Jak zdobyć certyfikat księgowego?

Jak zdobyć certyfikat księgowego?

Decyzja Ministra Finansów opisuje, jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w teście z księgowości i jak przebiega proces nadawania certyfikatu umożliwiającego pracę w biurze rachunkowym.

W treści dokumentu odnajdziemy szczegółowe informacje o:

– typie wniosku, jaki należy złoży,

– spisie dokumentów koniecznych do przystąpienia do testu,

– zasadach wydawania certyfikatów i ich kopii,

– stawkach wynagrodzenia dla komisji,

– procedurze uiszczania wpłaty egzaminacyjnej,

– kwestiach zawartych w regulaminie odbywania się testów wiedzy z obszaru księgowości.

Pracownik biura rachunkowego musi mieć obszerną wiedze z zakresu tego rodzaju działań. Niezbędny obszar informacji dzielimy na 4 grupy:

1. ogólnie definiowana rachunkowość,

2. reguły podatkowe,

3. asekuracja społeczna,

4. kwestie prawa cywilnego i finansowego.

Tylko kandydaci, którzy zdali egzamin, mogą wykonywać zadania zawodowe lub prowadzić własne biuro rachunkowe.

Najczęściej podmioty ubiegające się o tego rodzaju zezwolenie biorą udział w kursach i szkoleniach z zakresu prawa, ponieważ próba przyswojenia tylu informacji samodzielnie może okazać się stratą czasu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Dofinansowanie dla firm na ochronę własności przemysłowej
Next Czy warto prowadzić własną firmę?

Może to Ci się spodoba

Jak wybrać partnera do wdrożenia Comarch ERP?

Wybór odpowiedniego partnera do wdrożenia systemu Comarch ERP jest kluczowy dla sukcesu całego projektu. Warto zwrócić uwagę na doświadczenie, referencje oraz oferowane wsparcie techniczne. Poniżej przedstawiamy krótki przewodnik, który pomoże

Firma 1Comments

Wszystko o fakturach pro forma

Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane? Zgodnie z

Kiedy warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Osoby chcące sprzedać dom lub mieszkanie mogą samodzielnie poszukiwać chętnych nabywców i reklamować swoją ofertę. Alternatywą jest skorzystanie z usług biura nieruchomości, które bierze na siebie przygotowanie ogłoszeń czy dopełnienie

Strata w działalności gospodarczej– zasady rozliczania

W każdej działalności gospodarczej może zdarzyć się strata. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw, które słabiej sobie radzą w danym okresie, ale również tych, które zainwestowały sporo środków w rozwiązania, które

Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób

Biuro rachunkowe 0 Comments

Podtek VAT – czy biuro rachunkowe może go uniknąć?

Zgodnie z przepisami podatkowymi zwolnione od podatku VAT mogą być podmioty gospodarcze, których wysokość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyznaczonego progu podatkowego. Ustawa o VAT reguluje również,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź