Klient i bank – miłość czy toksyczny związek?
Czasami analizując relacje między bankami a ich klientami można odnieść wrażenie, że obserwujemy losy zakochanej, ale niedopasowanej pary. Banki początkowo uwodzą promocjami. Wielu zwabionych klientów szybko odkrywa jednak ich tajemnice i zdradza wybranka, korzystając z usług innych instytucji. Expander radzi, na co uważać, aby nasz związek z bankiem był satysfakcjonujący.
Wymarzona pierwsza randka
Tak jak ludzie na randce starają się zaprezentować swoje atuty, tak i banki chcą zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Uwodzą nas zwykle promocjami dla nowych klientów, kusząc na przykład wysokim oprocentowanie na lokacie. Niestety okres idylli szybko się kończy. Po 2-3 miesiącach okazuje się, że była to tylko jednorazowa oferta. Standardowe warunki są natomiast znacznie gorsze. Banki nierzadko tworzą również oferty kont, które na początku są darmowe lub bardzo tanie. Później jednak prowadzenie rachunku staje się coraz mniej korzystne. Najczęściej po pewnym czasie zaczynają rosną opłaty za kartę płatniczą. Tego rodzaju triki zdarzają się nawet w przypadku ofert kredytów hipotecznych. Dotyczą wtedy obniżonej marży, która obowiązuje jedynie w pierwszym roku spłaty.
Nieprzyzwoite propozycje
Po okresie początkowego zauroczenia zwykle przychodzi szara rzeczywistość. Banki podejmują jednak usilne starania, aby związek stale się rozwijał. Z tego powodu zabiegają o naszą uwagę, dzwoniąc z zaproszeniem na spotkanie, wysyłając maile i smsy. Zaczynają składać nam też nieprzyzwoite propozycje, często zachęcając do zaciągnięcia kredytu na rzeczy, które nie są nam potrzebne. Ponadto, tak jak w niejednym związku, bank zaczyna kontrolować nasze wydatki. Jeśli dla przykładu zapłacimy za bilety lotnicze, wkrótce możemy spodziewać się oferty ubezpieczenia podróżnego. Jeśli natomiast wypłacimy większość pieniędzy z konta, zaproponuje limit kredytowy w rachunku. Wszystko po to, aby zacieśniać z nami relacje.
Klienta „skok w bok”
W finansowych związkach nie tylko banki mają coś na sumieniu. „Skok w bok” zdarza się zwłaszcza tym, którzy poszukują najkorzystniejszych warunków. Te jednak banki oferują nowym klientom. Dlatego część klientów przenosi oszczędności z jednej instrukcji do innej w poszukiwaniu promocyjnego oprocentowania. Co więcej, poszczególne banki mają różne zalety. Jedne mają atrakcyjna ofertę rachunków, inne lokat, a jeszcze inne kredytów. Aby zmaksymalizować korzyści, część osób korzysta z określonych produktów różnych instytucji. Tym samym zdradzają jednak swój podstawowy bank, który oczywiście chciałby związku na wyłączność.
Trudne rozstanie
Związki z bankami należą do tych, które łatwo się rozpoczyna, ale trudno kończy. Obecnie do otwarcia konta nawet nie jest konieczna wizyta w oddziale. Gdy natomiast chcemy je zamknąć, nierzadko mnożą się przed nami problemy. Najczęstszym utrudnieniem są zaległości w opłatach. Z zamykanego rachunku zwykle chcemy wypłacić wszystkie środki. Tymczasem najczęściej obowiązuje nas 30-dniowy okres wypowiedzenia umowy. W tym czasie mogą naliczyć się różnego rodzaju opłaty czy zaksięgować odsetki od zadłużenia. Brak środków na ich pokrycie powoduje, że bank wstrzymuje zamknięcie. Po pewnym czasie zaczyna nękać telefonami lub listami wzywającymi do spłaty długu, za które każe sobie słono płacić. Rozstając się z bankiem warto więc potwierdzić, że konto zostało zamknięte.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Spotkania biznesowe zmieniają charakter
Polscy przedsiębiorcy przykładają coraz większą wagę do organizacji spotkań biznesowych. Na znaczeniu traci cena, a zyskuje jakość obsługi i lokalizacja. Właściciele firm coraz chętniej wybierają na ten cel kameralne sale w restauracjach
Jak zorganizować loterię promocyjną?
Rosnąca konkurencja na rynku zmusza firmy do podejmowania dodatkowych działań, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta. Coraz częściej proponowane są więc pakiety promocyjne czy dodatkowe produkty dołączane do zakupów.
Suplementy – chlorofil w płynie
Aż 18-30 % wszystkich chorób, które rozwijają się w miejscu pracy, jest spowodowane przez chemiczne zanieczyszczenie środowiska. Żyjemy w świecie, gdzie natura niewiele już ma wspólnego ze swoją pierwotną, czystą
Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR
Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy
Świąteczne zakupy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Trwająca pandemia nie ułatwia firmom z branży usługowo-handlowej funkcjonowania w pełnym zakresie. Przez pewien czas sklepy w centrach handlowych były zamknięte. Teraz, mimo iż pozostają one otwarte, najemcy lokali sprzedażowych
Instalacja fotowoltaiczna z ubezpieczeniem – Fotocasco od Vosti
Polisa ubezpieczeniowa to produkt, który w pierwszej kolejności kojarzony jest z zabezpieczeniem auta, nieruchomości lub życia i zdrowia. Czy zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że ubezpieczyć można również fotowoltaikę?
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post