Lojalność się opłaca

Lojalność się opłaca

Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym programy lojalnościowe.

Rezultaty badania przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo ze stycznia 2013 roku pokazują, że połowa wszystkich firm w Polsce zastosowała programy motywacyjne lub lojalnościowe wobec swoich kontrahentów, a każde czwarte przedsiębiorstwo wdrożenie programu planuje w najbliższym czasie. To pokazuje, że lojalność się popłaca – zarówno dla odbiorców, jak i biznesu.

 Dlaczego warto?

W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych. Jak pokazują sondaże, klienci podczas dokonywania wyboru kierują się kilkoma względami: ceną towaru lub usługi, opiniami na temat firmy, terminami dostawy (jeśli zakupy są dokonywane poza lokalem sprzedającego), a także zaufaniem. Zaufanie między odbiorcą a sprzedającym lub usługodawcą jest podstawą biznesu. Umocnić tę relację pozwolą programy lojalnościowe.

Dla stałego klienta zaproszenie do udziału w takim programie jest wymowne. Symbolizuje wyrazy uznania, docenienia, scementowanie relacji z biznesowym partnerem. Dla nowego potencjalnego klienta możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego jest zaś motywacją do skorzystania z usług firmy albo dokonania zakupów.

 

Co to znaczy dla firm

Programy lojalnościowe dla firm znaczą równie wiele. Począwszy od budowania prestiżu dzięki pokazaniu, że dobrze rozumie się potrzeby klienta, zna się jego gust, spełnia jego oczekiwania i wynagradza jego lojalność. Poprzez zwiększenie komunikacji z klientem: usprawnienie obsługi, zwiększenie potoku nowych odbiorców i zmniejszeniu odejść od firmy stałych kontrahentów. Kończąc na korzyściach finansowych: programy motywacyjne pozwalają zaoszczędzić na reklamie i zwiększyć dochody dzięki lojalnemu podejściu klientów oraz większemu nakładowi pracy pośredników handlowych, hurtowni i biznesowych partnerów.

 Odpowiednia strategia

Zamierzony efekt osiągnie się tylko wówczas, jeśli program lojalnościowy zostanie skrojony na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Przed wprowadzeniem programu należy zidentyfikować obszar w kanałach sprzedaży, który odpowiednio stymulowany przełoży się na zwiększenie dochodów w firmie. Dobrze pokierować programem pomogą specjaliści (np. Program Ready)  – agencje okazujące wsparcie podczas przygotowania, wdrożenia i obsługi produktów motywacyjnych.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous CV - pierwszy krok do wymarzonej pracy
Next Inwestycyjne „ABC”

Może to Ci się spodoba

INCENTIVE Travel, czyli jak zjednać sobie przychylność kluczowych kontrahentów?

Prowadzisz firmę, tworzysz swój biznes, rozwijasz markę. Zapraszasz do współpracy kolejnych klientów, większych i mniejszych. Niektórzy zostają, inni odchodzą. Wśród nich są także tacy, na których wyjątkowo Ci zależy, z

Firma 1Comments

Sklepy internetowe – to wciąż eldorado dla młodych przedsiębiorców

Prowadzenie własnej firmy to dziś marzenie wielu młodych ludzi. Według badań, co czwarty absolwent wyższej uczelni myśli o założeniu jakiegoś biznesu. Szereg z nich już podczas nauki szuka pomysłu na

Współpraca konkurujących na co dzień firm w ramach klastrów napędza rozwój gospodarki

W Polsce istnieje ok. 200 klastrów, czyli firm konkurujących ze sobą, ale decydujących się na współpracę, aby osiągnąć wspólny cel, np. realizację prac badawczo naukowych. Ponad połowa z nich działa aktywnie,

Co piąta firma ujawnia wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniu o pracę

W zdecydowanej większości ogłoszeń o pracę wynagrodzenie nie jest ujawniane, ponieważ najczęściej uzależnione jest od doświadczenia danego pracownika.. Jednak 19 proc. firm decyduje się na upublicznienie oferowanych na danym stanowisku zarobków.  Podanie

Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?

Zmiana „domyślnego” dostawcy energii elektrycznej to dziś temat bardzo modny i zarazem brzmiący atrakcyjnie dla wszystkich tych, którzy z natury lubią oszczędzać. Zawsze jednak zastanawiało mnie jedno – czy to

Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmi

Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli

2 komentarze

  1. agata
    11 sierpnia, 15:17 Reply
    W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych.
  2. Anna
    14 sierpnia, 20:17 Reply
    Z doświadczenia wiem, że ludzie potrafią się uzależnić od jednego produktu. Sama tak miałam i minęło sporo czasu nic zdecydowałam się poszukać czegoś innego. Programy lojalnościowe fajna sprawa, ale nie warto mnie klapki na oczu - jak ja przez bliski 4 lata.

Zostaw odpowiedź