Jak zdobyć certyfikat księgowego?
Decyzja Ministra Finansów opisuje, jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w teście z księgowości i jak przebiega proces nadawania certyfikatu umożliwiającego pracę w biurze rachunkowym.
W treści dokumentu odnajdziemy szczegółowe informacje o:
– typie wniosku, jaki należy złoży,
– spisie dokumentów koniecznych do przystąpienia do testu,
– zasadach wydawania certyfikatów i ich kopii,
– stawkach wynagrodzenia dla komisji,
– procedurze uiszczania wpłaty egzaminacyjnej,
– kwestiach zawartych w regulaminie odbywania się testów wiedzy z obszaru księgowości.
Pracownik biura rachunkowego musi mieć obszerną wiedze z zakresu tego rodzaju działań. Niezbędny obszar informacji dzielimy na 4 grupy:
1. ogólnie definiowana rachunkowość,
2. reguły podatkowe,
3. asekuracja społeczna,
4. kwestie prawa cywilnego i finansowego.
Tylko kandydaci, którzy zdali egzamin, mogą wykonywać zadania zawodowe lub prowadzić własne biuro rachunkowe.
Najczęściej podmioty ubiegające się o tego rodzaju zezwolenie biorą udział w kursach i szkoleniach z zakresu prawa, ponieważ próba przyswojenia tylu informacji samodzielnie może okazać się stratą czasu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post