Poczta Polska zaczyna obsługę korespondencji sądowej

Pocztowa obsługa sądów od 1 marca wraca do narodowego operatora. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. Na początku w obrębie 76 proc. kodów adresowych, a od sierpnia w obrębie 100 proc., doręczanie przesyłek będzie odbywało się z wykorzystaniem tabletów i aplikacji Mobilny Listonosz. Dzięki temu sądy w tej samej chwili otrzymają potwierdzenie o nadaniu przesyłki.

Stworzyliśmy rozwiązanie, które daje kilka możliwości przejścia ze świata papierowego w świat elektroniczny. Mówię tu o podpisie biometrycznym, o gromadzeniu i udostępnianiu danych oraz przetwarzaniu ich w chmurze. To jest też nasz pomysł na realizację innych usług dla administracji publicznej – wyjaśnia Tomasz Jeruzalski, dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Testy aplikacji Mobilny Listonosz trwają od listopada 2015 roku. Na początku będzie ona wykorzystywana do obsługi korespondencji sądowej. Od marca obejmie zasięgiem 76 proc. kodów adresowych na terenie kraju, a od sierpnia zapewni obsługę na obszarze 100 proc. kodów adresowych. Jak podkreśla Jeruzalski, aplikacja jest przystosowana do wymogów resortu sprawiedliwości w zakresie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO).

Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że wykorzystujemy podpis biometryczny. Daje nam to duże możliwości. Nasz kontrahent, w tym przypadku sąd, w momencie dostarczenia przesyłki dostaje informację, że adresat ją otrzymał – wyjaśnia Jeruzalski.

To może skrócić procedury sądowe. Sąd nie musi bowiem czekać kilku dni czy tygodni na potwierdzenie dostarczenia przesyłki, ale ma je od razu i bezzwłocznie może rozpocząć realizację powierzonych mu zadań.

To też jest oszczędność dla naszych kontrahentów. Rozwiązanie informatyczne pozwala nam w szybkim tempie przekazywać informacje, a także obniżyć koszty całego procesu realizacji usługi. W związku z tym, jeżeli możemy obniżyć swoje koszty, to jesteśmy w stanie obniżyć je dla naszego kontrahenta – mówi dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Przejęcie obsługi korespondencji sądowej przez Pocztę Polską to kolejny krok w kierunku pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Ale spółka chce uczestniczyć we wdrażaniu kolejnych e-usług. Deklaruje, że jest w stanie wspierać administrację rozwiązaniami technologicznymi i rozbudowaną siecią placówek.

W przyszłości Mobilny Listonosz ma być platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Tablety umożliwią m.in. przyjmowanie płatności za rachunki czy sprzedaż ubezpieczeń. Pracownicy Poczty będą mogli budować bazy danych z wykorzystaniem geotagowania, przeprowadzać badania marketingowe i przyjmować elektroniczne płatności za pomocą terminali mobilnych.

Wiele innych usług, które są w tej chwili realizowane w sposób tradycyjny, ma potencjał rozwojowy. Dzięki wykorzystaniu urządzeń mobilnych będzie można je realizować elektronicznie, a co za tym idzie – szybciej i prościej – mówi Tomasz Jeruzalski. – W Polsce wciąż wiele osób jest wykluczonych cyfrowo. To są ludzie, którzy boją się rozwiązań informatycznych i nie chcą z nich korzystać. Dzięki listonoszowi, który jest osobą zaufaną, jesteśmy w stanie przenosić takie osoby w świat elektroniczny.

Tablety ułatwią i usprawnią też prace samej Poczty Polskiej. Listonosze będą mogli pobierać dane przed wyjściem w rejon doręczeń i rozliczać się z pracy po jej zakończeniu.

Previous Pojawienie się listów zgody pozwoli na rejestrowanie większej liczby znaków towarowych
Next Bonusy dla firm od banków

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Wynajem biura – bez pośrednika, przez agenta czy może z doradcą do spraw nieruchomości?

Co rynek nieruchomości biurowych oferuje najemcom i jakie wsparcie pozwoli w pełni wykorzystać jego możliwości? Szukając biura dla firmy należy świadomie dokonywać wyboru nie tylko lokalu, ale przede wszystkim specjalistycznego

Wiadomości 0 Comments

Przydatne gadżety i produkty reklamowe

Niektóre produkty reklamowe mogą mieć praktyczne zastosowanie. Dzięki temu można kupić coś, co będzie często użytkowane, a jednocześnie zyskać reklamę. Warto więc rozważyć zakup takich gadżetów jak leżaki reklamowe, szczególnie jeżeli prowadzi

Wiadomości 0 Comments

Cena w e-commerce o wiele ważniejsza niż w sklepach stacjonarnych – dowiedz się, dlaczego tak jest i jak wykorzystać to w sprzedaży

Znaczenie ceny w sklepach internetowych jest nieporównywalnie większe niż w sprzedaży stacjonarnej. Ta informacja powinna skłonić wszystkich właścicieli e-commerce’ów do podjęcia bardzo ważnych działań w zakresie polityki cenowej. Czy to

Urząd Skarbowy 0 Comments

Ilość dzieci a podatki

Z najnowszych ustaleń wynika, że wysokość kwoty wolnej od podatku powinna być wprost proporcjonalna do ilości dzieci pod opieką. Oznacza to, że rodziny wielodzietne mogą liczyć na duże odciążenie wspólnego

Wiadomości 2 komentarze

Nierzetelny klient to stały klient

Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z

Wiadomości 0 Comments

Wzrost inwestycji w oryginalne treści – czy jakościowy content wypromuje markę?

Budżety na kampanie content marketingowe świadomych, podążających za trendami rynkowymi firm wyraźnie rosną. To istotny sygnał dla każdej marki, która chce się skutecznie wypromować. Firma Apple zamierza w tym roku

2 komentarze

  1. JanekB
    01 marca, 16:25 Reply
    Bardzo dobry pomysł może choć trochę usprawni i przyśpieszy pracę naszych sądów.
  2. Tadeusz Korach
    04 marca, 09:43 Reply
    Biorąc pod uwagę, że polska jest w ogonie europejskich państw pod względem cyfryzacji, to jest to jakiś postęp. Tak dokładnie, to nie wiadomo co z tego wynika dla odbiorcy.

Zostaw odpowiedź