Jakie obowiązki ma Społeczna Inspekcja Pracy?
Do analizy przestrzegania Kodeksu Pracy, oprócz częstych delegacji państwowych, są upoważnione Społeczne Inspekcje Pracy.
W skład scharakteryzowanego zgrupowania wchodzą sami pracownicy, którzy mają za zadanie utrzymywać ład społeczny w miejscu pracy. Ponadto zajmują się ochroną swoich uprawnień oraz kontrolą stosowania Kodeksu Pracy przez pracodawcę.
Do podstawowych obowiązków Inspekcji Społecznej należy:
– tworzenie sprawozdań o stanach fizycznych biur i innych budynków, gdzie wykonują obowiązki służbowe podwładni,
– kontrola stosowania się do regulaminu kierownika,
– troszczenie się o otoczenie w działaniach zawodowych,
– aktywny udział w sytuacjach mających wpływ na relacje personalne pomiędzy pracownikami, a szczególnie badanie przyczyn wypadków i służenia radą w otrzymaniu świadczeń na bazie stwierdzonej choroby zawodowej.
W rzeczywistości państwowi inspektorzy pracy mogą w obszarze przeprowadzanych kontroli czytać wszystkie dokumenty firmowe i sprawdzać stan każdego lokalu gospodarczego. Członek Społecznej Inspekcji może wskazać przełożonemu uchybienia, ale musi czekać na jego aprobatę przed wszczęciem jakichkolwiek czynności.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Umyślny czy nieumyślny wypadek w pracy? Kto pokryje szkody?
Szkody powstałe podczas pracy z przewinienia poddanego, są obciążone zwrotem ze strony winnego. Jeśli pracobiorca odstąpił powinność z pełna świadomością, musi naprawić powstałe krzywdy w całości. W sytuacji faktycznej szkody
Czas pracy pracowników niepełnosprawnych
W przepisach prawa pracy wyszczególnione są regulacje w zakresie czasu pracy pracowników niepełnosprawnych. Dzięki temu mogą oni brać udział w rynku pracy. Zgodnie z przepisami czas pracy osób niepełnosprawnych nie
Jakie prawa ma pracownik zatrudniony na podstawie umowy zlecenie?
Poprawne zawarcie umowy zlecenia normuje Kodeks Cywilny. Niestety nie określa zasad przyznawania urlopu na podstawie tego typu porozumienia pracownika z pracodawcą. Chęć otrzymania urlopu w pracy pracobiorca zgłasza biznesmenowi, u
Kary dla firm za substancje nieoznakowane
Podstawowym zadaniem przełożonego jak organizacja miejsca pracy tak, aby było bezpieczne, nie zagrażało życiu lub zdrowiu pracowników oraz umożliwiało wykonywanie powierzonych obowiązków. Jak zatrudniający powinien zabezpieczać substancje chemiczne w zakładzie
Kto zabezpiecza dowody wypadku w pracy?
W niejednym miejscu pracy dochodzi do wypadków. Czasem zawini człowiek, innym razem maszyna. Prawo Pracy jasno określa obowiązki wszystkich zaangażowanych w sytuacji wystąpienia takiego incydentu. Za wypadek w pracy uznaje
Czym jest gotowość do pracy?
Gotowość do pracy to określenie służące do scharakteryzowania sytuacji, gdzie pracobiorca był zdolny do wykonywania swoich obowiązków, jednakże z powodów przedsiębiorcy ich nie robił. Dodatkowo za taki okres należy się
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post