Jak stworzyć umowę?

Jak stworzyć umowę?

Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać samemu. Trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.

Najważniejszym elementem umów są informacje obu stron. Należy zawrzeć w niej dane obu stron umowy. W momencie, kiedy chodzi o osobę fizyczną to musi to być nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, numer PESEL i imiona rodziców. Natomiast jeśli zawiera się umowę z przedsiębiorcą ważne są jeszcze informacje o firmie, takie jak: nazwa firmy, numer w ewidencji działalności gospodarczej i numer NIP. Dobrze też jest dodać odpis poświadczenia z katalogu działalności gospodarczej. W przypadku spółek konieczne jest zawarcie w umowie nazwy spółki, lokalizację i podmiotu uprawnionego do reprezentowania.

Następnym istotnym elementem jest dogłębny opis zakresu obowiązków i zobowiązania między podmiotami. Punktem odniesienia może zostać zatrzymanie tajemnicy służbowej czy obowiązek przekazywania sobie wszystkich potrzebnych danych i dokumentów odpowiednich do owocnej współpracy.

Okres trwania paktu i wynagrodzenie jest następnym aspektem, które należy zamieścić w kontrakcie.

Konieczne jest szczegółowo napisać od kiedy i do kiedy układ posiada moc prawną oraz konieczna jest data zawarcia kontraktu. Jeżeli chodzi o wynagrodzenie potrzebne jest staranne podanie kwoty wypłaty, jego czas i sposób wypłacenia.

Rzecz jasna, każda umowa musi być własnoręcznie podpisana na wszystkich jej egzemplarzach.

Im lepiej dopracowana umowa, tym łatwiejsza powinna być współpraca, wobec tego warto zastanowić się przed podpisaniem każdej umowy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kadra w firmie najważniejsza?
Next Kody ubezpieczenia w ZUS

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 1Comments

Jak długo powinny być przechowywane dokumenty księgowe?

W zgodzie z przepisami obowiązkiem każdego właściciela działalności gospodarczej jest prowadzenie dokumentacji księgowej. Trzeba jednak pamiętać, że powinna być przetrzymywana do chwili, aż utraci swoją ważność. W związku z tym

Biuro rachunkowe 1Comments

Pieniądze pożyczysz nie tylko w banku

Pożyczka to dosyć zrozumiały termin. Oznacza umowę finansową, która polega na tym, że jedna strona użycza pieniędzy, a druga zobowiązuje się do zwrotu tej sumy na wcześniej ustalonych warunkach. Pożyczki

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jakie korzyści oferuje spółka z o.o. spółka komandytowa i jak ją założyć – szkolenie.

W ostatnim czasie bardzo popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej jest spółka z o.o. spółka komandytowa. Dzięki połączeniu tych dwóch struktur prawnych można znacząco obniżyć wysokość należnych podatków. Jeśli chcesz poznać

Biuro rachunkowe 0 Comments

Współpraca biegłego rewidenta z biurem rachunkowym

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług biura księgowego, stąd coraz częściej pojawiają się pytania dotyczące współpracy biegłego rewidenta z zewnętrznym księgowym. Odpowiada na nie ekspert – Agnieszka

Jak wybrać partnera do wdrożenia Comarch ERP?

Wybór odpowiedniego partnera do wdrożenia systemu Comarch ERP jest kluczowy dla sukcesu całego projektu. Warto zwrócić uwagę na doświadczenie, referencje oraz oferowane wsparcie techniczne. Poniżej przedstawiamy krótki przewodnik, który pomoże

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jakie zadanie obejmuje usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych?

Usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych jest określone w ustawie o rachunkowości. Zgodnie z przepisami jest to prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na: – aktualizowaniu w sposób systematyczny i poukładany ksiąg rachunkowych i

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź