O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie działalności i założenie własnej firmy, musisz sporządzić szczegółowy biznesplan tej inwestycji. Im bardziej szczegółowy będzie, tym mniej rzeczy zaskoczy Cię gdy przyjdzie do jego realizacji.

umowa dokument

Dobry biznesplan to podstawa.

Nie da się ukryć, że jednym z istotniejszych punktów, który powinien być zawarty w dobrym biznesplanie jest charakterystyka firmy. To właśnie w tej części możesz pokrótce przedstawić swoje pomysły, nakreślić główne założenia oraz przedstawić profil działalności firmy. Jakie informacje warto umieścić w charakterystyce firmy? O czym koniecznie napisać, a o czym lepiej nie wspominać?

NIP oraz forma prawna – podstawowe informacje charakterystyki firmy.

W sekcji tej z pewnością powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie. Najlepiej więc podać konkretne dane identyfikacyjne, takie jak forma prawna, data rozpoczęcia działalności, NIP oraz REGON. Pokrótce możemy opisać w tym miejscu również charakterystykę poszczególnych udziałowców – dzięki temu osoba, która zapoznaje się z biznesplanem będzie mogła od razu wstępnie ocenić, czy osoby, które podejmują się realizacji działania bądź założenia i prowadzenia firmy o konkretnym profilu, posiadają odpowiednie kwalifikacje.

Kilka słów o tym, co już było.

Istotnym punktem charakterystyki jest opisanie dotychczasowej historii firmy – jeżeli jest to firma, która istnieje na rynku od kilku lat, warto przedstawić analizę jej osiągnięć za kilka ubiegłych lat. Można wspomnieć o tym, jak rozwijała się z biegiem czasu, jakie czynniki wpłynęły na to, że stała się konkurencyjna oraz co zaważyło na tym, że odniosła sukces.
Jeżeli w trakcie prowadzenia działalności coś Ci nie wyszło – nie ukrywaj tego, klienci lub potencjalni inwestorzy prawdopodobnie i tak dotrą do tej informacji, a Ty możesz zyskać na wiarygodności, gdy sam postanowisz ją upublicznić.
Jeśli firma dopiero powstaje – warto skupić się na opisaniu zasobów, które już posiada, a które mogą przyczynić się do tego, że firma odniesie sukces na rynku. Nie wdawaj się jednak w zbytnie szczegóły – na nie czas przyjdzie nieco później.

Mamy misję, dążymy do spełnienia celów.

Gdy opisałeś już pokrótce historię swojej firmy, możesz skupić się na tym, by określić jej misję. Misja to nic innego jak wyznacznik kierunku rozwoju firmy, która definiuje grupę docelową oraz kontekst, w jakim działa firma. Uwzględnia ona nie tylko potrzeby klientów, ale też środowisko oraz działania konkurencji.
Niezwykle ważnym punktem charakterystyki firmy jest określenie jej celów. To z pozoru łatwe zadanie ma na celu klarowne przedstawienie tego, jakie założenia zamierzamy spełnić, w jakim czasie, jakie działania będą musiały być podjęte. Cele mogą dotyczyć różnych aspektów działania firmy, zawsze jednak gdy je przedstawiasz podeprzyj się konkretnymi wynikami, które otrzymałeś z przeprowadzenia wcześniejszych analiz.

Warto pamiętać o tym, że informacje umieszczone w sekcji „Charakterystyka firmy” powinny być zwięzłe – wyczerpujący opis poszczególnych partii zostanie umieszczony w dalszej części biznesplanu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Nowoczesna telefonia również dla mikrofirm
Next Zwolnienia grupowe dla każdego?

Może to Ci się spodoba

Leasing 0 Comments

W 2019 roku rewolucja w rozliczaniu leasingu

Od 2019 roku firmy raportujące według MSSF czeka rewolucja w rozliczaniu leasingu. Nowe przepisy zlikwidują pojęcie leasingu operacyjnego w sprawozdaniach finansowych. Od przyszłego roku wszystkie umowy, które spełniają definicję leasingu, mają być

Co trzecia firma w Polsce opracowała cyfrową strategię

Cyfryzacja stała się dla biznesu koniecznością i priorytetem – niezależnie od wielkości organizacji i branży. Jest warunkiem utrzymania się na rynku, umożliwia tworzenie nowych modeli biznesowych i możliwość lepszego odpowiadania na potrzeby klientów w czasie

Content commerce – format przyszłości w marketingu treści

Branża content marketingowa na całym świecie rozwija się bardzo dynamicznie. Przedsiębiorcy dostrzegli, że tworząc wysokiej jakości treści, są w stanie zwiększyć sprzedaż. Zobacz, czym jest content marketing, jakie korzyści zapewnia

Jak oszczędzać na dostawie prowadząc własny sklep internetowy?

Jeśli prowadzisz własną firmę i nadajesz wiele paczek, ważne jest, abyś zastanowił się nad tym czy przypadkiem nie przepłacasz za usługi kurierskie. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest, aby móc

Firmy transportowe inwestują w rozwiązania monitorujące na bieżąco trasę i pracę kierowców

Branża transportowa wchodzi w technologiczną transformację. Krajowe i unijne regulacje prawne oraz konieczność optymalizacji działalności skłaniają firmy transportowe do korzystania z systemów telematycznych. Pozwalają one na bieżąco zarządzać przebiegiem trasy, czasem pracy kierowcy, monitorować

Jak szybko zbudować halę magazynową? 4 rady eksperta

Konieczność szybkiej realizacji inwestycji jest dziś kluczem do sukcesu. Tajemnicą nie jest przecież fakt, że w biznesie obowiązuje przekonanie „czas to pieniądz”. Mając je na uwadze, zapytaliśmy eksperta: jak sprawnie

1 Comment

  1. Piotr
    25 grudnia, 21:49 Reply
    Zainwestuję w spółki prawa handlowego, które utraciły płynność finansową, a przy dofinansowaniu rokują możliwość rozwoju. Nie inwestujemy w nowe projekty, w polu naszego zainteresowani są spółki które mają ugruntowaną pozycje na rynku i wieloletnie doświadczenie branżowe. W przeciwieństwie do Instytucji bankowych, których głównym kryterium inwestycji są dobre wyniki finansowe spółek i zabezpieczenie. AB-Investing, jako spółka z wieloletnim doświadczeniem na rynku opieramy swoją decyzje jedynie na ocenie przeznaczenia środków finansowych.600-709-720

Zostaw odpowiedź