Obowiązki komisji pojednawczej
Wielu właścicieli firm lub dużych korporacji decyduje się na powoływanie komisji pojednawczej, której zadaniem jest rozwiązywanie sporów między pracownikami lub na innych polach, które przeszkadzają w sprawnym działaniu przedsiębiorstwa.
Wszystkie prawa i obowiązki takiej komisji ustalane są jeszcze przed jej powołaniem. Projekt ma przedstawiać zalety i dobre strony pomysłu. Celem założenia jest wspieranie pracowników w przypadku konfliktów, rozwiązywanie waśni, godzenie pokłóconych podwładnych oraz oczyszczanie atmosfery.
Nikt nie wątpi, że wprowadzenie komisji polubownej jest ciekawe i przynosi praktycznie same korzyści. Jednak warto zastanowić się czy komórka taka będzie obiektywna oraz bezstronna wobec wszystkich sporów. Dodatkowo chodzi o lojalność wobec przełożonego i pozostałych zatrudnionych. Istnieje ryzyko przecieku informacji, co nie jest zbyt dobrze widziane.
W komisji powinni zasiadać kompetentni członkowie, którzy potrafią odciąć się od prezentowanych spraw oraz załatwiać je szybko i sprawnie. Warto dodać, że dla dobra komisji nie należy angażować w to osoby, które znajdują się na wysokich stanowiskach, np. kierownik kadr lub główny księgowy.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Kiedy można wystawić zwolnienie lekarskie?
Zwolnienie lekarskie jest bazowym dokumentem, którego celem jest stwierdzenie czasowej niezdolności do wykonywania obowiązków zawodowych. Zwolnienie jest dowodem przy decydowaniu o prawie do zasiłku i stwierdza ono o czasowej niezdolności
ABC zwolnień dyscyplinarnych
Celem każdego przedsiębiorcy jest zatrudnienie dobrego pracownika, eksperta w swojej branży oraz sprawdzonego i uczynnego człowieka. Zwykle na początku ciężko wyłapać złe cechy. W krytycznych sytuacjach zatrudniający powinien odwołać się
Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego. Zasady wprowadzenia
Jakie są prawa pracownika w zakresie rodzicielstwa?
W dziale ósmym Kodeksu Pracy wyszczególnione zostały prawa pracownic odnoszące się do macierzyństwa. Tytuł działu akcentuje możliwość przyznawania uprawnień wynikających z rodzicielstwa dla osób obojga płci, jednak większość zapisanych w
Czy pracując na umowie zlecenie należy się urlop i okres wypowiedzenia?
Jednym z rodzajów umów cywilnoprawnych jest umowa zlecenie. Nie jest ona umową o pracę, wobec czego nie odnoszą się do niej regulacje prawa pracy. Przepisy dotyczące tego rodzaju zatrudnienia znajdują
Jak pracownik może dochodzić swoich praw z tytułu niewypłaconej pensji?
Każdy podwładny, wedle obowiązującego polskiego prawa, powinien dostawać honorarium zgodne z godzinami pracy i ilością powierzonych obowiązków. Jego wielkość oraz metoda płatności powinno zostać ustalone w chwili zawierania umowy. Bywają
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post