Kto płaci za awarię wodociągowo-kanalizacyjną?
Zadaniem właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego jest zawarcie umowy dotyczącej zaopatrywania mieszkańców w wodę. Powinna obowiązywać na czas nieokreślony.
W umowie z firmą świadczącą usługi wodociągowe i kanalizacyjne warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim ustalić sposób realizacji, jakość, terminy, metody rozliczeniowe płatność oraz tryb usuwania awarii i usterek (często z wskazaniem czasowym, np. do 12 godzin od zgłoszenia, w następnym dniu roboczym). Nie można zapominać o kwestiach formalnych, tzn. okres obowiązywania oraz ewentualne konsekwencje w razie złamania warunków umownych, opóźnień lub po przeprowadzeniu nieskutecznych napraw. Co ważne, dostęp do wody oraz instalacji kanalizacyjnej powinien być bezproblemowy i nie stwarzać częstych problemów. To bardzo istotne, szczególnie z powodów sanitarnych i przeciwpożarowych. Oczywiście zdarzają się współprace krótkoterminowe lub wręcz jednorazowe. Są to jednak bardzo sporadyczne rozwiązania, które nie sprawdzają się na dużych osiedlach spółdzielczych.
Według przepisów osobą odpowiedzialną za zawarcie umowy oraz egzekwowanie wstępnych postanowień jest właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca budynku wielolokalowego. W ostatnim przypadku to on ustala zasady działania, załatwia formalności oraz występuje w imieniu wszystkich mieszkańców. Bez wątpienia musi przekazać konkretne dane osobowe oraz zadbać o odrębne liczniki dla każdego lokalu. Natomiast sami zainteresowani poborem wody muszą zadeklarować chęć korzystania z niej i systematycznego opłacania rachunków.
Na zakończenie warto dodać, że nieruchomości wielolokalowe to takie, w których zamieszkują przynajmniej dwie odrębne i niezależne rodziny (nie bierze się pod uwagę domów jednorodzinnych typu bliźniak).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej
Efektywne zarządzanie to dziś znacznie więcej niż strategia i plan działania na wszystko. Jak pokazują liczne badania to właśnie skuteczna komunikacja wewnętrza jest kluczem do uniknięcia wielu kryzysów komunikacyjnych. Czy
Czy atmosfera działa na podwładnych?
Analizy organizowane od dawna wskazują, że dla podwładnych pierwszorzędne znaczenie ma dobra atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie ma dla personelu tak dużego znaczenia jak zdrowe relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dlaczego
Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?
„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i
Kryzys skłania firmy do cięcia wydatków na marketing. Jednak dla części z nich to może być dobry czas na inwestycje
Gospodarcze spowolnienie powoli skłania firmy do cięć i większej rozwagi w wydatkowaniu środków na marketing. Na taki krok nie mogą jednak pozwolić sobie przedsiębiorstwa działające w modelu B2C, zwłaszcza z branży e-commerce. – Nie ma sprzedaży w internecie
Eksport – jak zaplanować sukces
Od wielu miesięcy polscy eksporterzy próbują zniwelować skutki embarga, które Rosja nałożyła na nasze towary. Nie jest to zadanie łatwe, a mimo to przedsiębiorcy radzą sobie całkiem dobrze. Stare i
Restauratorzy szukają szans na odbicie po wielomiesięcznym zamknięciu. Rosnąca inflacja i zadłużenie wywołały wzrost cen w gastronomii
Ceny w restauracjach w ostatnich miesiącach wzrosły. To głównie efekt wyższych kosztów i droższych produktów oraz sezonu wakacyjnego. – Przedsiębiorcy muszą teraz podnieść ceny, żeby jak najszybciej spłacić zadłużenie, które powstało w czasie pandemii. To jest
1 Comment
mariusz
08 stycznia, 14:45