń, do sprawniejszego wykonywania obowiązków. Aby usprawnić funkcjonowanie dostępnych technologii warto zakupić dodatkowe programy, które pozwolą na wprowadzenie nowych opcji, poprawią jakość i
Żywność i alkohol w kosztach uzyskania przychodu
Koszty, o które można umniejszyć przychód od zawsze są przedmiotem zainteresowania przedsiębiorców. Kwestia odliczania artykułów spożywczych, poczęstunków, napojów, wciąż jest dość niejasna dla wielu z nich. Którą żywność można wliczyć
Obiad w restauracji nie jest kosztem uzyskania przychodów
Spółka w ramach zdobycia klientów organizuje zebranie w restauracji aby porozmawiania na temat kwestii finansowych. Wydatki na poczęstunek ponosi organizator spotkania, czyli firma, która wpisuje do ewidencji wszystkie wydatki. Posiłek
Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu
Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też
Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?
Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe. Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma
Jak reklamę wliczyć do kosztów?
Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post