Marketing w sieci – to proste
Internet jest medium uniwersalnym – początkowo służył jedynie jako nośnik informacji, dziś z powodzeniem przejmuje także funkcję tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio czy telewizja, nie mówiąc nawet o takich dogodnościach jak możliwość robienia zakupów online. Nie warto lekceważyć zatem tak wartościowego kanału docierania do czytelników.
W przypadku mediów tradycyjnych reklama jest bardzo ograniczona – możemy jedynie mieć nadzieję, że odbiorca zareaguje na wystosowany przekaz. Stwarza to także znacznie więcej problemów przy projektowaniu takiego komunikatu – trzeba uwzględnić bardzo wiele czynników, takich jak przeciętna oglądalność lub słuchalność czy też grupa wiekowa odbiorcy. W sieci zadanie jest o tyle prostsze, że przy obecnej mnogości technologii ograniczają nas jedynie własna pomysłowość i opcjonalnie budżet.
Dotrzyj do odbiorcy
Triumf święcą dziś przede wszystkim sieci społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram i inne. Oczywiście najpopularniejszą z nich pozostaje Facebook – w ubiegłym roku liczył sobie w samej tylko Polsce około 20 000 000 użytkowników (dla porównania w skali całego kraju mamy około 25 000 000 internautów). Na tej podstawie można łatwo wysnuć wniosek, że skuteczny marketing w internecie ma obecnie swój fundament w działaniach prowadzonych w sieciach społecznościowych.
Mimo że internet stale się rozwija, to na co dzień korzystamy z bardzo „przestarzałej” już (w świecie IT) technologii, jaką jest poczta elektroniczna. Pierwsza wiadomość między komputerami została przesłana aż w 1971 roku – więc do komunikacji sieciowej posługujemy się blisko pięćdziesięcioletnią technologią! Oczywiście została ona w międzyczasie znacząco usprawniona i trudno wyobrazić sobie dziś internet bez e-maili, co oczywiście znalazło odzwierciedlenie w sposobie docierania do czytelnika lub klienta za pomocą tak zwanych kampanii mailingowych. Ich metoda działania jest bardzo prosta i przypomina wysłanie tej samej wiadomości do wielu odbiorców jednocześnie, jednak do tego zadania istnieje wiele specjalnie do tego przeznaczonych aplikacji i serwisów, które pozwolą nam zebrać dane takie jak współczynnik otwarć czy dostarczeń maili. Jest to zarazem jedna z najtańszych metod komunikacji – wymaga tak naprawdę niedrogiego oprogramowania do rozsyłania wiadomości i pomysłowości przy tworzeniu wiadomości tekstowej i, oczywiście, pozyskanych wcześniej adresów mailowych, które pozostawią nam klienci i czytelnicy.
Dobry content – twój przyjaciel
Oczywiście istnieje też znaczna grupa osób, która niechętnie czyta wiadomości mailowe (w ekstremalnych przypadkach nawet nie posiada skrzynki!), a do sieci społecznościowych się nie zbliża. Wydawałoby się, że taki potencjalny klient jest dla nas stracony – „złapanie” go spośród milionów innych internautów może wydawać się niemożliwe, jeżeli nie korzysta on z preferowanych przez nas kanałów informacyjnych. Nie jest to jednak sprawa przegrana, bo wciąż dysponujemy zdecydowanie najpotężniejszym narzędziem, jakie jesteśmy w stanie stworzyć: dobrym content marketingiem.
Marketing treści ma jedną zasadniczą różnicę w porównaniu do sieci społecznościowych i kampanii mailingowych – to nie wiadomość skierowana bezpośrednio do czytelnika, a raczej trop, na który powinien się natknąć, jeśli zechce nas odnaleźć. Statystyki wskazują, że aż około 50-60% ruchu generowanego jest bezpośrednio z wyszukiwarek internetowych, co wskazuje, że ponad połowa odwiedzających naszą witrynę nie znała jej wcześniej, a znalazła przy pomocy na przykład Google’a. Ten fakt można bardzo skutecznie wykorzystać na swoją korzyść.
Kluczem do sukcesu w tej materii jest odpowiednie dobranie materiałów do naszej strony – jeśli prowadzimy biuro podróży lub oferujemy jakiekolwiek usługi związane właśnie z podróżowaniem, to doskonałym pomysłem będzie pośrednie zachęcenie czytelnika informacjami na temat konkretnych miejsc, a także ciekawostkami historycznymi czy kulturowymi. Analogiczne przykłady można mnożyć w zależności od branży, wszystkie mają jednak jeden wspólny mianownik: dają czytelnikowi poczucie obcowania z fachowcami w danej dziedzinie i jednocześnie wskazują, że warto odwiedzać właśnie tę konkretną stronę w poszukiwaniu interesującej i wartościowej treści. Sprawne połączenie content marketingu z wyżej opisanymi kanałami może skutkować doskonałymi wynikami w docieraniu do odbiorców – należy jednak pamiętać, że to zdecydowanie nie wszystko, bo w sieci można stosować jeszcze wiele innych, chociaż zdecydowanie bardziej zaawansowanych technik.
Może to Ci się spodoba
ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949. System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i
Za co pobierana jest opłata środowiskowa?
Część właścicieli fabryk zobowiązano do uiszczania opłaty środowiskowej. Przepis ten dotyczy osób, które posiadają własną działalność rolniczą lub prowadzą firmę w branży hodowlanej, ogrodniczej, warzywnej, leśnej lub rybnej. W jakim
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej została powołana, żeby rejestrować wszystkie nowopowstałe firmy oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. Znajduje się we wszystkich urzędach gminy. Podstawą wpisania do CEIDG
Strategie aromarketingu
Dużą popularnością wśród specjalistów od reklamy cieszy się od jakiegoś czasu aromarketing, czyli działanie na zmysły klientów i nakłanianie ich do dodatkowych lub nieplanowanych zakupów. Strategia ta pochodzi z zachodniej
Pasy zębate – klasy premium
Najważniejszą kwestią, wpływającą na jakość zautomatyzowanych procesów produkcji jest dokładność przemieszczenia elementów w czasie transportu bądź obróbki. Ten proces technologiczny nie jest doskonały i wciąż pozostaje kwestią problematyczną. Producenci łańcuchów
Kiedy pracodawca musi przesunąć urlop?
Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę ma prawo do odbycia urlopu wypoczynkowego. Jego długość zależy od liczby przepracowanych miesięcy lub lat. Czy istnieje opcja przesunięcia urlopu? Kto ma
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post