Marketing w sieci – to proste
Internet jest medium uniwersalnym – początkowo służył jedynie jako nośnik informacji, dziś z powodzeniem przejmuje także funkcję tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio czy telewizja, nie mówiąc nawet o takich dogodnościach jak możliwość robienia zakupów online. Nie warto lekceważyć zatem tak wartościowego kanału docierania do czytelników.
W przypadku mediów tradycyjnych reklama jest bardzo ograniczona – możemy jedynie mieć nadzieję, że odbiorca zareaguje na wystosowany przekaz. Stwarza to także znacznie więcej problemów przy projektowaniu takiego komunikatu – trzeba uwzględnić bardzo wiele czynników, takich jak przeciętna oglądalność lub słuchalność czy też grupa wiekowa odbiorcy. W sieci zadanie jest o tyle prostsze, że przy obecnej mnogości technologii ograniczają nas jedynie własna pomysłowość i opcjonalnie budżet.
Dotrzyj do odbiorcy
Triumf święcą dziś przede wszystkim sieci społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram i inne. Oczywiście najpopularniejszą z nich pozostaje Facebook – w ubiegłym roku liczył sobie w samej tylko Polsce około 20 000 000 użytkowników (dla porównania w skali całego kraju mamy około 25 000 000 internautów). Na tej podstawie można łatwo wysnuć wniosek, że skuteczny marketing w internecie ma obecnie swój fundament w działaniach prowadzonych w sieciach społecznościowych.
Mimo że internet stale się rozwija, to na co dzień korzystamy z bardzo „przestarzałej” już (w świecie IT) technologii, jaką jest poczta elektroniczna. Pierwsza wiadomość między komputerami została przesłana aż w 1971 roku – więc do komunikacji sieciowej posługujemy się blisko pięćdziesięcioletnią technologią! Oczywiście została ona w międzyczasie znacząco usprawniona i trudno wyobrazić sobie dziś internet bez e-maili, co oczywiście znalazło odzwierciedlenie w sposobie docierania do czytelnika lub klienta za pomocą tak zwanych kampanii mailingowych. Ich metoda działania jest bardzo prosta i przypomina wysłanie tej samej wiadomości do wielu odbiorców jednocześnie, jednak do tego zadania istnieje wiele specjalnie do tego przeznaczonych aplikacji i serwisów, które pozwolą nam zebrać dane takie jak współczynnik otwarć czy dostarczeń maili. Jest to zarazem jedna z najtańszych metod komunikacji – wymaga tak naprawdę niedrogiego oprogramowania do rozsyłania wiadomości i pomysłowości przy tworzeniu wiadomości tekstowej i, oczywiście, pozyskanych wcześniej adresów mailowych, które pozostawią nam klienci i czytelnicy.
Dobry content – twój przyjaciel
Oczywiście istnieje też znaczna grupa osób, która niechętnie czyta wiadomości mailowe (w ekstremalnych przypadkach nawet nie posiada skrzynki!), a do sieci społecznościowych się nie zbliża. Wydawałoby się, że taki potencjalny klient jest dla nas stracony – „złapanie” go spośród milionów innych internautów może wydawać się niemożliwe, jeżeli nie korzysta on z preferowanych przez nas kanałów informacyjnych. Nie jest to jednak sprawa przegrana, bo wciąż dysponujemy zdecydowanie najpotężniejszym narzędziem, jakie jesteśmy w stanie stworzyć: dobrym content marketingiem.
Marketing treści ma jedną zasadniczą różnicę w porównaniu do sieci społecznościowych i kampanii mailingowych – to nie wiadomość skierowana bezpośrednio do czytelnika, a raczej trop, na który powinien się natknąć, jeśli zechce nas odnaleźć. Statystyki wskazują, że aż około 50-60% ruchu generowanego jest bezpośrednio z wyszukiwarek internetowych, co wskazuje, że ponad połowa odwiedzających naszą witrynę nie znała jej wcześniej, a znalazła przy pomocy na przykład Google’a. Ten fakt można bardzo skutecznie wykorzystać na swoją korzyść.
Kluczem do sukcesu w tej materii jest odpowiednie dobranie materiałów do naszej strony – jeśli prowadzimy biuro podróży lub oferujemy jakiekolwiek usługi związane właśnie z podróżowaniem, to doskonałym pomysłem będzie pośrednie zachęcenie czytelnika informacjami na temat konkretnych miejsc, a także ciekawostkami historycznymi czy kulturowymi. Analogiczne przykłady można mnożyć w zależności od branży, wszystkie mają jednak jeden wspólny mianownik: dają czytelnikowi poczucie obcowania z fachowcami w danej dziedzinie i jednocześnie wskazują, że warto odwiedzać właśnie tę konkretną stronę w poszukiwaniu interesującej i wartościowej treści. Sprawne połączenie content marketingu z wyżej opisanymi kanałami może skutkować doskonałymi wynikami w docieraniu do odbiorców – należy jednak pamiętać, że to zdecydowanie nie wszystko, bo w sieci można stosować jeszcze wiele innych, chociaż zdecydowanie bardziej zaawansowanych technik.
Może to Ci się spodoba
Jak serwisować urządzenia fiskalne?
Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniami komputerowymi nie potrzebuje specyficznych zezwoleń, wystarczy, że zostanie utworzona jednostka. Jeśli jednak planujemy rozszerzyć aktywność o serwisowanie urządzeń fiskalnych, będziemy wtedy potrzebować konkretnych pozwoleń. Większość działalności
Czy telemarketing jest skuteczny?
W zasadzie każdy czynny zawodowo i towarzysko człowiek ma własny telefon. To idealna okazja do organizowania działań telemarketingowych. Dają gwarancję, że reklama dotrze do odbiorcy i w zazwyczaj zostanie odebrana
Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?
Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku
Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie
Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,
Jak oblicza się wskaźnik wystarczalności funduszy?
Rozpoczęcie nowych działań w firmie wiąże się z dużym kapitałem. Mogą one pochodzić zarówno ze środków własnych firmy, jak i z funduszy zewnętrznych. Decyzja o zrealizowaniu nowego projektu w firmie
Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację
Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post