Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do kosztów firmowych?

Za koszty uzyskania przychodu uważa się wydatki, które miały bezpośredni wpływ na poprawienie jakości lub zwiększenie obrotów. I tak właśnie należy potraktować działania promocyjne, ponieważ mają na celu dotarcie do nowych grup docelowych, zainteresowanie nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Jednak w aktualnej ustawie są dwa rodzaje kosztów uzyskania przychodu: bezpośrednie i pośrednie. Pierwsza grupa dotyczy wydatków bezdyskusyjnie związanych z generowaniem zysków. Natomiast druga to wydatki związane z targami, billboardami i innymi działaniami reklamowymi, które są mniej inwazyjne.

Warto na zakończenie powiedzieć, że wydatki należy wpisać w koszty w momencie, kiedy miały miejsce, tzn. w chwili opłacenia usług reklamowych. Nie można czekać na wpis, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Konieczna jest bieżąca rejestracja kosztów uzyskania przychodu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o stratach podatkowych
Next Dla kogo zasiłek wyrównawczy?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 1Comments

Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?

Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe. Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma

Koszty 0 Comments

Ceny rosną coraz szybciej, głównie przez drożejącą żywność

Choć latem zazwyczaj ceny rosły wolniej niż zimą, zwłaszcza ceny żywności, w tym roku inflacja nie odpuszcza, a najmocniej drożeją właśnie podstawowe produkty spożywcze. Ekonomiści spodziewają się również wzrostu cen paliw ze

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

Koszty 0 Comments

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź