Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?
Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?
Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.
Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.
Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jaki zakres obejmuje ustawa umorzeniowa?
W ubiegłym roku sejm zatwierdził tzw. ustawę umorzeniową mającą na celu zagwarantowanie polskim przedsiębiorcom prawa do abolicji kosztów ZUS za okres 1999- 2009. Projekt przytoczonej ustawy został zgłoszony w marcu
Czym jest ryczałtowe opodatkowanie?
Ryczałtowe opodatkowanie oznacza, że przychodów nie łączy się z różnymi dochodami objętymi podatkiem na ogólnych wytycznych. Płatnik musi odjąć sumę słusznego podatku z wykonanej transakcji, a otrzymany podatek przetransferować na
Czy warto organizować kapitał rezerwowy?
Wiele przedsiębiorstw i spółek w kraju księguje częste kłopoty finansowe. Nie powinien zatem zaskakiwać fakt, że od jakiegoś czasu rozpowszechniane jest tworzenie kapitału rezerwowego. Ma reperować działalność przed możliwą upadłością
Jak wystawić fakturę korygująca i notę?
Od 2013 roku obowiązują nowe reguły tworzenia pism korygujących, w szczególności faktur i not. Warto więc przypomnieć zmiany prawne. Fakturę poprawiającą wystawia tylko i wyłącznie producent towarów, w momencie dodania
Małe i średnie firmy w najlepszej kondycji od lat. Konieczne jednak inwestycje w innowacje i eksport
Mikro-, małe i średnie firmy są w najlepszej kondycji od lat – oceniają przedstawiciele Banku Zachodniego WBK na podstawie portfela kredytowego. Sektor ten jest siłą napędową gospodarki – 1,7 mln tego typu
Czy klimatyzacja jest potrzebna pracownikom biura?
Okres letni to piękny czas, ponieważ dzieci odpoczywają od obowiązków szkolnych, a na dworze jest idealna pogoda. Niestety temperatura nie odpowiada urzędnikom biurowym, którzy dzień pracy spędzają w dusznych pomieszczeniach.
3 komentarze
Deto
03 września, 20:54Haiti
09 września, 21:56Makro
11 września, 19:41