Marketing w sieci – to proste

Marketing w sieci – to proste

Internet jest medium uniwersalnym – początkowo służył jedynie jako nośnik informacji, dziś z powodzeniem przejmuje także funkcję tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio czy telewizja, nie mówiąc nawet o takich dogodnościach jak możliwość robienia zakupów online. Nie warto lekceważyć zatem tak wartościowego kanału docierania do czytelników.

W przypadku mediów tradycyjnych reklama jest bardzo ograniczona – możemy jedynie mieć nadzieję, że odbiorca zareaguje na wystosowany przekaz. Stwarza to także znacznie więcej problemów przy projektowaniu takiego komunikatu – trzeba uwzględnić bardzo wiele czynników, takich jak przeciętna oglądalność lub słuchalność czy też grupa wiekowa odbiorcy. W sieci zadanie jest o tyle prostsze, że przy obecnej mnogości technologii ograniczają nas jedynie własna pomysłowość i opcjonalnie budżet.

Dotrzyj do odbiorcy

Triumf święcą dziś przede wszystkim sieci społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram i inne. Oczywiście najpopularniejszą z nich pozostaje Facebook – w ubiegłym roku liczył sobie w samej tylko Polsce około 20 000 000 użytkowników (dla porównania w skali całego kraju mamy około 25 000 000 internautów). Na tej podstawie można łatwo wysnuć wniosek, że skuteczny marketing w internecie ma obecnie swój fundament w działaniach prowadzonych w sieciach społecznościowych.

Mimo że internet stale się rozwija, to na co dzień korzystamy z bardzo „przestarzałej” już (w świecie IT) technologii, jaką jest poczta elektroniczna. Pierwsza wiadomość między komputerami została przesłana aż w 1971 roku – więc do komunikacji sieciowej posługujemy się blisko pięćdziesięcioletnią technologią! Oczywiście została ona w międzyczasie znacząco usprawniona i trudno wyobrazić sobie dziś internet bez e-maili, co oczywiście znalazło odzwierciedlenie w sposobie docierania do czytelnika lub klienta za pomocą tak zwanych kampanii mailingowych. Ich metoda działania jest bardzo prosta i przypomina wysłanie tej samej wiadomości do wielu odbiorców jednocześnie, jednak do tego zadania istnieje wiele specjalnie do tego przeznaczonych aplikacji i serwisów, które pozwolą nam zebrać dane takie jak współczynnik otwarć czy dostarczeń maili. Jest to zarazem jedna z najtańszych metod komunikacji – wymaga tak naprawdę niedrogiego oprogramowania do rozsyłania wiadomości i pomysłowości przy tworzeniu wiadomości tekstowej i, oczywiście, pozyskanych wcześniej adresów mailowych, które pozostawią nam klienci i czytelnicy.

Dobry content – twój przyjaciel

Oczywiście istnieje też znaczna grupa osób, która niechętnie czyta wiadomości mailowe (w ekstremalnych przypadkach nawet nie posiada skrzynki!), a do sieci społecznościowych się nie zbliża. Wydawałoby się, że taki potencjalny klient jest dla nas stracony – „złapanie” go spośród milionów innych internautów może wydawać się niemożliwe, jeżeli nie korzysta on z preferowanych przez nas kanałów informacyjnych. Nie jest to jednak sprawa przegrana, bo wciąż dysponujemy zdecydowanie najpotężniejszym narzędziem, jakie jesteśmy w stanie stworzyć: dobrym content marketingiem.

Marketing treści ma jedną zasadniczą różnicę w porównaniu do sieci społecznościowych i kampanii mailingowych – to nie wiadomość skierowana bezpośrednio do czytelnika, a raczej trop, na który powinien się natknąć, jeśli zechce nas odnaleźć. Statystyki wskazują, że aż około 50-60% ruchu generowanego jest bezpośrednio z wyszukiwarek internetowych, co wskazuje, że ponad połowa odwiedzających naszą witrynę nie znała jej wcześniej, a znalazła przy pomocy na przykład Google’a. Ten fakt można bardzo skutecznie wykorzystać na swoją korzyść.

Kluczem do sukcesu w tej materii jest odpowiednie dobranie materiałów do naszej strony – jeśli prowadzimy biuro podróży lub oferujemy jakiekolwiek usługi związane właśnie z podróżowaniem, to doskonałym pomysłem będzie pośrednie zachęcenie czytelnika informacjami na temat konkretnych miejsc, a także ciekawostkami historycznymi czy kulturowymi. Analogiczne przykłady można mnożyć w zależności od branży, wszystkie mają jednak jeden wspólny mianownik: dają czytelnikowi poczucie obcowania z fachowcami w danej dziedzinie i jednocześnie wskazują, że warto odwiedzać właśnie tę konkretną stronę w poszukiwaniu interesującej i wartościowej treści. Sprawne połączenie content marketingu z wyżej opisanymi kanałami może skutkować doskonałymi wynikami w docieraniu do odbiorców – należy jednak pamiętać, że to zdecydowanie nie wszystko, bo w sieci można stosować jeszcze wiele innych, chociaż zdecydowanie bardziej zaawansowanych technik.

Previous ZUS inwestuje w nowy serwis internetowy
Next Pierwszy sklep internetowy: jak ułatwić jego start?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jak serwisować urządzenia fiskalne?

Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniami komputerowymi nie potrzebuje specyficznych zezwoleń, wystarczy, że zostanie utworzona jednostka. Jeśli jednak planujemy rozszerzyć aktywność o serwisowanie urządzeń fiskalnych, będziemy wtedy potrzebować konkretnych pozwoleń. Większość działalności

Mała firma 1Comments

Czy telemarketing jest skuteczny?

W zasadzie każdy czynny zawodowo i towarzysko człowiek ma własny telefon. To idealna okazja do organizowania działań telemarketingowych. Dają gwarancję, że reklama dotrze do odbiorcy i w zazwyczaj zostanie odebrana

Mała firma 0 Comments

Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?

Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku

Mała firma 0 Comments

Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie

Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,

Mała firma 0 Comments

Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?

Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie

Podatki 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź